اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال واشنگتن از تصمیم عربستان


سخنگوی کاخ سفید از اینکه عربستان از پایان قریب‌الوقوع بخش عمده عملیات ائتلاف عربی در یمن خبر داده، استقبال کرد.

خبرگزاری ایسنا: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: واشنگتن از اینکه احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی ضد یمن روز چهارشنبه از پایان مرحله نبردهای بزرگ در یمن سخن گفت، استقبال می‌کند.

ارنست افزود: ما از اینکه عسیری اعلام کرد بخش بزرگی از عملیات نظامی در یمن در آستانه اتمام است و ائتلاف در راستای ایجاد ثبات در یمن بر روی طرحی بلندمدت کار می‌کند، استقبال می‌کنیم.

عسیری دو روز قبل در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود که عملیات بزرگ نظامی ائتلاف عربی در یمن به رهبری عربستان به پایان خود نزدیک شده است.

وی تاکید کرد: یمن به کمک‌هایی در طولانی مدت نیاز دارد تا به لیبی دیگری تبدیل نشود.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما همواره از نگرانی شدید خود نسبت به تلفات انسانی در یمن سخن گفته‌ایم، خشونت موجود در یمن منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان بی‌دفاع شده است.

ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به رهبری عربستان به دلیل حملات شدید هوایی روز سه‌شنبه که منجر به کشته شدن 119 تن از جمله تعدادی زن و کودک شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
استقبال دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا برای همکاری علمی و آموزشی با دکتر ملک ز اده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار عربستان به واشنگتن: حمله به ایران فاجعه آور است



 

 

 

هشدار عربستان به واشنگتن: حمله به ایران فاجعه آور است

 

به گزارش روزنامه السفیر چاپ لبنان، وی ادامه داد: بروز جنگ به دلیل برنامه هسته‌یی ایران نه تنها یك مصیبت بلكه یك فاجعه خواهد بود. علاوه برآن زمان را برای اجرای روند صلح در منطقه به عقب برمی‌گرداند.

رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان با هشدار به واشنگتن نسبت به هرگونه حمله علیه تهران گفت: حمله به ایران موجب بروز "فاجعه" در منطقه خواهد شد.

به گزارش ایسنا امیر تركی الفیصل در سخنانی درباره روند صلح در موسسه بین‌المللی كارنگی در واشنگتن با این ادعا كه «كسی منكر این مساله نیست كه یك كشور هسته‌یی خطر اصلی برای جهان به شمار می‌رود» ادامه داد: اما این مساله كه آمریكا به منظور حمایت از روند صلح میان اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد همانند چیدن سیب از درخت از طریق قطع كردن درخت است.

به گزارش روزنامه السفیر چاپ لبنان، وی ادامه داد: بروز جنگ به دلیل برنامه هسته‌یی ایران نه تنها یك مصیبت بلكه یك فاجعه خواهد بود. علاوه برآن زمان را برای اجرای روند صلح در منطقه به عقب برمی‌گرداند.

سفیر سابق عربستان در آمریكا در ادامه عملكرد ایران در برنامه هسته‌یی‌اش را قابل انتقاد دانست.