اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال مسافران نوروزی از ایلام


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایلام دارای جاذبه های گردشگری بسیار است گفت: استقبال گردشگران و مسافران از ایلام کم نظیر بوده است.  خبرگزاری تسنیم: عمران علی محمدی عصر امروز در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و موزه قلعه والی شهر ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای جاذبه های فراوانی از نظر گردشگری، طبیعت گردی و صنایع دستی است.

وی افزود: خوشبختانه در سال های گذشته به سبب اطلاع رسانی گسترده استان ایلام با استقبال گرم گردشگران و مسافران نوروزی رو به رو شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معرفی جاذبه های تاریخی، گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و طبیعت گردی ایلام در شکوفایی صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت : ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی در استان ایلام فرصتی مطلوب برای معرفی جاذبه های هنرهای سنتی است.

علی محمدی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند که زیبایی های طبیعی و گردشگری این منطقه بیشتر به گردشگران معرفی و شناسانده شود.

وی از عبدالمالک شنبه زاده دبیر ستاد هماهنگی خدمات دهی سفر استان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام و نیز تمامی اعضاء این ستاد به خاطر خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی تقدیر و تشکر کرد.


ویدیو مرتبط :
استقبال از مسافران نوروزی در چالوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان


فرماندار فومن از استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی از قلعه‌رودخان خبر داد.

خبرگزاری فارس: فرماندار فومن از استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی از قلعه‌رودخان خبر داد.

میرشمس مومنی‌زاده صبح امروز در جریان نشست ستاد تسهیلات نوروزی با اشاره به فراهم شدن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: فومن از شهرستان‌های مهم گیلان از حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تاریخی و... است.

وی آیت‌الله بهجت فومنی، آیت‌الله حکیم، شیون فومنی، کیومرث صابری و... را از چهره‌های علمی و هنری فومن عنوان کرد و گفت: شهرستان فومن از مواهب خدادادی نیز برخوردار بوده و جاذبه‌های گردشگری آن زبانزد است.

استقبال مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان

فرماندار فومن ادامه داد: فومن به شهر مجسمه‌ها شهرت دارد و از جاذبه‌های منحصر به‌فردی مانند ماسوله و قلعه‌رودخان برخوردار است که هر ساله در تمام ایام به ویژه تعطیلات نوروزی و تابستان مسافران و گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد.

وی از ورود و استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان خبر داد و گفت: تمام امکانات برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در فومن فراهم شده و دستگاه‌های اجرایی به ویژه خدمات‌رسان با لغو مرخصی‌ها در آماده‌باش هستند.

قلعه تاریخی رودخان با هزار پله سومین بنا از عجایب هفتگانه گیلان است که در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن قرار دارد.

استقبال مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان

برخی از کارشناسان ساخت قلعه را در دوران ساسانیان دانسته‌اند و این قلعه با 2٫6 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد و طول دیوار قلعه یک‌هزار و 500 متر بوده و دارای 65 برج و بارو است.

قلعه‌رودخان در دوره سلجوقیان تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده‌ و بر کتیبه سردر ورودی قلعه که اکنون در موزه گنجینه رشت نگه‌داری می‌شود٬ درج شده‌ که این قلعه در سال 918 تا 921 هجری قمری برای سلطان حسام‌الدین امیردباج بن امیر علاءالدین اسحق تجدید بنا شده‌ است.

قلعه‌رودخان در ارتفاعی بین 665 تا 715 متر از سطح دریا واقع شده‌ و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است و مجموعه بنای آن اهمیت و اعتبار تاریخی، معماری، هنری، نظامی و وسعت قابل توجه دارد.

قلعه‌رودخان به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری در گیلان و کشور دارای موقعیتی شاخص و ممتاز و چشم‌اندازی بی‌نظیر است.