اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده‌ از خمیر مرغ‌ در سوسیس‌ ممنوع


رییس سازمان غذا و دارو از ممنوع شدن ورود "خمیرمرغ" به چرخه تولید سوسیس و کالباس خبر داد و گفت: این موضوع از نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان غذا و دارو از ممنوع شدن ورود "خمیرمرغ" به چرخه تولید سوسیس و کالباس خبر داد و گفت: این موضوع از نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تامین سلامت فرآورده‌های پروتئینی بویژه سوسیس و کالباس، گفت: در سوسیس و کالباس قدم اول حذف خمیر مرغ در تهیه این محصولات است. بخشنامه مربوطه ابلاغ شده و در شش ماه دوم امسال عملیاتی می‌شود.

وی گفت: حذف خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس قدم بسیار بزرگی است چراکه از سلامت خمیر مرغ اطمینان نداریم. بنابراین ورود آن به چرخه تولید سوسیس و کالباس ممنوع شد.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: شرکت‌های تولید کننده سوسیس و کالباس از یک دوره زمانی برخوردار خواهند بود تا بتوانند خود را با ضوابط تطبیق داده و خمیر مرغ را حذف کنند.

به گفته وی، خمیر مرغ، گوشت‌های مازادی است که پس از تمیز کردن مرغ، توسط دستگاهی جدا شده و به چرخه مصرف وارد می‌شود.

دیناروند تاکید کرد: نمی‌توانیم سلامت خمیر مرغ را تضمین کنیم چراکه مشخص نیست ماده اولیه آن از سلامت برخوردار است یا خیر و ممکن است از چربی زیادی برخوردار باشد.

وی در عین حال نسبت به مصرف افراطی و روزانه سوسیس و کالباس هشدار داد و گفت: مشکل اصلی آن است که مصرف این چنین محصولاتی، تغذیه جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را برهم می زند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و از نظر تغذیه‌ای کاری خطرناک است. توصیه به مردم آن است که سوسیس و کالباس نباید به عنوان مصرف روزانه و دائمی در عادات غذایی جای گیرد.


ویدیو مرتبط :
خمیر مرغ برای تهیه سوسیس ممنوع شد(organickhanegi.ir)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس/ مرغ کامل جایگزین استخوان و مواد زائد می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد استفاده از استخوان و مواد زائد مرغ به شکل خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس ممنوع است و مرغ کامل باید جایگزین آن شود.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با  فارس از توقف استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی خبر داد.

وی با اعلام اینکه استفاده از خمیر مرغ به طور کامل منتفی شده است خاطر نشان کرد: تولید کنندگان فرآورده‌های غذایی دیگر اجازه استفاده از استخوان‌ها و مواد زاید مرغ را که از مرغ فروشی‌ها تهیه می‌شد ندارند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: طبق هماهنگی‌ها با دامپزشکی و سازمان استاندارد مقرر شد،از مرغ کامل در تهیه سوسیس و کالباس استفاده شود.

وی افزود: تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی موظف شدند، مرغ را به طور کامل از کشتارگاه‌های مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند و دیگر نمی‌توانند مانند قبل از استخوان و مواد زائد مرغ در تهیه سوسیس و کالباس استفاده کنند.

 اخباراقتصادی  -  فارس