اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده از رژ لب برای زنان باردار ممنوع


با توجه به اینكه بیشتر رژ لب‌های موجود در بازار حاوی سرب هستند و این ماده برای جنین بسیار خطرناك است به زنان باردار توصیه می‌شود از رژ لب استفاده نكنند.

 خبرگزاری ایسنا: كارشناس مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز گفت: با توجه به اینكه بیشتر رژ لب‌های موجود در بازار حاوی سرب هستند و این ماده برای جنین بسیار خطرناك است به زنان باردار توصیه می‌شود از رژ لب استفاده نكنند.

دكتر زینب ظاهری اظهار كرد: در مواد اولیه‌ای كه برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود در برخی موارد سرب و جیوه هم مشاهده می‌شود و میزان این مواد در لوازم آرایشی تقلبی بیشتر است.

وی افزود: مواد اولیه استفاده شده در لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی كیفیت لازم را ندارند و امكان وجود فلزات سنگین در آنها وجود دارد و این فلزات در انسان ایجاد مسمومیت می‌كنند.

ظاهری تصریح كرد: موادی مانند چربی‌ها، رنگ‌ها، اسانس و سرب به عنوان ماده اولیه در رژ لب استفاده می‌شود و حتی در مارك‌های مرغوب نیز مقدار زیادی سرب وجود دارد.

شركت‌های تولید كننده حاضر نیستند سرب موجود در رژ لب را كاهش دهند زیرا سرب موجب جلا و خوش‌رنگ شدن آن می‌شود و همچنین میزان ماندگاری رژ لب را افزایش می‌دهد.


كارشناس مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه فلز سرب در همه رژ لب‌ها وجود دارد، به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری از این ماده آرایشی استفاده نكنند. اگرچه سرب موجود در رژ لب بسیار اندك است، ولی همین میزان كم نیز خطرناك است.

وی ادامه داد: سرب بر روی سیستم اعصاب مركزی تاثیر منفی دارد و اثرات آن نیز در بلندمدت ظاهر می‌شود. تاثیر این فلز بر روی جنین بسیار بیشتر از افراد بزرگسال است و به همین دلیل خانم‌های باردار نباید از این ماده استفاده كنند در صورتی كه سرب وارد بدن جنین شود ممكن است اختلالاتی مانند عقب‌ماندگی، كاهش یادگیری و اختلال روانی در كودك ایجاد ‌شود.

ظاهری تاكید كرد: هرگونه ماده شیمیایی قطعا عوارضی در پی دارد و حتی كرم‌های مرطوب‌كننده نیز ممكن است موجب بروز حساسیت پوستی در فرد شوند در نتیجه به خانم‌ها به‌ ویژه دختران جوان توصیه می‌شود كمتر از مواد آرایشی استفاده كنند.     


ویدیو مرتبط :
استفاده حرفه ای از رژ لب مایع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیاده روی در استفاده از رژ لب



زیاده روی در استفاده از رژلب: زدن رژلب زیاد و پررنگ باعث بزرگتر جلوه کردن لبهایتان نمی شود، بلکه چهره را مثل صورت یک دلقک مسخره خواهد کرد.

 

رژلب

 

چطور باید از این کار جلوگیری کنید؟ همه چیز بستگی به رنگ رژلب و برق لبتان دارد. با یک رنگ ملایم مثل صورتی شروع کنید.

 

رژلب

 

بعد به دنبال خط لبی مناسب با آن و سه درجه پررنگ تر از رنگ اصلی لبتان باشد و دقیقاً دور لبتان بکشی و نه حتی یک میلیمتر بالاتر از آن. بعد می توانید روی کار برق لب بزنید. برق لب باعث می شود که رژلبتان جلوه ای زیباتر داشته و لب هایتان را سه بعدی نشان خواهد داد.