اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استانداران کرمان و کردستان انتخاب شدند



اخبار,اخبارسیاسی,استاندار جدید کرمان

 

اخبار سیاسی - استانداران کرمان و کردستان انتخاب شدند

علیرضا رزم‌حسینی و عبدالمحمد زاهدی به عنوان استانداران جدید کرمان و کردستان با تصویب هیئت وزیران انتخاب شدند.

 جلسه هیئت دولت امشب یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

در جلسه امشب هیئت وزیران، به ترتیب علیرضا رزم‌حسینی و عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندارن کرمان و کردستان با تصویب دولت انتخاب شدند.

تاکنون 26 استاندار انتخاب شده‌اند و تنها چهار استانداری با مدیریت قبلی اداره می‌شود.

استانداران خراسان‌رضوی، قم، قزوین و بوشهر تاکنون  انتخاب نشده‌اند.

اخبارسیاسی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
افشین شیخ احمدی از کردستان / مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور انتخاب تیم ملی اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه انتخاب استانداران و سفیران دولت یازدهم



اخبار,انتخاب استانداران و سفیران دولت روحانی

نحوه انتخاب استانداران و سفیران دولت یازدهم

رییس كمیته استان‌های رییس‌جمهوری منتخب گفت دولت دكتر روحانی «مشی زننده» سابق در فراخوان سفیران و دیپلمات ‌ها پس از روی كار آمدن دولت جدید را در پیش نخواهد گرفت و در تغییر استانداران هم به گونه‌ یی عمل می‌كند كه منطقه دچار مشكل نشود.

مرتضی بانك افزود: متاسفانه در دولت قبلی این بداخلاقی صورت گرفت و در عرض چهارماه برخی ازسفیران كه بسیار ماهر و ورزیده هم بودند فراخوانده شدند. این كار در محافل دیپلماتیك زننده و در مدیریت كشور هم ناشایست بود.

وی خاطرنشان كرد: درباره استانداران هم باید به نحوی عمل شود كه استان ضربه نخورد چرا كه تغییر مدیریتی بازتاب‌های خود را در هر منطقه دارد.

باید با حوصله و بررسی كافی وضعیت هر استان و نیاز‌ها و مطالبات دولت و مردم و مقایسه افرادی كه با شرایط منطبق هستند در این زمینه عمل كرد. مشاوررییس‌جمهوری منتخب تاكید كرد: هیچ تصمیم سریع و بدون محاسبه و آینده نگری دربخش داخلی و استانداران صورت نخواهد گرفت.

سفیران باید تحصیلكرده باشند

بانك گفت: سفیران یك كشور نمایندگان ملت هم هستند و درخارج از كشور باید تمدن ملت را تبیین كنند. این كار هم نیاز به افرادی تحصیلكرده، با سابقه، مطمئن و معتقد به نظام دارد، كسانی كه به كشور و مردم علاقه دارند و پیام مردم، تاریخ و تمدن خود را به دنیا منتقل و از آن دفاع كنند.

وی با اشاره به این كه سیاست خارجی دولت دكتر روحانی «تعامل سازنده» با همه كشورهایی است كه با آنها رابطه داریم، گفت: سفیران ایران باید از عهده چنین كاری برآیند و درعین حفظ و ارتقای منافع ملی زیر چتر احترام متقابل با دنیا ارتباطی سازنده برقرار كنند.

دكتر روحانی مخالف افراط در جا به‌ جایی‌ هاست

مرتضی بانک، درباره جابه‌جایی احتمالی سفیران ایران اظهارداشت: انتصاب سفیران روندی دارد كه حتما باید طی شود. دكتر روحانی با هر نوع افراط در نقل و انتقال افراد مخالف است.

وی اضافه كرد: سفیران ایران حداقل برای یك دوره سه ساله انتخاب می‌شوند و همه دنیا این را می‌داند. ممكن است گاهی این دوره به چهار یا پنج سال هم برسد ولی هر حركت افراطی برای فراخوان سفیران مستقر، مشی دولت دكتر روحانی نیست.

استانداران باید سرد و گرم روزگار را چشیده باشند

وی گفت: استانداران از میان افرادی انتخاب خواهند شد كه سرد و گرم روزگار را چشیده باشند و در برخورد با مسائل مختلف مانند گرانی، زلزله، خشكسالی و مسائلی از این قبیل در كمال آرامش و با طمانینه و بدون انتقال وضعیت به مردم، امور منطقه را اداره كنند.

رییس كمیته استان‌های ستاد انتخاباتی دكتر روحانی اضافه كرد: نباید مردم را در مقابل مشكلات قرار داد. عده‌یی مشكلات را به دیگران منتقل می‌كنند تا خود مصون بمانند كه شیوه‌یی اشتباه است. استانداران باید مشكلات را با فكر، طراحی، قبول مسوولیت و عدم انتقال به سایر بخش‌ها حل كنند.

مشاور دكتر روحانی گفت: حركتی جدید در كشور شروع شده كه به لحاظ تئوری كامل است ولی اجرایی شدن آن ساده نیست و زمان لازم دارد تا پایدار بماند.

وی نحوه انتخاب مسوولان درسطوح مختلف از جمله استانداری‌ها و سفارت‌ها و ادارات كل را از این جمله عنوان كرد و گفت: بر مبنای این تئوری افرادی كه متصدی این پست‌ها می‌شوند نباید تندرو باشند، لازم است تجربه داشته باشند تا با استفاده از آن قوانین و سیاست‌ها و برنامه‌ها را به خوبی اجرا كنند، مردم گرا باشند و مردم را بپذیرند و به سمت مردم حركت كنند.

بانك در پاسخ به این سوال كه در سال‌های اخیر برداشت متفاوتی از مردم‌گرایی ارائه و نشان داده شده، دیدگاه رییس‌جمهوری منتخب راتشریح كرد و گفت: یك برداشت از مردمی بودن درآمد كم و خاكی بودن است كه دیدگاهی تقلیل‌گرایانه است ولی برای ما مهم این است كه یك مسوول بتواند مسائل و اهداف و نیازهای مردم را به خوبی بفهمد و برای تحقق آنها كار كند.

به گفته وی «اجرای دیدگاه‌های كلی دولت» اصلی نخست برای اداره كشور است كه مسوولان در رده‌های مختلف باید از آن تبعیت كنند و از مهم‌ترین آنها دخالت ندادن مسائل شخصی و گروهی در مملكت داری است.

ستادهای فرعی كارهای باقی مانده را انجام می‌دهند

رییس كمیته استان‌های ستاد انتخاباتی روحانی خاطرنشان كرد: پس از انتخابات، ادامه كار ستادهایمان در سراسر كشور را محدود كرده‌ایم و آنها فقط برخی كارهای جزیی باقی مانده از گذشته را انجام می‌دهند.

وی تاكید كرد: انتخاب مسوولان در پست‌های مختلف سازوكارخود را دارد كه بر اساس آن عمل می‌شود و هیچ ارتباطی با ستاد‌های فرعی دكتر روحانی ندارد.

منبع : روزنامه اعتماد