اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفتاء درباره استفاده از ماهواره


آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید درباره استفاده از ماهواره گفت: استفاده مشروع با رعایت جهات شرعیّه، در صورتی که موجب ارتکاب خلاف شرع برای دیگران نشود، جایز است.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در پاسخ به این استفتاء که ' آیا استفاده از آنتن ماهواره برای مقاصد مباح و شرعی چه حکمی دارد؟' یادآورشد: در فرض پرسش در صورتی که خوف انحراف عقیده یا سستی در مسائل شرعی نباشد و یا ارتکاب حرام برای دیگران نیز پیش نیاید، با رعایت جهات شرعی، اشکالی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر که 'آیا خرید و فروش، تنظیم و استفاده صحیح از ماهواره (کانال های استانی که از ایران پخش می شود) جایز است؟'، خاطرنشان کرد: استفاده مشروع با رعایت جهات شرعیّه، در صورتی که موجب ارتکاب خلاف شرع برای دیگران نشود، جایز است.


ویدیو مرتبط :
استفاده از ماهواره مساوی با چه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفتاء درباره استفاده از آنتن ماهواره


آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به پرسشی در مورد مجاز بودن استفاده از آنتن ماهواره اعلام کردند، استفاده از ماهواره با رعایت جهات شرعی اشکالی ندارد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به پرسشی درمورد مجاز بودن استفاده از آنتن ماهواره اعلام کردند، استفاده از ماهواره با رعایت جهات شرعی اشکالی ندارد.

سوال و پاسخ آیت الله به شرح زیر در سایت رسمی ایشان منتشر شده است.

سوال 450 : آیا استفاده از آنتن ماهواره برای مقاصد مباح و شرعی چه حکمی دارد؟


پاسخ:
در فرض سؤال در صورتی که خوف انحراف عقیده یا سستی در مسائل شرعی نباشد و یا ارتکاب حرام برای دیگران نیز پیش نیاید، با رعایت جهات شرعی، اشکالی ندارد.