اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استدلال کمیته فیلترینگ برای فیلتر وی‌چت



اخبار,اخبار اجتماعی,مسدود شدن وی‌چت

 

اخبار اجتماعی - مدیرعامل شرکت زیرساخت مطرح کرد
استدلال کمیته فیلترینگ برای فیلتر وی‌چت

مدیرعامل شرکت زیرساخت با تشریح استدلال کمیته فیلترینگ درباره فیلتر وی‌چت گفت: فعلا دستوری برای مسدود شدن دیگر شبکه‌های ارتباطی رایگان به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده و برخی محدودیت‌های دیگر توسط خود سرویس‌دهنده‌ها اعمال شده است.

به گزارش فارس، محمود خسروی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر علت مسدود شدن وی‌چت و تصمیم‌گیری در خصوص سایر سرویس‌های ارتباطی رایگان گفت: سیاست‌های فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تعیین می‌شود و برای اجرا به وزارت ارتباطات ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: برابر قانون جرایم رایانه‌ای تصمیم‌گیری در خصوص ابزار ارتباطاتی وی‌چت در وظایف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) است.

وی در خصوص انتظار کمیته فیلترینگ برای محدود کردن این سرویس و چگونگی اخذ تصمیم در این خصوص توضیح داد: طبق گزارشی که از یکی از اعضای کمیته فیلترینگ در رابطه با این موضوع دریافت کرده‌ام، موضوع از این قرار است که گزارشی در کمیته فیلترینگ ارائه شده که دو کارشناس روی آن تحلیل فرهنگی _ اجتماعی ارائه کردند و بر اساس گزارش آنها تصمیم بر مسدود شدن این سرویس گرفته شده است.

خسروی گفت: در این جلسه تنها مخالف تصمیم مسدود شدن وی‌چت نماینده وزارت ارتباطات بوده که فقط یکی از 13 عضو است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان نظر شخصی خود در رابطه با این قبیل سرویس‌های اجتماعی رایگان از جمله وی‌چت گفت: به اعتقاد من شبکه اجتماعی یک فرصت نیز هست. در این شبکه‌ها گروه تشکیل می‌شود و اعضا موضوعات اخلاقی را برای تمام اعضای گروه می‌فرستند و به اصطلاح شیر می‌کنند و حتی محتوای خوبی در این گروه‌ها رد و بدل می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به غیر از وی‌چت دستور دیگری برای فیلتر کردن ابزارهای ارتباطی رایگان دیگر به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مسدود شدن برخی ابزارهای ارتباطی رایگان در برخی سرویس‌دهنده‌ها نیز گفت: برخی از محدودیت‌ها توسط سرویس‌دهنده‌ها اعمال می‌شود؛ یک سری ما فیلتر می‌کنیم یک سری را هم سرویس‌دهنده‌ها فیلتر می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال فارس که با مسدود شدن پروتکل ssl که برای مثال مورد استفاده آنتی‌ویروس کسپراسکای در ایران است آیا این اواخر تصمیمات کمیته فیلترینگ در خصوص اعمال محدودیت‌ها بیشتر شده گفت: موضوع ssl به مقدار زیادی حل شده است.
اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
عدم رعایت قوانین وفریب سازمان فیلترینگ توسط پایان چت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمیته فیلترینگ: «تابناک» با حکم دادستانی تهران فیلتر شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کمیته فیلترینگ: «تابناک» با حکم دادستانی تهران فیلتر شد

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد که سایت خبری - تحلیلی تابناک از سوی دادستانی تهران فیلتر شده است.

به گزارش ایسنا، دفتر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) اعلام کرد که فیلترینگ سایت تحلیلی خبری تابناک توسط این کارگروه صورت نگرفته است و فیلتر شدن این پایگاه خبری - تحلیلی راسا از سوی دادستانی تهران صورت گرفته است.

با وجود مشخص شدن ورود دادستانی تهران به موضوع فیلتر شدن سایت تابناک، تاکنون علت فیلتر شدن این سایت اعلام نشده است.

پیش از این مسوولان سایت تابناک، علت عدم دسترسی به این سایت را مشکلات فنی اعلام کرده بودند.

سایت خبری تحلیلی تابناک از سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شده است./ایسنا