اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال رسمی نخست وزیر ایتالیا از روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهور اسلامی ایران دقایقی پیش از سوی متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا و در محل کاخ موزه شهرداری رم مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در مراسم استقبال رسمی از حسن روحانی رئیس جمهور که بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و ایتالیا، مقامات عالی اجرایی دو کشور از گارد احترام سان دیده و سپس هیاتهای عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

قرار است پس از مراسم استقبال رسمی، رییس جمهوری کشورمان و نخست وزیر ایتالیا با یکدیگر ملاقات و گفتگو کنند و پس از آن دو طرف در مراسم امضای اسناد همکاری حضور خواهند یافت.

مقامات عالی اجرایی دو کشور سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرده و پس از آن دکتر روحانی در ضیافت شام «متئو رنتسی» نخست وزیر ایتالیا  که به افتخار ایشان و هیات همراه ترتیب داده شده است،  شرکت می کند.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی و وزیر خارجه ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال رسمی روحانی از نخست وزیر ایتالیا



 اخباررسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,حسن روحانی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز سه شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به طور رسمی از نخست وزیر ایتالیا استقبال کرد.

به گزارش ایسنا ، در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، حسن روحانی و متئو رنتزی از یگان حاضر سان دیدند و سپس هیات های عالی رتبه را به یکدیگر معرفی کردند.

قرار است تا دقایقی دیگر مذاکرات خصوصی رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ایتالیا آغاز شود.

قدرت اجرایی در ایتالیا عملا در اختیار نخست وزیر است و رییس جمهوری نقشی تشریفاتی دارد.

نخست وزیر ایتالیا را در سفر به تهران یک هیات 250 نفره سیاسی و اقتصادی همراهی می کنند.
 
 اخبار  سیاست  خار جی  -  ایسنا