اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استعفای شهردار درپی حادثه سعادت آباد


شهردار منطقه۲ طی نامه ای به شهردار پایتخت استعفای خود را تقدیم محمدباقر قالیباف کرد.

خبرگزاری مهر: عزیزالله نظری شهردار منطقه۲ طی نامه ای به شهردار پایتخت ضمن ابراز تاسف از اتفاق پیش آمده در خصوص کارواش سعادت آباد و پذیرش قصور، استعفای خود را تقدیم محمدباقر قالیباف کرد.

در بخشی از نامه عزیزالله نظری به شهردار تهران آمده است:

زمین کارواش دریا بنا به دلایل حقوقی و فقهی که به صورت مجزا در گزارش فنی سازمان بازرسی آمده و همزمان با این نامه خدمت شما در شورای محترم شهر ارائه شده است، متعلق به مسجد و وقفی نیست و اقدام شهرداری در فروش زمین و رفع تصرف غیرقانونی این ملک پس از تلاش های دوساله جهت جلب رضایت هیات امنای مسجد کاملا قانونی و در جهت احقاق حق مالک و اقدام مسجد در فروختن سه دانگ زمینی که به قول خود هیات امنا وقفی است، غیرقانونی و غیرشرعی است.

همچنین باید اعلام کنم که اولین اخطار به هیات امنای محترم مسجد درتاریخ ۹۴/۶/۳۱ و آخرین اخطار در تاریخ ۹۴/۱۱/۱۴ در جهت تعطیلی و جمع آوری کارواش توسط ناحیه ۱ شهرداری منطقه ۲داده شده است. علاوه بر این یک مرحله تعطیل سازی در آذرماه از طریق قراردادن نیوجرسی و جلوگیری از تردد انجام شده که با وساطت اعضای محترم شورا دال بر حل موضوع، رفع تعطیلی شده است.

باید اعلام کنم که در ۱۵ بهمن ۹۴ و پس از تسلیم آخرین اخطار، ۴ نفر از مسئولین اجرای احکام ناحیه به محل مراجعه می کنند که با مقاومت روبرو شده و مورد حمله و ضرب و شتم حدود ۳۰ نفر قرار می گیرند و به جرثقیل هم خسارت وارد می شود. با توجه به این موضوع ماموران جهت جلوگیری از تنش بیشتر از محل باز می گردند.

همچنین در تاریخ ۱۷ بهمن ماموران اجرای احکام منطقه مجددا، در معیت ماموران انتظامی، جهت پلمب واحد مذکور مراجعه کرده که متاسفانه با مقاومت کارگران کارواش روبرو شدند. کارگران با در دست داشتن چماق و سنگ اقدام به ضرب و جرح ماموران اجرای احکام نمودند که این امر موجب آسیب دیدگی ماموران شهرداری و شعله ور شدن آتش احساسات بین طرفین دعوا شده است. متاسفانه و به صورت کاملا عامدانه و از پیش طراحی شده، فیلمی که تنها بخش دوم ماجرا را آن هم تنها از یک زاویه نشان می دهد، در رسانه ها منتشر شده است.

در پایان این نامه تاکید شده است که در هر صورت به رغم غیرقانونی بودن اقدامات متصدیان کارواش و هیات امنای مسجد بنده به عنوان بالاترین مسئول اجرایی در منطقه ضمن ابراز تاسف در این حادثه پذیرش قصور در مدیریت صحنه عملیات و عرض پوزش خدمت شما و همینطور خانواده بزرگ شهرداری تهران که اتفاق اخیر موجب شکل گیری موجی از تخریب این جمع در شهرداری تهران شده است مسئولیت این واقعه را برگردن گرفته و به این وسیله استعفای خویش را به اطلاع می رسانیم.

هفته گذشته ماموران شهرداری تهران به کارواشی که متعلق به مسجد قدس در این منطقه بود حمله ور شده و قصد اجرای حکم تخلیه این کارواش را داشتند. در این حادثه تعدادی از کارگران کارواش روانه بیمارستان شدند.


ویدیو مرتبط :
استعفای محترمانه شهردار رشت تا انتقاد به برنامه خندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حافظی : شهردار مسببین حادثه کارواش سعادت آباد را برکنار کند



اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,شورای شهر

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: مسببین حادثه کارواش بلوار دریا نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: دیدن صحنه‌های حمله شبانه عده‌ای با حمایت عوامل شهرداری به کارگران کارواش دریا در سعادت آباد و وارد نمودن ضرب و حرج به آنان و غارت و تخریب اموال مردم، قلب و روح انسان را به درد آورده و آزرده می‌سازد.

وی ادامه داد: بدون شک مسببین این حادثه نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند. اگر شهرداری خود را مالک این زمین می‌داند و این ملک متصرف دارد و حتی اگر در روز قبل از حادثه از سوی شاغلین در کارواش ممانعتی برای پلمب این مجموعه صورت پذیرفته و منجر به درگیری نیز شده باشد، باید از مسیر قانونی و با استفاده از ابزارهای تعریف شده قانونی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام می‌کرد؛ نه با تمسک به روش‌های غیرمنطقی و غیر قابل دفاع، زیرا این رفتار‌ها با هیچ معیاری تطبیق نداشته و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه در آسیب‌شناسی این رفتار نیز می‌توان به وجود مصونیت‌ها و حمایت‌های که بیش از حد ضرورت اعمال شده اشاره کرد، افزود: وقتی در تبصره‌های بودجه (تبصره ۷) به شهرداری اجازه داده می‌شود اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در مراجع قضایی و انتظامی از آنان اقامه دعوی شده است را مورد حمایت قرار داده و وثائق مورد نیاز و تامین هزینه‌های خسارت ناشی از دعاوی دوران خدمت آنان را از محل املاک و اعتبارات مصوب پرداخت نماید، چنین مصونیت‌هایی ایجاد می‌شود، حمایت از پرسنل جهت انجام قاطعانه وظایف محول آنان که امری پسندیده است، نبایستی فضای حاکمیت مطلق و خودقانون پنداری را به همراه داشته باشد.

حافظی اظهار کرد: به دلیل این رخداد ضمن تذکر به شهردار تهران از ایشان می‌خواهیم در اسرع وقت ضمن محکوم نمودن این حادثه نسبت به برکناری مسببین آن و معرفی آنان به مراجع قانونی اقدام و از تلاش و زحمات ۶۰ هزار پرسنل خدوم شهرداری مسئولانه صیانت نماید.

 

 اخبار اجتماعی  -  ایلنا