اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال از «محمد رسول‌ الله» در مونترال


مهدی پاکدل از استقبال بى سابقه ى منتقدین،مهمانان جشنواره از این فیلم خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «محمدرسول الله(ص)» نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص) را بازی می‌کند. او هم اکنون همراه با تیم‌تولید فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» به جشنواره مونترال کانادا رفته است. آنچه می‌خوانید گزارش مهدی پاکدل از اولین نمایش فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» است.

سى و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا شب گذشته با نمایش فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» اثر مجید مجیدى ،بعنوان فیلم افتتاحیه،کار خود را رسماً آغاز کرد.

نمایش این فیلم با استقبال بى سابقه ى منتقدین،مهمانان و علاقه مندان جشنواره قرار گرفت. فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره مونترال با ظرفیت کامل سالن و سپس تحسین حاضرین روبرو شد.

کارگردان و بازیگران این فیلم در حالى بر روى فرش قرمز جشنواره قرار گرفتند که تعداد اندکى از مخالفین نمایش این فیلم در نزدیکى محل برگزارى مراسم تجمعى برپا کرده بودند ،اما شدت استقبال و رضایت مندى از فیلم به حدى بود که این افراد که شعارهایى علیه مسولان جمهورى اسلامى سر میدادند،با سرافکندگى متفرق شدند.

پیش از نمایش فیلم، سرژیک لوزیک، ریس جشنواره مونترال، نخستین نمایش جهانى فیلم " محمد رسول الله (ص)" را افتخار ماندگارى براى تاریخ این جشنواره دانست و تاکید کرد ؛ این اشتیاق با فروش کامل تمام ظرفیت نمایش هاى این فیلم اثبات شدنى ست.

در نشست خبرى رسانه هاى حاضر در جشنواره با کارگردان و بازیگران ،تمامى منتقدان و رسانه هاى حاضر به تحسین فیلم پرداختند و یک منتقد فرانسوى در نشست خبرى پیش از طرح سوالات خود گفت: آنچه ما با تماشاى این فیلم دریافت کردیم تعجب و شگفت زدگى از اسلام و از بی طرفى سینماى ایران بود،تصورى که از اکنون و با این اثر براى همیشه نگاه ها را تغییر خواهد داد.

مجید مجیدى کارگردان فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» در این نشست با اشاره به قرائت ها و ارائه ى تصویر نادرست از دین مبین اسلام و پیامبر (ص) گفت : اسلام،دین رحمت وپیامبر ما پیام آور اخلاق،انسانیت و مهربانى ست و آنچه در دنیاى امروز بنام اسلام توسط گروه هایى چون داعش و دولت هایى که بی رحمانه و خصمانه اسلام ستیزى میکنند نشان داده می شود، هیچ ارتباطى با واقعیت این دین رحمانى ندارد و از اینکه تاکنون جهان اسلام در معرفى شخصیت پیامبر کوتاهى کرده است، اظهار تاسف کرد.

مجیدى در این نشست توضیحاتى پیرامون مراحل تحقیق، تولید و اکران جهانى این فیلم ارائه کرد.


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در مونترال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال فوق العاده از فیلم محمد رسول الله


رضا سعیدی پور، مدیر سینما آزادی، از پیش فروش بلیت های فیلم «محمد رسوال الله (ص)» ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به اینکه روز چهارشنبه، چهارم شهریور ماه اولین روز اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» است، استقبال بسیار فوق العاده ای از این فیلم شده است.

خبرگزاری ایسکا نیوز: رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی با اشاره به فروش فوق العاده فیلم «محمد رسول الله (ص)» در روز اول گفت: 95% بلیت های روز اول این فیلم به صورت اینترنتی به فروش رفته و با توجه به اینکه روز چهارشنبه، روز شروع اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» است اما استقبا فوق العاده ای از آن به عمل آمده تا جایی که حتی در بعضی از سئانس های این فیلم ظرفیت سالن تکمیل شده و دیگر بلیت فروشی نداریم.

او افزود: دو سالن برای اکران تجهیز شد و به سالن های نمایش دهنده این فیلم اضافه شد اما با وجود استقبال فراوان مجبور شدیم که 3 سالن دیگر هم که در حال تجهیز شدن بودند را در روز اول اضافه کنیم تا در سه سئانس پایانی سینما آزادی با 5 سالن این فیلم را نمایش دهیم.

سعیدی پور در مورد فروش روزهای پنجشنبه و جمعه فیلم «محمد رسول الله(ص)» گفت: خرید اینترنتی را برای روزهای پنجشنبه و جمعه مجددا باز گذاشته ایم که باز هم در مجموع استقبالخوبی شد.

مدیر سینما آزادی در مورد ارزیابیش از اختصاص دو سرگروه به فیلم «محمدرسول الله(ص)» اظهار داشت: توانایی فیلم برای جذب مخاطب بسیار مهم است در غیر این صورت اگر تمام سینماهای کشور را هم به یک فیلم اختصاص دهند اگر فیلم توانایی لازم را برای جذب تماشاچی نداشته باشد، نمی فروشد، درست است که روی کاغذ به این فیلم دو سرگروه اختصاص داده شده اما باید دید که در فروش چقدر مردم از فیلم استقبال خواهند کرد.

او افزود: تبلیغات خود مردم برای افزایش مخاطبان فیلم بسیار مهم است و اگر در روز اول مردم پس از دیدن فیلم آن را دوست داشته باشند با تبلیغات می توانند تماشاچیان بیشتری را به سینما بکشانند.

رضا سعیدی پور در پایان، پیش بینی خود را از فروش فیلم «محمد رسول الله(ص)» اینگونه عنوان کرد: خوشبختانه این فیلم از ابتدا با استقبال خوبی مواجه شده است اما با این حال باید دید در هفته اول اکران، مردم چقدر برای دیدن این فیلم به سینما می روند اما پیش بینی می کنم که فروش بسیار خوبی داشته باشد.