اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفتاء درباره زنده شدن شخص پس از اعدام


آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره زنده شدن شخص پس از اعدام اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره زنده شدن شخص پس از اعدام اعلام کرد.

 متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به آن به شرح زیر است:

«پرسش:

چنانچه فردی به عنوان یکی از جرائم عمومی اعدام گردد و سپس در سردخانه علائم حیات در او مشاهده گردد آیا حکم اعدام به قوت خود باقی است؟ حکم خسارتی که در هنگام اجرای حکم اعدام به او وارد شده چیست؟

پاسخ:

دلیلی بر سقوط اعدام وجود ندارد، ولی خساراتی که در نخستین اجرای حکم اعدام بر آن شخص وارد شده باید به نظر کارشناسان تعیین و از بیت المال به ورثه او پرداخت گردد و اگر نحوه اجرا به صورت ناقص بر اثر سهل انگاری انجام شده خسارت‌ها را باید مجریان بپردازند.»


ویدیو مرتبط :
آیا این شخص زنده است یا مرده نظر شما چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا این شخص هنوز زنده است ؟



کمپ ترک اعتیاد,جرایم جنایی,حوادث

آیا این شخص هنوز زنده است ؟

کارآگاهان معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از گذشت دو سال در پی یافتن سرنخی از سرنوشت جوانی که برای ترک اعتیاد راهی کمپ شده بود اما از آن زمان مفقود شده است هستند.

در بهن ماه 90، خانمی با مراجعه به دادسرای امور جنایی اعلام کرد که پسرش در هفدهم تیر 90، به قصد رفتن به کمپ ترک اعتیاد از خانه خارج شده اما پس از گذشت چند روز از کمپ خارج و طی این مدت نیز هیچ اطلاعی از وی ندارد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدانی» و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . مادر فرد گمشده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : « فرزندم به هویت «بابک . ب» ( متولد 1351 ) جهت ترک مصرف مواد، به کمپ ترک اعتیاد واقع در ملارد کرج مراجعه اما پس از گذشت تنها 24 ساعت، به همراه یکی از مستخدمان کمپ به هویت «علیرضا . م» و با یک دستگاه خودرو، از کمپ خارج و از آن زمان ناپدید شده است » .

کارآگاهان تیم فقدان پایگاه سوم پلیس آگاهی، در ادامه رسیدگی به پرونده اطلاع پیدا کردند که «علیرضا . م» به همراه خودرو متعلق به کمپ، در روز یکم مرداد90 در شمال کشور دستگیر و به تهران انتقال پیدا کرده اما پس از گذشت مدت کوتاهی و در شرایطی که در زمان دستگیری وی هنوز هیچگونه طرح شکایتی از سوی خانواده فرد گمشده انجام نشده بود، با اعلام رضایت مدیریت کمپ از زندان آزاد می شود ؛ لذا کارآگاهان پایگاه سوم، جهت انجام تحقیقات اقدام به شناسایی محل سکونت علیرضا می کنند و در ادامه از جسد «علیرضا . م» در روز سوم فروردین 91، در شهرستان کرج اطلاع پیدا می کنند .

در شرایطی که هیچگونه اطلاعات جدیدی در خصوص فقدانی پرونده ( بابک ) در اختیار کارآگاهان قرار نداشت، پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیاره اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ کاراگاهان اداره یازدهم نیز در سلسله اقدامات خود به بررسی سوابق سازمان زندان ها، پزشکی قانونی، کلانتری ها، بیمارستان ها، گرم خانه های سطح شهر تهران و ...، تلاش داشتند تا نشانی از سرنوشت فرد گمشده کسب کنند که تا به این لحظه هیچگونه اطلاعات جدیدی در خصوص فرد گمشده در اختیار آنها قرار نگرفته است .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : « با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده در اداره یازدهم و به منظور مشخص شدن آخرین سرنوشت فرد گمشده، دستور انتشار تصویر فرد گمشده به نام بابک . ب ( متولد 1351 ) از سوی دادیار محترم پرونده صادر شده است ؛

لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر فرد گمشده شده و اطلاعی از وی در اختیار دارند، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص سرنوشت وی را از طریق شماره تماس 51055611، در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند » ./مردم سالاری