اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام 2700 نفر در تامین اجتماعی


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از جذب ۲۷۰۰ نفر پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی این سازمان خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از جذب ۲۷۰۰ نفر پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی این سازمان خبر داد.

دکتر سید تقی نوربخش در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی  دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران گفت: دومین دوره آزمون  استخدامی سراسری سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریتی فعلی، با هدف تأمین و تکمیل نیروی انسانی در بخش های بیمه ای و درمان برگزار شده است و در این دوره ۲۷۰۰ نفر در این سازمان استخدام خواهند شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود:  آزمون استخدامی تامین اجتماعی  و تامین سرمایه انسانی این سازمان توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است تا استانداردهای لازم برای برگزاری آزمون رعایت شود و کارکنان این سازمان در شرایط عادلانه ای انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مصاحبه های علمی و مراحل گزینش انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد:  حدود ۷۰ هزار نفر پرسنل در یک هزار واحد سازمان تامین اجتماعی  مشغول به خدمت رسانی هستند و این سازمان پنجمین دستگاه کشور از نظر تعداد نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: در طول مدت ۲ سال اخیر با هدف تسهیل ارائه خدمات به جامعه ، ۷۰۰۰ نفر در سازمان تامین اجتماعی  جذب شده اند.


ویدیو مرتبط :
بازرسی بیمه تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخدام شبانه 500 نفر در تامین اجتماعی



استخدام در تامین اجتماعی,استخدام نیرو در تامین اجتماعی,سازمان تامین اجتماعی

استخدام شبانه 500 نفر در تامین اجتماعی

مجوز استخدام 500 نفر در تامین اجتماعی از سوی وزیر کار صادر شد، در حالی که بعضی از اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از این جریان بی‌اطلاع هستند و چنین استخدام‌هایی باید با مجوز آنها نیز عملیاتی شود.

البته به گفته یک عضو هیات امنای تامین اجتماعی، یک‌بار مجوز استخدام در این سازمان صادر شده و امکان استخدام در تامین‌اجتماعی را در چارچوب آزمون استخدام مجاز شمرده است.


به گزارش مهر بعضی شنیده‌ها از سازمان تامین اجتماعی حاکی از آن است که شامگاه یکشنبه پس از تهیه صورتجلسه‌ای توسط هیات امنا، اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین ساعت شب، پس از اعمال بعضی حذف و اضافات، مجوز استخدام 500 نیرو در تامین اجتماعی را امضا و به معاونت اداری مالی ابلاغ می‌کند و الان هم مشاور اجرایی معاونت اداری مالی در حال انجام امور مربوط به جذب نیرو است.

 

البته این اقدام خلاف مقررات و ضوابط، در حالی در هیات امنای تامین اجتماعی انجام شده است که براساس قانون و آیین‌نامه استخدامی سازمان جذب نیرو باید با مجوز هیات‌مدیره انجام شود. اصولا استخدام‌ها بر مبنای فرآیند گردش استخدامی که در آیین‌نامه استخدامی سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده، انجام می‌شود.

 

البته استخدام در تامین اجتماعی، آزمون و شرایط خاص خودش را دارد و این‌طور نیست که ناگهان استخدامی انجام شود. از طرفی، سازمان تامین اجتماعی به تخصص‌های مختلف در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی نیاز دارد. ولی ظاهرا سازمان در یک دوره‌ای با برگزاری آزمون استخدامی، نیروهای مورد نیاز خودش را جذب و استخدام کرده و مجددا آنچه برای استخدام نیرو مطرح شده، براساس طرحی بوده است که هیات امنا اختیار آن را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده که باید فرآیند قانونی آن طی شود.


محمد اشرفی، کارشناس تامین اجتماعی درباره این استخدام‌ها در تامین اجتماعی می‌گوید: «استخدام‌ها باید با اطلاع هیات امنای تامین اجتماعی انجام شود و امکان ندارد چنین چیزی باشد زیرا بدون مجوز هیات امنا، این قبیل امور نمی‌تواند عملیاتی شود.» البته به گفته او، کارکرد خود هیات امنا جای بحث دارد زیرا کارکرد آن‌ها باید در زمینه صندوق‌های بیمه‌ای باشد اما آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد، تصمیم‌گیری‌های دولتی است.

 

محمد پارسا، عضو هیات امنای تامین اجتماعی هم در ارتباط با 500 استخدام جدید در سازمان تامین اجتماعی گفته است که هیات امنای تامین اجتماعی یک‌بار مجوز استخدام را در این سازمان صادر کرده است. ولی این‌که 500 استخدام جدید انجام شده باشد، در حیطه وظایف هیات امنا نیست و باید از طریق هیات‌مدیره سازمان پیگیری و بررسی شود.


پرداخت 115میلیارد بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی
علی روحبخش، معاون اداری و مالی سازمان تامین‌اجتماعی می‌گوید که بدهی 115‌میلیارد تومانی به مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت سال‌جاری، پرداخت شده است.

 

به گفته او، با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی مراکز طرف قرارداد که توسط مراکز اسناد پزشکی تامین‌اجتماعی مورد رسیدگی و تایید قرار گرفته، کل بدهی سازمان به داروخانه‌ها، پزشکان و دندانپزشکان تا پایان اردیبهشت سال‌جاری پس از رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده 115‌میلیارد تومان است که به حساب بانک رفاه کارگران واریز شده تا برای مدیریت‌های درمان استان‌ها ارسال و از هفته آینده کار پرداخت مطالبات آغاز شود.


روحبخش همچنین ادامه داد: با پرداخت این مطالبات، مراکز یاد‌شده تنها دو ماه از مطالبات خود را از سازمان تامین‌اجتماعی طلب دارند. براساس این گزارش داروخانه‌ها، پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد سازمان می‌توانند با مراجعه به مراکز اسناد پزشکی استان‌ها طلب خود را تا پایان اردیبهشت سال‌جاری که اسناد آن مورد رسیدگی و تایید قرار گرفته، تسویه و وجوه خود را دریافت کنند.


این در حالی است که علیرضا رخشنده‌رو، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی اردیبهشت ماه گفته بود که مبلغ 500‌میلیارد تومان برای پرداخت بدهی مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های طرف قرارداد این سازمان، تامین و تخصیص داده و این مبلغ به حساب دفاتر اسناد پزشکی تمامی استان‌های کشور واریز شده است.

 

البته براساس صحبت‌های او، این پرداخت در حالی صورت گرفته که مراکز دانشگاهی مبالغ کلانی بابت خرید دارو به شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی بدهکارند و مدیرعامل سازمان بدون در نظر گرفتن این بدهی برای حل مشکل مراکز دانشگاهی، دستور پرداخت این مبلغ را صادر کرده است.


اگر هم طبق قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه، پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد 60 روز باشد، از اردیبهشت تا روزهای آخر مرداد هم، سه ماه می‌شود که این مطالبات پرداخت نشده است./مهر