اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال آمریکا از گزارش اخیر آژانس درباره ایران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,گزارش اخیر آژانس درباره ایران

اخبار سیاست خارجی - استقبال آمریکا از گزارش اخیر آژانس درباره ایران

آمریکا روز چهارشنبه از تلاش‌های اخیر ایران برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای‌اش استقبال کرده و درخواست کرد که سرعت همکاری‌ها را با آژانس افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف مک مانوس نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: گام‌های برداشته شده خوب است اما کافی نیست. این راه بلندی است که باید پیموده شود تا به نتیجه برسد اما هر گامی به مثابه یک یک پیشرفت است.

 

وی با اشاره به پایبندی ایران به توافقات اخیر گفت: این تنها یک گام اولیه است. باید این روند تسریع یابد و همکاری‌های کاملی در مورد مسائل دیگر مانند ارائه اطلاعات درباره مسائل مرتبط با فعالیت‌های احتمالی تسلیحاتی، شفاف شود.

 

در گزارش اخیر آژانس درباره ایران این کشور تمام تعهدات خود را اجرا کرده و بر اقدامات اخیر توافق شده پایبند است و برای اولین بار حتی مسائل مشکوک مربوط به انحراف در برنامه هسته‌ای مورد گفت‌وگو قرار گرفته است.

 

مک‌مانوس با تاکید بر پافشاری طرفین بر اهداف و انگیزه‌های خود با مذاکرات با ایران گفت: هنوز هم ما بر اهداف خود متمرکز هستیم.

 

به گزارش ایسنا، دور جدید مذاکرات ایران و 1+5، 26 تا 29 خردادماه در وین برگزار می‌شود.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به گزارش اخیر آژانس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت آمریکا از گزارش آژانس استقبال کرد/ واشنگتن پرونده هسته ای ایران را می بندد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 مقامات آمریکایی: از گزارش آژانس استقبال می‌کنیم/ انتظار داریم شورای حکام پرونده را ببندد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دولت آمریکا نوشت که دولت اوباما از گزارش آژانس درباره ایران استقبال می‌کند و امیدوار است که شورای حکام به بررسی موضوعات ادعایی در زمینه تسلیحات خاتمه دهد و آن را ببندد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که دولت آمریکا از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی می گویند که این گزارش باید اجازه دهد که تحریم های در اوایل ژانویه برداشته شوند.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند که آنها انتظار دارند که شورای حکام آژانس به بستن و اتمام بررسی اقدامات ایران در زمینه تسلیحاتی رای دهند و اجازه دهند که برجام اجرا شود. بر اساس گفته مقامات آمریکایی، این گزارش آژانس احتمالا راه را برای برداشتن تحریم‌ها هموار خواهد کرد.

مقامات آمریکایی امروز با اشاره به جلسه آتی شورای حکام اعلام کردند که همکاری ایران با آژانس طی 5 ماه گذشته احتمالا کافی دانسته خواهد شد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایران آنچه را که ( آژانس) می‌گوید کافی است، ارائه کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم