اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفتاء درباره «تاتو» و «کاشت ناخن»


آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حکم شرعی «کاشت ناخن» و «تاتو کردن لب یا ابرو» بیان کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حکم شرعی «کاشت ناخن» و «تاتو کردن لب یا ابرو» بیان کرد.

متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

کاشتن ناخن برای زنان چه حکمی دارد؟

کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد، ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند.

تاتو کردن لب یا ابرو، چه حکمی دارد؟

اگر عمل مذکور مانع از رسیدن آب وضو و غسل به پوست نباشد، مانعی ندارد ولی چون آرایش محسوب می‌شود لازم است از نامحرم پوشانده شود.»


ویدیو مرتبط :
DVD آموزش کاشت ناخن , طراحی ناخن , کاشت ناخن پودری...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر آیت‌الله صافی گلپایگانی در مورد کاشت ناخن و تاتو



 

 

نظر آیت‌الله صافی گلپایگانی در مورد کاشت ناخن و تاتو

 

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نظر خود را در مورد حكم كاشت ناخن و تاتوی لب یا ابرو برای زنان، اعلام كرد. به گزارش ایسنا متن سوالات مطروحه و پاسخ‌های ارائه شده توسط این مرجع تقلید به شرح زیر است:

 

الف) سوال: کاشتن ناخن برای زنان چه حکمی دارد؟

جواب: کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند، اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطا تیمم هم کند.

ب) سوال: تاتو کردن لب یا ابرو چه حکمی دارد؟

جواب: اگر عمل مذکور مانع از رسیدن آب وضو و غسل به پوست نباشد، مانعی ندارد ولی چون آرایش محسوب می‌شود، لازم است از نامحرم پوشانده شود.../ایسنا