اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال سید احمد خاتمی از طرح روحانی


عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل متحد با موضوع «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری»، اینگونه پیشنهادات را در مثبت‌تر شدن چهره و وجهه ایران در عرصه بین‌المللی مؤثر دانست.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل متحد با موضوع «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری»، اینگونه پیشنهادات را در مثبت‌تر شدن چهره و وجهه ایران در عرصه بین‌المللی مؤثر دانست.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیشنهاد ارائه شده از سوی رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را اقدامی مثبت دانست و اظهار کرد:‌ معتقدم مطرح کردن اینگونه پیشنهادات در مثبت‌تر شدن چهره و وجهه ایران در عرصه بین‌المللی مؤثر است ولی باید توجه داشت که دستگاه تبلیغاتی غرب نخواهد گذاشت که تصویر درستی از ایران در جهان ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با افراطی‌گری در سطح جهان، تاکید کرد:‌ افراطی‌گری یک مقوله مشتبه است و به نظر من، خود غرب و آمریکا مصداق روشنی از افراطی‌گری هستند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه "اگر افراطی‌گری به معنای کشتن بی‌گناهان و ترور آنهاست، آیا آنچه در سوریه صورت می‌گیرد مصداق افراطی‌گری است یا نه؟" به بیان مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و افزود: بیرون آوردن قلب و جگر یک انسان از بدنش و به دندان کشیدن آن در مقابل چشم دوربین‌ها مصداق افراطی‌گری است یا نه؟ بستن دختربچه سه ساله به تخت و کشتن پدر و مادرش در برابر او مصداق این موضوع محسوب می‌شود یا خیر؟

سیداحمد خاتمی با اعتقاد به اینکه "قدرت‌های بزرگ از تروریست‌هایی که این اقدامات را انجام می‌دهند، حمایت می‌کنند"، گفت: با توجه به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران، دنیا باید در مرحله اول در راستای مبارزه با افراطی‌گری، مچ آمریکا و اروپا را بگیرد که در این افراطی‌گری‌ها شریکند. عربستان با حمایت از وهابی‌ها و دادن پول به آنها در ترورهای جهان اسلام نقش اول را بازی می‌کند.

وی همچنین به اهمیت موضوع تعریف افراطی‌گری در داخل کشور نیز اشاره کرد و گفت:‌ متأسفانه در داخل برخی ایستادگی در مقابل آمریکا و زیاده‌خواهی‌های آنها را افراطی‌گری می‌دانند. به اعتقاد برخی همراهی با ولایت نیز افراطی‌گری است. گرچه کسانی که چنین عقیده‌ای را دارند جرأت بیان آن را ندارند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه "افراط و تفریط هر دو محکوم است و تفریط در تعریف افراطی‌گری نیز اشتباه است"،‌ گفت: معتقدم که مطرح کردن این پیشنهادات امری مثبت در راستای ارائه وجهه‌ای مناسب‌تر از جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل است؛ گرچه دستگاه تبلیغاتی غرب نمی‌گذارد تصویر درستی از ایران ارائه شود. این طرح‌ها در کوتاه‌مدت اثرات مثبتی دارند ولی باید دانست که امپراطوری غرب، ایران اسلامی را تحمل نمی‌کند و مدام در راستای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.


ویدیو مرتبط :
انتقاد های احمد خاتمی از سید محمد خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال خاتمی از تصویب طرح روحانی



اخبار,اخبار سیاسی,حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی


اخبار سیاسی - خاتمی :
اجماع بالا در تصویب طرح جهان عاری از خشونت یک موفقیت برای ایران است

رئیس جمهور پیشین کشورمان با اشاره به تصویب طرح حسن روحانی با موضوع "جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراط‌گری" در سازمان ملل، اظهار کرد: اجماع بالا در تصویب این طرح اتفاقی بسیار خوب و یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان با موضوع "جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراط‌گری" در سازمان ملل، با بیان این‌که این طرح، طرح بسیار خوبی است، اظهار کرد: این طرح در صورتی مؤثر است که پیگیری‌های لازم برای آن انجام شود.

وی افزود: من به دولت نیز گفته‌ام که پیگیر این طرح باشد تا سازمان ملل به آن توجه ویژه‌ای نشان دهد.

رئیس جمهور پیشین کشورمان با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی‌اش با عنوان "گفت‌وگو‌ی تمدن‌ها" در دوران ریاست جمهوری خود از سوی سازمان ملل گفت: زمانی‌که من طرح گفت‌وگو‌ی تمدن‌ها را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردم آقای کوفی عنان دبیرکل وقت سازمان ملل 18 نفر را برای رسیدگی به این طرح انتخاب کرد که یکی از این 18 نفر خود من بودم.

خاتمی با بیان این‌که من نمی‌دانم که آیا این طرح برای تبدیل شدن به یک سازوکار در سازمان ملل پیگیری می‌شود یا نه، ادامه داد: صرف تصویب این طرح اتفاق بسیار مهمی است، ولی آقای روحانی و تشکیلاتش باید تلاش کنند تا این طرح در سازمان ملل به پایداری برسد.

وی در پایان با اشاره به اجماع بالای اعضای سازمان ملل در تصویب طرح پیشنهادی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: این اجماع بالا اتفاقی بسیار خوب و یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

اخبار سیاسی - ایسنا