اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام در فروشگاه‌های‌لوکس شیوه‌ای برای سرقت اینترنتی!



سرقت اینترنتی ,پرونده‌ سرقت

استخدام در فروشگاه‌های‌لوکس شیوه‌ای برای سرقت اینترنتی!

رییس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری اعضای یک باند سرقت اینترنتی که با استخدام موقت در فروشگاه‌های دارای گردش مالی بالا و سرقت اطلاعات رمز دوم مشتریان فروشگاه‌ها، اقدام به خالی‌کردن حساب آنان کرده بودند، خبرداد.

 سرهنگ باقریان دراین‌باره گفت: در پی مراجعه زن جوانی به دادسرای ملارد و اعلام به سرقت رفتن 70 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش از طریق برداشت اینترنتی، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنا به اظهارات شاکی، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به کلانتری 12 مارلیک ارسال شد، گفت: اقدامات ماموران برای رسیدگی به پرونده انجام گرفت اما به دلیل ابعاد فنی و تخصصی، پرونده برای رسیدگی‌های بیشتر به کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران ارجاع داده شد.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران افزود: با شروع رسیدگی به پرونده در این پلیس ابتدا کارشناسان تراکنش‌های حساب شاکی را مورد ارزیابی قرار دادند که پس از انجام استعلام و بررسی مشخص شد مبالغ به سرقت رفته صرف خرید 10 دستگاه تبلت و یک دستگاه LCD از یکی از سایت‌های فروش آنلاین شده است.

باقریان ادامه‌داد: کارشناسان پلیس با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند فرد سارق مردی با هویت «حمید» است که این اجناس را به صورت اینترنتی خریداری کرده و با مراجعه حضوری تحویل گرفته است.

به گفته وی، پس از شناسایی متهم و اخذ مجوز قضایی ماموران اقدام به دستگیری وی کردند که در بازجویی‌ها ابعاد تازه‌ای از سرقت انجام گرفته، مشخص شد.

رییس پلیس فتای غرب تهران تصریح‌کرد: متهم در اظهارات خود با بیان اینکه فردی به نام «احمد» رمز دوم کارت شاکی را در اختیار وی قرار داده، معترف شد که نامبرده با استخدام موقت در فروشگاه‌هایی که از گردش مالی بالایی برخوردار بودند، اطلاعات رمز دوم مشتریان این فروشگاه‌ها را به سرقت برده و آنها را در اختیار وی قرار داده تا به صورت اینترنتی حساب آنان را خالی کند.

باقریان گفت: با توجه به اعترافات متهم، مرد جوان دیگری در شهریار دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت که وی نیز به بزه انتسابی اقرار و معترف شد که برای سرقت از حساب‌های مردم ابتدا با شناسائی مکان‌ها و فروشگاه‌های دارای گردش مالی بالا، به صورت موقتی به استخدام آنان درآمده و هنگام خرید مشتریان، رمز دوم کارت آنان را دریافت کرده و برای شناسایی نشدن این اطلاعات را در اختیار«حمید» قرار داده تا وی به صورت اینترنتی حساب آنان را خالی کند.

باقریان با بیان اینکه با اعترافات متهمان پرونده برای صدور حکم قضایی به دادسرای ملارد ارجاع شد، افزود: متهمان با قرار وثیقه به مبالغ 200 و400 میلیون ریال آزاد شدند.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین شیوه سرقت از فروشگاه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای مسموم، شیوه سرقت از مسافران



 

پنج سال جدایی از زن و  فرزندان، !

 

فردی كه با استفاده از چای مسموم، مسافران شهرستانی را مسموم و از آنان سرقت می كرد دستگیرشد.

به گزارش ایسنا، فردی در ۲۵مرداد ماه سالجاری با مراجعه به کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب مدعی شد كه چند هفته پیش اموالش توسط فردی به سرقت رفت و امروز که برای بازگشت به شهرستان، به ترمینال مراجعه کرده است همان شخص را مجددا داخل ترمینال دیده است.

با اظهارات مالباخته، بلافاصله طرح مهار از سوی مأموران کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب در پایانه مسافری به مرحله اجرا گذاشته شد و با راهنمایی مالباخته، مأموران متهم را دستگیر كردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و در شرایطی که متهم با توجه به همراه داشتن برخی مدارک شناسایی قصد داشت تا خود را به نام «عبدالله» معرفی كند در بررسی اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از متهم، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مدارک متعلق به فرد دیگری است، بنابراین با توجه به اسناد و مدارک مکشوفه، کارآگاهان اقدام به شناسایی دقیق صاحب مدارک شناسایی کردند كه در تحقیقات بعدی مشخص شد که «عبدالله» یکی از مالباختگانی است که در خردادماه سال جاری، با نوشیدنی مسموم، بیهوش و اموال و مدارکش به سرقت رفته است.

در ادامه تحقیقات هویت واقعی این متهم ۴۷ساله به نام «اسماعیل» شناسایی شد كه با توجه به شیوه و شگرد متهم در ارتکاب سرقت، کارآگاهان با اطمینان از این موضوع که وی با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی متعلق به یکی از مالباختگان، خود را به نام «عبدالله» معرفی و به احتمال بسیار زیاد اقدام به سرقت های مشابه دیگر كرده، به جمع بندی سرقت های مشابه در طول چند ماه گذشته پرداخته که با شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان و دعوت از آنها برای حضور در پایگاه پنجم، اطلاعات جدید دیگری در اختیار کارآگاهان قرار گرفت از جمله آن که تمامی مالباختگان از مسافران و افراد مراجعه کننده به تهران بودند که همگی به زبان و لهجه متعلق به یکی از استان های غربی کشور، صحبت کرده و متهم نیز با توجه به تسلط کامل به آن زبان و لهجه، تمامی مالباختگان را از میان این افراد انتخاب کرده است و پس از تعارف چای مسموم به آنان از مالباختگان سرقت می كرده است.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متهم گفت : اسماعیل از مجرمان سابقه داری است که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله کلاهبرداری، خرید و فروش مشروبات الکلی و مشارکت در سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

وی همچنین با بیان اینكه متهم در بیشتر سرقت های خود با تردد در پایانه های مسافربری بویژه پایانه مسافربری غرب یا تردد در مناطق غرب و مرکزی تهران، اقدام به شناسایی و سرقت از مالباختگان کرده است گفت: میدان صادقیه، میدان آزادی، بلوار کشاورز و ایستگاه های مترو در غرب تهران محل مورد نظر این فرد برای سرقت بوده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت اموال قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.... / خبرگزارى ایسنا