اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده از کارت سوخت الزامی شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, کارت  سوخت

وسایل نقلیه ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت نموده باشند.

با الحاق بندی به تبصره هدفمندی مقرر شد: کارت هوشمند سوخت الزامی شده و پرمصرف ها به صورت پله کانی عوارض بپردازند.

به گزارش مهر ، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از تصویب تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها، پیشنهاد احمد توکلی به تصویب رسید و به تبصره هدفمندی الحاق شد.

بر اساس این الحاقیه، دولت مکلف است حداکثر ۴ ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند، به این کارت مجهز نماید و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور بر اساس احکام زیر مجاز است:

۱ ـ وسایل نقلیه ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت نموده باشند.

۲ ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

۳ ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۹۴ خواهد بود. همه انواع سوخت تک نرخی خواهد بود.

۴ ـ در صورتی که وسیله نقلیه ای با استفاده از کارت سوخت جایگاه سوخت گیری نماید، علاوه بر پرداخت بهای سوخت، به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

۵ ـ از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت، موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی، عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساختهای کشور اعم از جاده ها و خیابان ها و تاسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند ۵ دریافت نماید.

۶ ـ متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک ماه و بر اساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا ۶ سیلندر) به عنوان پله اول تعیین می گردد و پلکان های بعدی به مقدار ۴۰ لیتر به پله ماقبل اضافه می گردد.

برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول، نسبت به مقدار مصرف پایه، ۵ هزار ریال و در پلکان های دوم و سوم به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۰ هزار ریال و مازاد بر مصرف ۱۸۰ لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به عنوان عوارض موضوع بند ۴ فوق دریافت خواهد شد.


 اخبار اقتصادی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
کیف کارت سوخت ضداشعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید مهلت استفاده از سهمیه‌های بنزین موجود در کارت‌های سوخت



اخبار,اخبار اقتصادی,,کارت‌های هوشمند سوخت

هیات وزیران عصر یکشنبه در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری، مهلت استفاده از سهمیه‌های بنزین موجود در کارت‌های هوشمند سوخت را تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید کرد.

به گزارش ایسنا ، در این جلسه همچنین اعضاء به بررسی گزارش کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در خصوص تفویض برخی از اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای استانی پرداختند.

بنا بر گزارش مذکور و در راستای تراکم‌زدایی فعالیت‌های اجرایی و تسهیل جریان امور و تسریع فرآیند کارها، برخی از اختیارات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ستادی به واحدهای استانی آنان تفویض شد.

همچنین کلیه وزراء، روسای موسسات دولتی و مدیران عامل شرکت‌های دولتی موظف شدند، آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آنها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست‌های کلان ستادی نمی‌شود، ظرف شش ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه شناسایی و با برنامه‌ریزی لازم به واحدهای استانی متناظر خود تفویض کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه، لایحه اصلاحی قانون آزمایشی ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری - مصوب 1386- به نام حمایت از مالکیت صنعتی به عنوان کتاب دوم لایحه جامع مالکیت فکری به تصویب هیات وزیران رسید.

این لایحه بر اساس رویکرد شناخت نقاط ضعف و قوت قانون آزمایشی ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین با تصویب دولت، اعتبار لازم برای پیشگیری و جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی، سازمان دامپزشکی کشور و استان اصفهان قرار گرفت.

هیات وزیران همچنین مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجاره دفتر سازمان ملل مستقر در تهران به وزارت امور خارجه اختصاص داد.

بر پایه این گزارش، همچنین اعضای دولت اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را نیز اصلاح نمودند.

موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی مارازاد و اردوباد مشتمل بر یک مقدمه و (23) ماده توسط اعضای کابینه تصویب شد.

در ادامه جلسه، گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شبکه ملی اطلاعات شامل وضعیت کنونی شبکه، دستاوردها، چشم‌انداز آینده و انتظارات به هیات وزیران ارائه شد.

برپایه این گزارش، توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی و دولت الکترونیک، تسهیل کسب و کار و توسعه اشتغال دانش‌بنیان در این حوزه به‌طور مشروح ارائه گردید.

توسعه نسل‌های جدید تلفن همراه و افزایش 6 برابری دسترسی پرسرعت، افزایش 4 برابری سهم ترافیک داخل و کاهش تعرفه‌های خدمات دسترسی و حمایت از کسب و کارهای نوپای فاوای کشور که موجبات ایجاد مشاغل نوآورانه و دانش‌بنیان شده است، از بخش‌های دیگر این گزارش بود.

 

 اخبار اقتصادی  - ایسنا