اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفتاء از رهبری درباره فیس بوك


بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
با سلام و احترام
با توجه به این كه وب سایت فیس بوك در ایران فیلتر شده است آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشكال دارد؟
با تشكر

بسمه تعالی
سلام علیكم و رحمة الله و بركاته
به‌ طور كلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اكاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتكاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست و الا مانعى ندارد.

موفق و مؤید باش

منبع: عصر ایران



ویدیو مرتبط :
آموزش فیس بوك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قراردادن عكس های دخترخاله در فیس بوك



 

قراردادن عكس های دخترخاله در فیس بوك

 

جوان ۲۲ ساله ای در تهران كه از دخترخاله اش خواستگاری كرده بود، پس از شنیدن جواب منفی از سوی وی، عكس های دخترخاله اش را روی فیس بوك گذاشت.

به گزارش «جام جم»، یكم شهریورماه سال جاری دختر جوانی به نام پروین با مراجعه به كلانتری ۱۲۳ نیاوران، مأموران پلیس را در جریان سرقت كیفش از سوی یك موتورسوار قرار داد.

وی در این باره به مأموران گفت: در حوالی میدان نیاوران داخل خودرو نشسته بودم كه ناگهان یك جوان كه چهره اش مشخص نبود با باز كردن در جلوی خودرو از روی صندلی كنار من اقدام به سرقت كیف دستی ام كرد و متواری شد.بعد از اعلام شكایت، پرونده برای رسیدگی به پایگاه یكم پلیس آگاهی ارجاع شد.

در حالی كه تحقیقات روی پرونده در مراحل مقدماتی قرار داشت دختر جوان به پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كرد و با اعلام پیدا شدن كیف دستی اش، موضوع را به كارآگاهان اطلاع داد، اما این پایان ماجرا نبود، زیرا این دختر جوان چند روز بعد بار دیگر به پایگاه یكم پلیس آگاهی مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: از طریق دوستانم متوجه شدم در سایت فیس بوك صفحه ای به نامم ایجاد شده و تمامی عكس های خصوصی ام به همراه مشخصات، آدرس، تلفن و ... در آن درج شده است و در آن صفحه نسبت های خلاف اخلاقی دروغ به من داده شده است.

كارآگاهان پایگاه یكم با شنیدن اظهارات این دختر جوان، تحقیقات روی این پرونده را از سر گرفتند.

دختر جوان در تحقیقات تكمیلی به كارآگاهان گفت: تمامی عكس هایی كه از من در سایت فیس بوك قرار داده شده است، از عكس هایی است كه از گوشی تلفن همراهم استخراج شده و این كار قطعا از سوی همان كیف قاپی صورت گرفته است كه چندی پیش اقدام به سرقت كیف دستی ام كرده بود، زیرا گوشی تلفن همراهم نیز در داخل كیف قرار داشت و بعد از پیدا شدن كیف، این گوشی در داخل آن بود.

با بیان این مطالب كارآگاهان پایگاه یكم تحقیقات و بررسی های خود را ادامه دادند؛ از سوی دیگر دختر جوان در پاسخ به این سؤال پلیس كه آیا به شخص یا اشخاصی مظنون هستید؟

به كارآگاهان گفت: چندی پیش پسرخاله ام از من خواستگاری كرد، ولی با توجه به شناختی كه از او داشتم، به او پاسخ منفی دادم؛ فكر می كنم كه او از من كینه به دل گرفته و شاید او این كار را انجام داده باشد.

با این اظهارات، كارآگاهان هم كه احتمال دادند این كار می تواند از سوی پسرخاله شاكیه و با انگیزه انتقام انجام شده باشد، با راهنمایی دختر جوان پسرخاله اش به نام علیرضا (۲۲ساله) در خیابان آفریقا (جردن) دستگیر و به پایگاه یكم پلیس آگاهی منتقل شد.

كارآگاهان پایگاه یكم در هنگام دستگیری وی، در بازرسی از منزل علیرضا تعدادی از مدارك متعلق به دختر جوان را كه در ماجرای كیف قاپی به سرقت رفته بود، كشف كردند.

با كشف این مدارك، علیرضا پس از انتقال به پایگاه یكم به این عمل مجرمانه اعتراف كرد و گفت: پس از شنیدن جواب منفی از سوی دخترخاله ام تصمیم گرفتم تا با این كار آبرویش را ببرم.

از این رو پس از تعقیب وی، كیفش را از داخل خودرو سرقت كرده و بعد از خارج كردن عكس های كاملا خصوصی و خانوادگی اش از گوشی تلفن همراه، دوباره به طریقی كیف را به او بازگردانده و با استفاده از عكس ها، آدرس و مشخصاتش، صفحه ای در سایت فیس بوك ایجاد كردم، اما هیچگاه فكر نمی كردم پلیس مرا شناسایی و دستگیر كند.

سرهنگ علی اكبرپور، رئیس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با تكمیل تحقیقات و اعترافات صریح متهم، پرونده جهت صدور دستور قضایی در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته است.... / گزارش : جام جم آنلاین