اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده رئیس‌جمهور از خودرو عمومی، ماشین معاون اول در معاینه فنی



اخبار,اخباراجتماعی ,آلودگی هوا

 

 اخبار اجتماعی -  سازمان محیط‌زیست برای روز هوای پاک درخواست کرد:
 استفاده رئیس‌جمهور از خودرو عمومی، ماشین معاون اول در معاینه فنی

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز ملی هوای پاک 29 دی گفت: در این روز از معاون اول رئیس جمهور دعوت شده است تا خودروی خود را به مرکز معاینه فنی ببرد. همچنین از رئیس‌جمهور درخواست کرده‌ایم تا با خودروی عمومی به محل کار خود بروند.

سعید متصدی در نشست مطبوعاتی روز هوای پاک با بیان اینکه روز ملی هوای پاک به صورت نمادین برگزار می‌شود، گفت: برگزاری روز ملی هوای پاک در سال 93 تفاوت عمده‌ای با سال قبل دارد و آن تفاوت این است که در سال گذشته یک هفته به عنوان هوای پاک برگزار شد اما طبق مذاکراتی که انجام شد، این هفته به یک روز تقلیل پیدا کرده و در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

 

وی به برنامه‌هایی که در سطح استانی برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: اداره کل هر استان با مشارکت استانداری‌ها و مردم هرکدام برنامه مشخص خود را دارند. یعنی در هر 31 استان برنامه مشخصی برگزار می‌شود.معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد برنامه‌هایی که در سطح ملی برگزار خواهد شد، توضیح داد: در روز 28 دی‌ماه همایشی برگزار می‌کنیم که تم اصلی آن پاسخگویی به مردم و افرادی است که باید از فعالیت دستگاه‌های مرتبط اطلاع پیدا کنند.

 

متصدی با اشاره به قولی که در سال گذشته داده بود، گفت: سال گذشته گفتند که 29 دی‌ماه را شروع سال هوای پاک می‌دانیم. در همایشی که امسال برگزار می‌شود فعالیت سالانه سازمان محیط زیست و دستگاه‌های دولتی در زمینه کاهش آلودگی هوا اعلام می‌شود.وی از مصوبه‌ای که سال گذشته در دولت به تصویب رسید خبر داد و گفت: سال گذشته مصوبه خوبی در دولت تصویب شد که شامل 9 محور و 35 فعالیت است.

 

محورهای عمده آن شامل کاهش آلودگی سوخت، پایش آلاینده‌های هوا، خودروهای در حرکت، نیروگاه‌ها، سیستم حمل و نقل، آموزش اطلاع‌رسانی و زیرساخت‌ها است که در بسیاری از این محورها پیشرفت خوبی داشته‌ایم.


توزیع سوخت یورو 4 در تهران، کرج، اراک، مشهد، اصفهان و تبریز
متصدی با تاکید بر اینکه بنزین پتروشیمی به طور کامل از چرخه سوخت کشور حذف شده است، گفت: در شهرهایی مانند تهران، کرج، اراک، مشهد، اصفهان، تبریز، سوخت یورو4 توزیع می‌شود.وی با بیان اینکه استانداردسازی خودروها از موفقیت‌های دیگری بود که در سال گذشته کسب شد، افزود: خودروهای تولیدی در کشور طبق استانداردهای مصوب هیات دولت تولید می‌شود یعنی علاوه بر استاندارد یورو4 جوانب دیگری که تضمین‌کننده پایداری یورو4 هستند هم رعایت می‌شود.


یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها
به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست، فعالیت دیگر این سازمان ساماندهی سوخت دیزل و گازوئیل بوده است، گازوئیلی که در کشور تولید می‌شد بین 7 تا 9 هزار پی‌پی‌ام گوگرد داشت اما در حال حاضر گوگرد در شهرهای تهران، اراک، شیراز و مشهد زیر 50 است و در این شهرها شاهد کاهش میزان ذرات و آلودگی ناشی از گازوئیل هستیم.

 

متصدی از یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها خبر داد و گفت: یکپارچه‌سازی معاینه فنی در مصوبه اردیبهشت دولت مصوب شد و ضوابط آن در چند روز گذشته به تصویب رسید. امروز شاهد سیستم یکپارچه معاینه فنی هستیم که در این امر سعی شده است دخالت انسان به حداقل برسد. یعنی حتی ورود شماره پلاک خودرو به وسیله دوربین‌ها انجام می‌شود.


 اخباراجتما عی  - ابتکار


ویدیو مرتبط :
معاون اول رئیس جمهور و حمایت از مردم در بحث خرید خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودرو 300 هزار دلاری رئیس جمهور +عکس


ماشین آقای رئیس جمهور با قیمتی بیش از 300 هزار دلار و قدرت پوششی برای متوقف کردن یک آر پی جی وسیله نرم و راحتی است.