اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام گسترده دولتی در سال 91


امسال ان‌شاءالله جذب نیروی مفصل و قابل توجهی خواهیم داشت تا فضای خوب برای نیروهای تحصیلکرده مخصوصا در رشته‌های علوم انسانی فراهم شود.

دنیای اقتصاد: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از استخدام و جذب نیروی «مفصل» و قابل توجهی برای دستگاه‌های حاکمیتی کشور در سال 91 خبر داد.

لطف‌الله فروزنده که به همراه وزیر امور خارجه برای بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی دستگاه دیپلماسی به دانشگاه امیرکبیر رفته بود در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در خصوص برنامه دولت برای جذب نیرو در سال 91 افزود: دولت مصوب کرد تمام دستگاه‌ها مخصوصا در مناطق و شهرستان‌ها به اندازه پست‌های بلاتصدی شان بتوانند جذب نیرو داشته باشند.

وی گفت: امسال ان‌شاءالله جذب نیروی مفصل و قابل توجهی خواهیم داشت تا فضای خوب برای نیروهای تحصیلکرده مخصوصا در رشته‌های علوم انسانی فراهم شود.

فروزنده افزود: در حال حاضر در مرحله اول رقم قابل توجهی را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم تا به طور متوسط بین دو تا سه هزار نفر را به طور مستقیم جذب کنند.

وی گفت: همچنین همه نیروهایی که از مرکز استان به شهرستان‌ها بروند ولو قراردادی یا روزمزد باشند، تبدیل وضعیت می‌شوند.

فروزنده افزود: امسال بازسازی در نیروهای دولت انجام می‌شود تا فضایی برای حضور نیروهای فرهیخته و شایسته فراهم شود که البته همه این موارد از طریق آزمون خواهد بود تا فضای عادلانه حاکم باشد.

وی همچنین برگزاری آزمون عمومی، تخصصی و مصاحبه‌های تکمیلی را از جمله مراحل جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی برشمرد و گفت: از سال 88 که قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی شد همه ادارات و نظام دولتی ما که نیازمند نیرو بودند کار جذب نیرو را از طریق آزمون انجام داده‌اند و از این پس نیز همین‌طور خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور با بیان اینکه فرآیند جذب نیرو از طریق آزمون ادامه خواهد یافت، گفت: این فرآیند در کشور جا خواهد افتاد تا برای همه این بستر فراهم باشد که براساس ضابطه و یک رقابت سالم بتوانند وارد سیستم اداری شوند. فروزنده جایگاه وزارت امور خارجه را بسیار حساس برشمرد و گفت: حضور نیروهای شاخص، توانمند، متدین، قوی و نخبه در این وزارتخانه خیلی مهم است.

وی افزود:‌ این آزمون کمک می کند تا وزارت امور خارجه بتواند از بین حدود 18 هزار داوطلب، تعدادی نیروی مورد نیاز خود را شناسایی کند و بستری فراهم شود که بهترین‌ها بتوانند در این جایگاه مهم قرار بگیرند.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات گسترده ضد دولتی در برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه جدید استخدام دولتی در سال 91


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید از مهم ترین اولویت‌های این معاونت در سال جدید خواهد بود.

فارس: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید از مهم ترین اولویت‌های این معاونت در سال جدید خواهد بود.

 لطف الله فروزنده دهکردی با اشاره به مهمترین برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری اظهار داشت: برنامه مهم ما در سال جدید پیگیری طرح‌های مربوط به دولت الکترونیک است. همچنین برنامه‌ریزی در زمینه نیروی انسانی است تا بتوانیم نیازهای کشور را شناسایی و تامین کنیم.

وی افزود: بحث تمرکززدایی و دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که در سال 91 دنبال خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید و بحث توانمندسازی کارکنان دولت از دیگر طرح‌هایی است که در سال جدید پیگیری خواهیم کرد.