اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده از مترو در این روز رایگان است


روز اول فروردین مترو رایگان است و برنامه حرکت مترو تهران در یک تا چهار فروردین 92 همانند روزهای تعطیل است.

خبرگزاری ایسنا:  روز اول فروردین مترو رایگان است و برنامه حرکت مترو تهران در یک تا چهار فروردین 92 همانند روزهای تعطیل است.

 شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد که در روزهای آخر سال و نوروز 91 به منظور تسهیل در تردد شهروندان تهرانی برنامه ریزی ویژه‌ای انجام داده است تا با حرکت منظم قطارها انبوه مسافران تهرانی به راحتی جابجا شوند.
 
همچنین در روز سه شنبه 29 اسفندماه میزان حرکت قطارهای مترو افزایش می‌یابد و تردد قطارهای خط یک و دو مترو تهران از ساعات هشت صبح تا شش بعد از ظهر با فاصله گذر هر پنج دقیقه خواهد بود. این در حالی است که در برنامه عادی روزهای تعطیل فاصله گذر قطارها در این ساعت هر هفت دقیقه یکبار است.
 
در عین حال در خط چهار این فاصله از 10 دقیقه یکبار به هشت دقیقه کاهش می‌یابد و در خط پنج برنامه حرکت‌ها همانند روزهای تعطیل (15 تا 20 دقیقه یکبار) خواهد بود و تردد در 30 فروردین همانند برنامه روزهای تعطیل است اما با حرکت‌های فوق العاده در زمان ازدحام؛ مسافران جابجا خواهند شد.
 
بر اساس این اعلام برنامه حرکت مترو تهران در یک تا چهار فروردین 92 همانند روزهای تعطیل است و دوشنبه تا پنجشنبه (پنج تا هشت فروردین) قطارهای خط یک و دو از هشت صبح تا هشت شب با فاصله گذر هر شش دقیقه یکبار حرکت خواهند کرد و در خط چهار این فاصله گذر در ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر هشت دقیقه خواهد بود. در خط پنج هم در ساعات پرتردد فاصله گذر 15 دقیقه و در بقیه ساعت‌ها 20 دقیقه است.
 
جدا از برنامه‌ریزی فوق هر زمان که تعداد مسافران در ایستگاه‌ها افزایش پیدا کند آمادگی لازم برای حرکت قطارهای فوق العاده وجود دارد و به سرعت تسهیلات لازم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
چگونه رایگان سوار مترو شویم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده رایگان از مترو در 12 فروردین


شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، استفاده از تمامی خطوط مترو تهران در روز 12 فروردین را رایگان اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، استفاده از تمامی خطوط مترو تهران در روز 12 فروردین را رایگان اعلام کرد.

احسان مقدم مدیر ارتباطات و امور‌بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تبریک فرارسیدن سال نو و روز جمهوری اسلامی ایران گفت: جهت رفاه حال بیشتر شهروندان تهرانی و سهولت در تردد، استفاده از تمام خدمات مترو در روز دوشنبه 12 فروردین سال جاری رایگان است.

به گفته احسان مقدم، برنامه حرکت قطارها در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین در همه مسیرها همانند روزهای تعطیل خواهد بود.