اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال خانه یکمی‌ها از وام 80 میلیونی



اخبار,اخبار اقتصادی , وام مسکن

طی 20 روز گذشته از راه اندازی صندوق پس‌انداز یکم تاکنون 4846 نفر تا دیروز افتتاح حساب کرده‌اند و بانک مسکن 873 میلیارد ریال جذب پس‌انداز کرده است.

به گزارش فارس، از زمان راه اندازی صندوق پس‌انداز یکم که مقرر کرده تا سقف 80 میلیون تومان وام مسکن پرداخت کند 20 روز می‌گذرد بنابراین طی گزارش که بانک مسکن ارائه کرده تا کنون استقبال خوبی از این صندوق صورت گرفته است.

طی 20 روز گذشته بالغ بر 4846نفر در صندوق پس‌انداز یکم افتتاح حساب کرده‌اند که در مجموع بالغ بر 873 میلیارد ریال جذب شده است.

پیشتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این نکته که از زمان آغاز افتتاح حساب پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن تاکنون 18 روز کاری گذشته است گفت: استقبال مردم از این صندوق بیش از انتظار ما بود و امیدواریم در آینده نیز از آن استقبال بیشتری بشود زیرا مردم برای این سپرده گذاری در این صندوق به زمان احتیاج دارند. به گفته وی، بانک مسکن در 18 روز کاری 78 میلیارد تومان جذب پس‌انداز کرده است و میزان پس‌اندازها روز به روز درحال افزایش است.

محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن نیز با بیان اینکه طی 18 روز از راه‌اندازی صندوق پس‌انداز یکم تاکنون حدود چهار هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند، گفت: از 6 ماه آینده استفاده از صندوق پس انداز یکم برای دارندگان حساب پس انداز جوانان فراهم می‌شود.

وی افزود: صندوق پس انداز یکم با هدف تقویت رژیم پس انداز به ویژه برای خانه اولی‌ها و متاهلین راه‌اندازی شد و تاکنون استقبال نسبتا خوبی از آن توسط مردم صورت گرفته است به طوریکه روزانه حدود 300 نفر برای دریافت تسهیلات صندوق پس انداز یکم به بانک‌ها مراجعه کرده اند.

بت شکن افزود: بر اساس برآورده انجام شده از زمان راه اندازی صندوق پس انداز یکم تا امروز حدود چهار هزار نفر برای دریافت تسهیلات از صندوق پس اندازی یکم افتتاح حساب کرده‌اند.

مدیر عامل بانک مسکن درباره تاثیر صندوق پس انداز یکم در تحرک بازار مسکن گفت: یکی از ویژگی‌های صندوق پس انداز یکم این است که انبوه‌سازان و سازندگانی که در گذشته پروژه‌های خود را متوقف کرده‌ بودند به امید افزایش تقاضا برای دریافت این تسهیلات از سوی متقاضیان نسبت به فعالیت پروژه‌های خود اقدام می‌کنند، بنابراین علاوه بر تقویت سمت تقاضا، بخش عرضه مسکن نیز با راه اندازی صندوق پس اندازی یکم تقویت می‌شود.

بت شکن گفت: امکان استفاده دارندگان حساب صندوق جوانان از امتیاز صندوق پس انداز یکم تا 6 ماه آینده فراهم می‌شود و شاهد اعطای تسهیلات به این متقاضیان از محل صندوق پس انداز یکم در سال جاری خواهیم بود.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
وام 80 میلیونی مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با وام‌های 80 میلیونی خانه دار می‌شویم؟(+جدول)




 اخبار اقتصادی - با وام‌های 80 میلیونی خانه دار می‌شویم؟

با بروز رکود در بازار مسکن، بحث دادن تسهیلات بانکی به متقاضیان بالا گرفت؛ تنها راهی که شاید بتواند در خانه دار شدن مردم اثرگذار باشد.

در دیگر کشورها گرفتن وام از بانک امری معمول است. بانک ها مشتریان خود را با اشتیاق داشتن خانه بدهکار می کنند و شاید این بدهکاری سال ها هم به طول انجامد. اما در ایران این اتفاق نیافتاده است. زیرا علاوه بر پایین بودن سطح درآمدی مردم، بانک ها هم آنچنان علاقه ای به دادن وام به مشتریان خود ندارند.

 حال دادن تسهیلات بانکی تنها چاره خروج از رکود مسکن عنوان شده است؛ طرحی که اجرایی کردن آن و میزان تاثیرگذاری اش در بازار مسکن هنوز مورد مناقشه است. با نگاه به قیمت مسکن در شهری همچون تهران وام هایی 80 میلیون برای کمک به خرید مسکن دردی را دوا می کند؟
 
حال گویا اعطای وام به متقاضیان جدی است. حتی برای جلوگیری از حضور سوداگران در این بازار اعلام شده که این معامله ها در بازار سرمایه و فرابورس صورت می گیرد.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی گفته بود که با راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن می‌توان 50 درصد قیمت مسکن را از طریق تسهیلات خریداری کنیم، آخوندی گفته بود: خانه‌ اولی‌ها برای ما بسیار مهم هستند. برهمین اساس، متراژی که برای خانه اولی‌ها در نظر گرفته شده، 75 متر است و میانگین پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومان است.

جدول زیر قیمت خانه های زیر 100 متر در مناطق مختلف تهران را نشان می دهد. وام 80 میلیونی می تواند چند درصد قیمت این خانه ها را تامین کند؟

 

اخبار,اخباراقتصادی, بازار مسکن

  اخبار اقتصادی -  فرارو