اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام 4000 هیات علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی



سیاست‌های جذب وزارت بهداشت در سال 92

سیاست‌های جذب وزارت بهداشت در سال 92

استخدام 4000 هیات علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

سپرست دبیرخانه هیات مرکزی جذب و امور فرهنگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از اخذ مجوز جذب 4000 عضو هیات علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

دکتر عباس مسجدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخذ مجوز جذب هیات علمی برای سال 92 از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری، گفت: مجوز جذب 4000 هیات علمی برای سال 92 دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: به این منظور مقدمات کار فراهم شده است و از این 4000 مجوز، برای جذب اعضای هیات علمی جوان برای دانشگاه‌های سراسر کشور در شهریور ماه استفاده کنیم.

مسجدی، اعضای هیات علمی را یکی از ارکان اصلی دانشگاه‌ها خواند و ادامه داد: با توجه به نیاز حوزه آموزش و درمان به اعضای هیات علمی‌، خوشبختانه این مجوز اخذ شده است و اکنون در حال بررسی نیاز دانشگاه‌ها هستیم.

سپرست دبیرخانه هیات مرکزی جذب و امور فرهنگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: در مجموع بزودی به صورت متمرکز فراخوان جذب منتشر می‌شود، به این ترتیب افراد واجد شرایط می‌توانند در این فراخوان ثبت‌نام کنند و در نهایت در پروسه‌ای چهار و نیم ماهه به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت زیبایی-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات استخدام اعضای هیات علمی پزشکی منتشر شد/ جدول اعلام نیاز دانشگاه‌ها



اخبار,اخباردانشگاه,استخدام اعضای هیات علمی پزشکی


 اخبار دانشگاه - جزئیات استخدام اعضای هیات علمی پزشکی منتشر شد/ جدول اعلام نیاز دانشگاه‌ها

هیات مركزی جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یازدهمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاهها و دانشكده‌های علوم پزشكی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته را منتشر کرد.

به گزارش مهر، ثبت نام به صورت متمركز و اینترنتی بوده و ملاك ثبت نام در فراخوان متقاضیان گرفتن كد رهگیری و ارسال مدارك درخواستی در مهلت مقرر به صورت حضوری یا پستی به دبیرخانه هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه مربوطه است.

مهلت ثبت نام از تاریخ 12 مهر 1393 تا پایان مهرماه است و میزان اعلام نیاز دانشگاه های علوم پزشکی یک هزار و 238 نفر است.

شرایط عمومی
الف) اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی

ب) تدین به یكی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی

ج) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران                     

د) عدم محكومیت به محرومیت از استخدام دولتی و سابقه محكومیت كیفری و جزائی

ه) عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روانگردان

و) انجام خدمت وظیفه عمومی، دارا بودن كارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت قانونی و یا پایان دوره ضرورت نظام (ویژه آقایان)

ز) تایید صلاحیت های علمی و عمومی داوطلبان در هیات های اجرایی جذب دانشگاهها و هیات مركزی جذب وزارت متبوع طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

شرایط اختصاصی
دارا بودن دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی (و یا گواهی دوره فلوشیپ) در رشته های بالینی و دانشنامه دكتری تخصصی (Ph.D) و یا مدرك كارشناسی ارشد در رشته های علوم پایه.

حداكثر سن برای داوطلبین استخدام كه مدرك كارشناسی ارشد داشته باشند 35 سال و برای دارندگان دانشنامه دكتری تخصصی (Ph.D) و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و یا دوره فلوشیپ 45 سال است.

شركت متعهدین خدمت به دانشگاهها بصورت آموزشی و پژوهشی، پس از گذراندن یكسال از خدمات، در آزمون فراخوان همان دانشگاه بلامانع است. شركت در فراخوان سایر دانشگاهها به غیر از دانشگاه محل تعهد یا خدمت با موافقت كتبی موسسه مبداء ممكن خواهد بود.

عنوان رشته متقاضی باید با عنوان رشته درج شده در فراخوان دقیقا مطابقت داشته باشد و پذیرش مدارك مشابه ممنوع است.

بر اساس مصوبات هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخبگان می توانند جهت شركت در فراخوان 4 انتخاب داشته باشند كه باید دو انتخاب آموزشی و دو انتخاب پژوهشی باشد . واجدین شرایط نخبگی با امتیاز ویژه در فرآیند پذیرش هیات علمی دانشگاهها دارای اولویت هستند مشروط بر آنكه گواهی نخبگی را در زمان شركت در فراخوان ارائه کنند.

در هر دانشگاه / دانشكده در شرایط مساوی ، اولویت استخدام با متقاضیان بومی است.

شروط شرکت در فراخوان برای گروه های خاص
دارندگان مدرك كارشناسی ارشد یا سطح 3 حوزوی در گروه معارف اسلامی تنها در صورت دارا بودن حداقل 3 سال سابقه تدریس

اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی دانشگاههای وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در صورت استعفای پذیرفته شده.

متقاضیانی كه بورسیه دانشگاه خاصی هستند تنها در صورت انتقال تعهدات بورس به دانشگاه دیگر می توانند در فراخوان آن دانشگاه شركت کنند، در غیر این صورت تنها می توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد بورسیه شركت کنند.

ممنوعیت های شرکت در فراخوان جذب هیات علمی
شركت افراد مشغول به تحصیل در فراخوان ممنوع است و این دسته از افراد می توانند پس از فراغت از تحصیل و اخذ مدرك دانشگاهی بالاتر و انجام یك سال از تعهدات در فراخوان های آتی شركت کنند.

ممنوعیت شرکت متقاضیانی كه از طریق آموزش از راه دور (دوره های مجازی) و یا دوره‌ های غیرحضوری تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند.

متقاضیان دارنده مدرك تحصیلی بالاتر از رشته و مقطع اعلام شده در فراخوان ، حق شركت در فراخوان اعلام شده در مقطع پایین تر را ندارند.

چنانچه در هر یك از مراحل پذیرش یا پس از آن خلاف اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی محرز شود، مراحل طی شده كان لم یكن تلقی شده و در صورت صدور حكم استخدامی حكم صادره لغو و بلا اثر می شود.

شرط امکان انتخاب دو دانشگاه در فراخوان
شركت در فراخوان دو دانشگاه مجاز خواهد بود، لیكن داوطلب فقط می تواند یكی از دانشگاهها را دانشگاه مادر (تهران، ایران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، كرمان و اهواز) انتخاب کنند.

تبصره های مربوط به هر یک از بندهای این فراخوان در اطلاعیه وزارت بهداشت درج شده است و متقاضیان لازم است قبل از تکمیل مدارک اطلاعیه مذکور را به طور کامل مطالعه کنند.

مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرده است که استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاهها منوط به داشتن ردیف و مجوزهای استخدامی توسط دانشگاه های ذیربط خواهد بود و استخدام اعضای هیات علمی در مرتبه استادیار و بالاتر به صورت تمام وقت جغرافیایی و در مرتبه مربی به صورت تمام وقت است.

داوطلبان می توانند پس از پر كردن فرم اینترنتی مربوطه و اسكن مدارك خواسته شده، فرمهای 16 گانه را دریافت كرده و پس از تكمیل آنها حداكثر 15 روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام اینترنتی به دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه یا دانشگاههای مربوطه تحویل و یا از طریق پست ارسال کنند.

 

جدول اعلام نیاز یازدهمین دوره فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی 

نام دانشگاه میزان اعلام نیاز نام دانشگاه  میزان اعلام نیاز
اراک 15 سبزوار 39
اردبیل  47 سمنان 26
اصفهان 43 شاهد 31
البرز 14 شاهرود 21
جندی شاپور اهواز 29 شهركرد 28
ایران 80 شوشتر 5
ایرانشهر 7 شیراز 16
ایلام 16 فسا 20
بابل 20 قزوین 26
خراسان شمالی  (بجنورد) 7 قم 22
بم 20 كاشان 16
بندرعباس 11 كردستان 19
بهبهان 4 كرمان  19
علوم بهزیستی و توانبخشی 8 گراش 14
بوشهر 23 گلستان 26
بیرجند 11 گناباد 22
تبریز 44 گیلان 31
تربت حیدریه 14 لرستان 38
جهرم 2 مازندران 43
دزفول 11 مشهد 33
رفسنجان 15 نیشابور 15
زابل 45 همدان 68
زاهدان 85 یاسوج 14
زنجان 34 یزد 38
ساوه 3 جمع کل 1238 نفر

 

 اخبار دانشگاه  - مهر