اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استامینوفن،قاتل خاموش زندگی مشترک و عامل طلاق!



 اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,استامینوفن

افراد بسیاری برای تسکین دردهای خود از استامینوفن استفاده می کنند اما از عوارض جانبی آن مانند سنگدل شدن، آسیب به قلب وگوارش بی خبرند.

به گزارش پارس نیوز، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند که استامینوفن یکی از محبوبترین مسکن های مورد استفاده است که می تواند احساسات مثبت را از بین ببرد.
 
این اثر جانبی تا همین اواخر ناشناخته بود. در تحقیقی جدید بررسی شد  افرادی که استامینوفن مصرف می کردند در هنگام مشاهده عکس های زیبا احساسات کمتری از خود بروز می دهند. در مقابل گروه دیگری که در این آزمایش شرکت داشتند و به آنها تنها دارونما داده شده بود زمانی که همان  عکس به آنها نشان داده شد  احساسات بیشتری از خود نشان می دادند.
 
 تیلنول یک مسکن است که ماده  تشکیل دهنده اصلی آن استامینوفن است. این مسکن ضد درد بسیار محبوب است به طوری که  تقریبا در هر خانه ای در امریکا پیدا می شود. این دارو بیش از 70 سال است که استفاده می شود اما این اثر جانبی به تازگی کشف و مستند شده است.

 مطالعه انجام شده نشان داد که افرادی که  استامینوفن مصرف می کنند کمتر دلسوزهستند و نشانه های همدلی در آنها کمتر دیده می شود واغلب احساسات آنها دست خوش تغییرشده است.استامینوفن احساسات را به شدت کاهش می دهد و زندگش مشترک را سرد می کند.
 
مطالعات متعددی در خصوص مصرف استامینوفن و اثرات روانی آن انجام شده که در اغلب آنها گفته شده که افرادی که استامینوفن مصرف می کنند از لحاظ احساسی سرد هستند. علاوه بر این ها استامینوفن موجب افزایش خطر ابتلا به  انقباض دستگاه گوارش فوقانی نیزمی شود.
 
گفتنی است که استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن و مسکن های دیگربرای سلامت قلب شما بسیار خطرناک  است.
 
گفتنی است، بهتر است که راه حل های جایگزینی برای درمان سردرد و دیگر دردهای خود مانند استفاده از گیاهان آرامبخش که مسکن طبیعی هستند پیدا کنید.

 

اخبار  پزشکی  - پارس  نیوز 


ویدیو مرتبط :
سلطه گری و خشونت عامل شکست در زندگی مشترک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل بی‌رحمانه همسر پس از 7 ماه زندگی مشترک/ قاتل به زودی اعدام می‌شود




 اخبار حوادث  -  قتل بی‌رحمانه همسر پس از 7 ماه زندگی مشترک/ قاتل به زودی اعدام می‌شود

مرد جوانی كه همسرش را از پنجره به پایین پرت كرده و كشته بود در آستانه اعدام قرار گرفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، اوایل سال 91 مرد جوانی با پلیس شهرری تماس گرفت و گفت: همسرم به دلیل مشكلات روانی كه داشت خودش را از پنجره خانه مان به پایین پرتاب كرد و خودكشی كرد.
 
با اطلاع ماموران پلیس از این حادثه آنها بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با حضور در محل به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد كه زن جوانی به نام مریم از پنجره خانه اش به پایین افتاده و جان خود را از دست داده است. شوهر این زن به ماموران گفت: من و مریم 7 ماه بود كه با هم ازدواج كرده بودیم، اما مریم افسردگی داشت. برای همین امروز به خاطر یك جر و بحث كوچك خودش را از پنجره به پایین پرتاب كرد و من هم نتوانستم جلوی او را بگیرم.
 
با این اظهارات جسد به پزشكی قانونی منتقل شد و همزمان تحقیقات از همسایگان این زن نیز آغاز شد. تحقیقات در این خصوص در حالی آغاز شد كه خانواده مریم ادعا كردند دخترشان از سوی شوهرش به قتل رسیده و او هیچگاه مشكل روانی یا افسردگی نداشته است. آنها به پلیس گفتند كه مریم چند وقتی می شد كه با شوهرش اختلاف شدیدی داشته و چندین بار از سوی او تهدید به قتل شده است.
 
با این اظهارات، یكی از همسایگان مقتول نیز در جریان تحقیقات به ماموران گفت: روز حادثه من دیدم كه شوهر مریم داشت همسرش را از پنجره به پایین پرتاب می كرد.
 
بنابراین با توجه به اظهارات شاهد ماجرا، محمد به عنوان قاتل همسرش دستگیر شد و در حالیكه همچنان منكر قتل بود، پرونده وی برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد. متهم در این شعبه نیز به قصاص محكوم شد و این حكم در دیوان عالی كشور نیز تایید شد. بنابراین با وجود انكار متهم وی در آستانه اعدام قرار گرفت.


 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران