اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استعفای وزیر ژاپنی بعلت گرفتن هدیه



 

 

 

استعفای وزیر ژاپنی بعلت گرفتن هدیه

 

 

وزیر خارجه ژاپن بعد از فشار احزاب اپوزیسیون بر وی به دنبال دریافت هدیه ای از شهروندی خارجی تصمیم به استعفا گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سیجی مائه هارا»، وزیر خارجه ژاپن كه به عنوان جانشین بالقوه «نائوتو كان»، نخست وزیر این كشور به شمار می رفت، بعد از دریافت هدیه ای از شهروندی خارجی كه نوعی تخطی از قوانین این كشور به شمار می رود تحت فشار شدید احزاب اپوزیسیون تصمیم به استعفا گرفت.

 

مائه هارا جمعه گذشته به دلیل دریافت مبلغی معادل ۵۰ هزار ین از شهروندی كره ای كه از دوران كودكی با وی آشنایی داشته است، عذرخواهی كرد ولی این رویكرد احراب اپوزیسیون را راضی نكرد.

بنا بر این گزارش، استعفای مائه هارا چالشی جدی برای دولت نائوتو كان به شمار می رود.

مائه هارا گفته بود كه از این هدیه اطلاعی نداشته است و تمایل دارد در سمت خود بماند ولی احزاب اپوزیسیون با اتخاذ موضعی سرسختانه اعلام كردند كه نباید به راحتی از كنار تخطی از قانون گذشت.

خبرگزاری های «كیودو» و «جیجی» ژاپن گزارش داده اند كه هم زمان با افزایش فشارهای احزاب اپوزیسیون، مائه هارا تصمیم به استعفا گرفت تا مسئولیت تخطی از قانون را بر عهده بگیرد.../ایلنا


ویدیو مرتبط :
ماجرای استعفای وزیر اطلاعات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در صورت عدم استعفای مرتضوی، فردا استیضاح وزیر مطرح می‌شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

الیاس نادران در گفتگو با اعتدال:

در صورت عدم استعفای مرتضوی، فردا استیضاح وزیر مطرح می‌شود

اگر تا فردا تصمیم نهایی آقای مرتضوی برای استعفا رسانه ای نشود و سرکار بماند ، استیضاح وزیر قطعی خواهد بود

الیاس نادران از طراحان استیضاح وزیر کار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: سه شنبه (فردا) بحث استیضاح وزیر کار قطعی می شود و اگر مرتضوی استعفا نداده باشد ، وزیر قطعا استیضاح می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تا فردا تصمیم نهایی آقای مرتضوی برای استعفا رسانه ای نشود و سرکار بماند ، استیضاح وزیر قطعی خواهد بود.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: پیروز انتخابات نهم مجلس مردم هستند؛ گذشته ها گذشته است و باید نگاهمان به آینده  باشد .

گفتنی است که علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه مراسم رونمایی از نرم‌افزار آثار شهید مطهری، در جمع خبرنگاران و در خصوص استیضاح وزیر کار اظهار داشت: امروز صحبت‌هایی در این رابطه انجام شد ولی ادامه مباحث به بعدازظهر موکول شد، به همین دلیل من در جریان ادامه مباحث نیستم؛ البته این موضوع تا روز سه‌شنبه روشن می‌شود./اعتدال