اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استعفای اخضر ابراهیمی تکذیب شد


«استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد خبر دیروز رسانه‌ها در خصوص استعفای «اخضر ابراهیمی» را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری کویت نوشت: «استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد خبر دیروز رسانه‌ها در خصوص استعفای «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را تکذیب کرد و از احتمال حضور وی در مقر این سازمان در نیویورک در هفته آینده خبر داد.

«دوژاریک» زمان دقیق حضور اخضر ابراهیمی در مقر سازمان ملل را ذکر نکرد اما بناست شورای امنیت، چهارشنبه هفته آینده جلسه ای برای بررسی گزارش «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در سوریه برگزار کند.


ویدیو مرتبط :
استعفای شکوری؟! من همچنان در حال کمک به شما هستم و اطلاعی از استعفای او ندارم. آیا میتوانم در مورد چیز دیگری به

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخضر ابراهیمی خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد/ روسیه: تکذیب طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخضر ابراهیمی خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد/

روسیه: تکذیب طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: در حالی که وزارت امورخارجه روسیه، وجود هر گونه طرح روسی- آمریکایی برای حل بحران سوریه را تکذیب کرده، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، خواستار تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور شده است.

اخضر ابراهیمی- فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و همچنین اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، که از اوایل هفته جاری به سوریه سفر و با بشار اسد و رهبران اپوزیسیون داخلی دیدار کرده است، خواستار تشکیل یک دولت انتقالی قدرتمند برای پایان دادن به ٢١ ماه خشونت در این کشور شد.

ابراهیمی، این پیشنهاد را امروز پنجشنبه در یک نشست خبری در دمشق اعلام کرد.

وی با تأکید بر این که دولت انتقالی باید تا قبل از انتخابات سال ٢٠١٤ ریاست جمهوری سوریه تشکیل شود، گفت: دولت انتقالی باید با تمامی قدرت تشکیل شود تا اداره کشور را در دوران گذار بر عهده بگیرد؛ ابراهیمی اضافه کرد که دوران گذار با انتخابات پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: تغییرات در سوریه نباید فرمایشی باشد، بلکه مردم سوریه نیازمند تغییرات واقعی هستند و همه مردم جهان متوجه این امر شده‌اند.

اظهارات اخضر ابراهیمی درباره ضرورت تشکیل یک دولت انتقالی در حالی است که الکساندر لوکاچویچ- سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، امروز پنج شنبه، در یک نشست خبری گفت که هیچ طرح و توافقی میان روسیه و آمریکا در زمینه حل بحران سوریه وجود نداشته و ندارد.

وی همچنین انجام مذاکره‌ای میان آمریکا و روسیه در زمینه تشکیل دولت انتقالی سوریه، با حفظ بشار اسد تا پایان دوره ریاست جمهوری اش در سال ٢٠١٤ را تکذیب کرد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از دیدار سرگئی لاوروف- وزیر امور خارجه روسیه، با اخضر ابراهیمی- نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، در روز شنبه آینده خبر داد.

لوکاچویچ گفت که مقام های روس با اخضر ابراهیمی درباره حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به خشونت‌های این کشور مذاکره خواهند کرد.

میخائیل بوگدانوف- معاون وزارت خارجه روسیه، نیز دیروز اعلام کرده بود که اخضر ابراهیمی برای مذاکره با رهبران کرملین به مسکو سفر خواهد کرد و با رهبران روسیه در زمینه حل بحران سوریه گفت وگو می‌کند.

سفر ابراهیمی به مسکو در حالی صورت می گیرد که برخی از مسئولان وزارت امور خارجه سوریه عازم مسکو شده‌اند.

فیصل مقداد- قائم مقام و احمد فاروق عرنوس- معاون وزیر امور خارجه سوریه، صبح دیروز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده فرودگاه دمشق را به مقصد مسکو ترک کردند./انتخاب