اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استعفای آقای وزیر پس از مرگ یک دانش آموز


وزیر آموزش و پرورش کویت به دنبال مرگ یک دانش آموز در مدرسه استعفا کرد.

عصر ایران: وزیر آموزش و پرورش کویت به دنبال مرگ یک دانش آموز در مدرسه استعفا کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی القبس، این دختر دانش آموز دیروز چهارشنبه پس از تنبیه بدنی معلم در مدرسه دخترانه فراونیه کویت، درگذشت.

"نایف الحجرف" وزیر آموزش و پرورش کویت نیز همان روز و به دنبال بروز این حادثه، استعفای خود را تسلیم نخست وزیر کرد.



وزیر آموزش و پرورش مستعفی با انتشار اطلاعیه ای گفت: وزارت آموزش و پرورش روز سختی را پس از درگذشت دخترمان نوره (دانش آموز متوفی) می گذراند. من استعفا کردم زیرا معتقدم در برابر هر دانش آموز در مدرسه، مسؤولیت دارم.

وی افزود: براساس تحمل مسؤولیت سیاسی این حادثه، استعفای خود را ارائه کردم. وزارت آموزش و پرورش به بازسازی روحی دانش آموزان این مدرسه می پردازد. این موضوع از وظایف مستقیم وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش قبل از استعفا با برگزاری جلسه ای با حضور همه مقامات مرتبط با این حادثه، دستورات لازم برای پیگیری این موضوع را صادر کرد.

قبل از این هم وزیر کشور کویت به دنبال مرگ یک نفر در هنگام بازجویی پلیس، از سمت خود استعفا داد بود.


ویدیو مرتبط :
مرگ دلخراش 26 دانش آموز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استعفای وزیر راه به دلیل مرگ 41 دانش آموز


وزیر راه و ترابری مصر به دلیل مرگ 41 دانش آموز در تصادفی در جنوب این کشور استعفا کرد.

عصر ایران: خبرگزاری رسمی مصر اعلام کرد صبح امروز به دلیل تصادف اتوبوس دانش آموزان با قطار در جنوب مصر، 43 نفر از جمله 41 دانش آموز خردسال کشته شدند.

این خبرگزاری اضافه کرد: بعد از این حادثه ، "محمد رشاد المتینی" وزیر راه و ترابری مصر استعفای خود را تسلیم رئیس جمهور کرد و گفت که این اقدام را در راستای مسؤولیتش انجام داده است.

 قبل از وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان راه آهن مصر نیز استعفا کرده بود.  وزیر راه و ترابری قبل از استعفای خودش، استعفای او را پذیرفت و وی را برای تحقیق به دستگاه های ذیربط معرفی کرد. نکته قابل توجه اینجاست که این استعفاها، تنها چند ساعت بعد از وقوع حادثه انجام شدند.

شاهدان عینی گفته اند که تقاطع جاده و ریل آهن، هنگام عبور اتوبوس مدرسه، باز بود و این اتوبوس با قطار برخورد کرد. در این حادثه 4 دانش آموز و دو زن هم به شدت زخمی شدند.

رویترز نیز به نقل از شاهدان محلی نوشت: در این حادثه، قطار، اتوبوس مدرسه را در مسیری به طول سه کیلومتر بر روی ریل کشید. در این اتوبوس 60 دانش آموز دختر و پسر حضور داشتند.

این حادثه در شهر "منفلوط" در نزدیکی شهر اسیوط واقع در 300 کیلومتری جنوب قاهره روی داد.  در همین حال  رئیس جمهور محمد مرسی به وزیران کابینه دستور داد تا به خانواده های قربانیان این حادثه، کمک کنند. او همچنین به استاندار اسیوط هم دستور داد تا تحقیقات را دراین باره آغاز کند. مصر شاهد تلفات بسیاری در جاده ها و مسیرهای حمل و نقل خود است.