اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده ابزاری از دین در اسرائیل/ ننتانیاهو قبل از سفر آمریکا به زیارت رفت: احساس می کنم "فرستاده" هستم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

او پس از زیارت دیوار ندبه و قبل از سفر به خبرنگاران گفت: "وظیفه من به عنوان نخست وزیر این است که برای امنیت اسرائیل پافشاری کنم و درباره توافق هسته ای در حال شکل گیری میان کشورهای بزرگ و ایران هشدار بدهم زیرا این توافق موجودیت اسرایئل را به خطر می اندازد."

نتانیاهو قبل از سفر به واشنگتن برای سخنرانی علیه ایران در کنگره آمریکا، به زیارت "دیوار ندبه" در شهر قدس (اورشلیم) رفت.

به گزارش عصرایران، دیوار ندبه در نزدیکی مسجد الاقصی و مسجد قبه الصخره در شهر بیت المقدس (اورشلیم) مقدس ترین مکان جهان برای یهودیان است. یهودیان با حضور در کنار دیوار ندبه، نماز می خوانند.

نتانیاهو به رغم مخالفت های گسترده داخلی با سفر بدون هماهنگی با کاخ سفید قرار است با رفتن به واشنگتن، روز سه شنبه در کنگره آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران سخنرانی کند.

بسیاری از مقامات اسرائیلی ضمن مخالفت با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، آن را با هدف مصرف داخلی در اسرائیل و استفاده در تبلیغات انتخابات پارلمانی این رژیم دانسته اند.

انتخابات پارلمانی اسرائیل دو هفته دیگر برگزار می شود و آینده سیاسی نتانیاهو در گروه نتایج این انتخابات است. حزب پیروز در انتخابات پارلمانی اسرائیل، کابینه آینده را تشکیل می دهد.

نتانیاهو روز شنبه پس از زیارت دیوار ندبه، نماز به جای آورد و سپس به سرعت راهی فرودگاه شد تا به سمت واشنگتن پرواز کند.

او پس از زیارت دیوار ندبه و قبل از سفر به خبرنگاران گفت: "وظیفه من به عنوان نخست وزیر این است که برای امنیت اسرائیل پافشاری کنم و درباره توافق هسته ای در حال شکل گیری میان کشورهای بزرگ و ایران هشدار بدهم زیرا این توافق موجودیت اسرایئل را به خطر می اندازد."

نتانیاهو افزود:"برای سفر سرنوشت ساز و تاریخی، اسرائیل را ترک می کنم. من احساس می کنم که فرستاده همه اسرائیلی ها هستم حتی آنهایی که با من اختلاف نظر دارند. درباره سرنوشت اسرائیل نگرانی عمیقی دارم."
 
نخست وزیر اسرائیل به هنگام زیارت دیوار ندبه کلاه کوچک سیاه رنگ بر سر داشت.

نتانیاهو همچنین تمایل  دوباره خود را برای اقناع کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران و شکست هر توافق با ایران اعلام کرد و گفت: "به عنوان نخست وزیر اسرائیل وظیفه دارم برای امنیت اسرائیل، بی خوابی بکشم."

سفر نتانیاهو به واشنگتن و سخنرانی در کنگره آمریکا دو هفته قبل انتخابات پارلمانی در اسرائیل انجام می شود.

کاخ سفید به شدت با دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی کنگره مخالفت است.


کاخ سفید همچنین از ارائه این دعوت بدون هماهنگی با رئیس جمهور آمریکا نیز عصبانی است. به همین دلیل جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا که هم زمان رئیس مجلس سناست در سخنرانی نتانیاهو حضور نخواهد داشت.

شماری از اعضای دموکرات کنگره نیز گفته اند در سخنرانی نتانیاهو حاضر نخواهند شد.

نانسی پلوسی عضو ارشد دموکرات در کنگره آمریکا هم گفته بود که سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره به تلاش های کاخ سفید برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران آسیب می زند.

در حالی که آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 از دست یابی به توافق هسته ای با ایران حمایت می کنند نتانیاهو به شدت با آن مخالفت می کند.

اخبار بین الملل - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
استفاده از AMP و نقش آن در سئو سایت ( همراه باشید با برند یک سئو ایران )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر رئیس جمهور اسرائیل به آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل ,رییس جمهوری آمریکا

رییس جمهوری آمریکا در جریان برگزاری مراسم عید یهودیان موسوم به "حنوکا"، با یهودیان آمریکا و مقاماتی از رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دیدار کرد.

 به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در جریان برگزاری این جشن در کاخ سفید با روون ریولین، رییس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد.

رییس رژیم صهیونیستی در جریان مراسم کاخ سفید گفت که این جشن یادآور آزادی ادیان، آزادی سنت یهود و توانایی یهودیان در برگزاری مراسم خودشان است.

ریولین گفت:‌ مسلم است که اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد و ما از حمایت مالی، نظامی، و دیپلماتیک آمریکا قدردانیم.

اوباما نیز در این مراسم گفت‌: ما از اینکه آلن گراس را در میان خود داریم، خوشحالیم. او اکنون آزاد شده است.

آلن گراس، تبعه آمریکایی که 5 سال پیش در کوبا به اتهام جاسوسی و تلاش برای سرنگون کردن دولت این کشور به زندان افتاد، اخیرا و در پی از سر گیری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا آزاد شد.

رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نیز خواست تا تنش را کم کرده و به رغم توقف روند صلح به مذاکره بازگردند.

او تاکید کرد: حتی با وجود اینکه ما در مرحله‌ای هستیم که به نظر می‌رسد دستیابی به صلح دور از دسترس است ادامه دادن تلاش مهم است.

اوباما تاکید کرد: ما صراحتا خشونت‌ها در اسرائیل را محکوم می‌کنیم و باید محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) هم آن را محکوم کند. اما در عین حال اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید سازوکارهای مذاکره را برای دستیابی به صلح بیابند.

رئیس جمهوری آمریکا بعد از اینکه بر تعهد کشورش نسبت به امنیت اسرائیل تاکید کرد، افزود: آن یکی از اصول بسیار مهم در سیاست خارجی آمریکاست و سطح همکاری بی‌سابقه نظامی و تبادل اطلاعات میان دو طرف بسیار حائز اهمیت است.

در همین حال، خاخام "سوزان تالو" از میسوری که به خاطر فعالیت‌های ترقی خواهانه اش مشهور است خواستار برقراری عدالت برای فلسطینی‌ها و امنیت برای اسرائیلی‌ها شد.

وی همچنین خواستار برقراری عدالت نژادی در آمریکا شد.

 

اخبار بین الملل - ایسنا