اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی 46شریک اختلاس‌گر بزرگ!



 

 

 

مسأله اختلاس بزرگ یا به قول رییس قوه قضائیه، فساد عظیم بانکی به این سادگی‌ها پایان نمی‌یابد و هنوز مسئولین قضایی و امنیتی به دنبال رگه‌های همکاری در بدنه اجرایی بانک‌ها و دیگر سازمان‌ها هستند.

بانک مرکزی که پس از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در پیشانی حملات منتقدان قرار گرفته، در یکی از آخرین اقدامات خود، طی اطلاعیه‌ای، نام و مشخصات 46 شخصیت حقیقی و حقوقی وابسته به اختلاس‌گر بزرگ را در اختیار بانک‌های دولتی و خصوصی کشور گذارده و از بانک‌ها خواسته است که در اسرع وقت، اطلاعات مربوط به انواع حساب‌ها و دارایی‌های این 46 نفر را در اختیار اداره کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی گذارند.

در اطلاعیه بانک مرکزی که خطاب به همه بانک‌های عامل صادر شده، نام 46 شخصیت حقیقی و حقوقی آمده که همگی از شرکت‌های وابسته به امیرمنصور آریا و یا در ارتباط با اختلاس سه هزار میلیارد تومانی این فرد هستند.

در این فهرست، نام چندین شرکت فولادی و مواد غذایی نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش تجارت، در اطلاعیه بانک مرکزی خواسته شده است که اطلاعات مانده انواع حساب‌های جاری، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز ریالی و ارزی و دیگر وجوه نقد 46 شخص حقیقی و حقوقی که نامشان قید شده، در اسرع وقت به اداره کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی فرستاده شود.

همچنین دارایی‌های غیرنقدی شامل همه اموال منقول، غیرمنقول، اوراق بهادار و سهام، صندوق امانات و نیز مانده بدهی این اشخاص (اعم از تسهیلات و تعهدات) نزد بانک مربوطه استخراج و به این اداره فرستاده شود.

فهرست 46 شخص حقیقی و حقوقی

1 ـ توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا

2 ـ شرکت پخش امیرمنصور ایرانیان

3 ـ گروه ملی صنعتی فولاد ایران

4 ـ صنعت آب معدنی داماش گیلان

5 ـ شفاف شیمی پلاست

6 ـ صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان

7 ـ آهن و فولاد لوشان

8 ـ سبک سازان لوشان

9 ـ ماشین‌سازی لرستان

10 ـ معدن شکافان تهران

11 ـ داماش ترابر ایرانیان

12 ـ سیمان فاراب شمال

13 ـ نوآوران صنعت الکترونیک قم

14 ـ گروه صنعتی شیشه مارلیک گیلان

15 ـ گروه صنعتی نمونه منصور گیلان

16 ـ تجارت گستران منصور

17 ـ مهندسین مشاور مدیریت پردازش زمان

18 ـ سامانه‌های برنامه ریزی منابع کرانه

19 ـ کیمه طرح ایرانیان

20 ـ ستارگان امیر منصور

21 ـ شرکت پی سنگ گستر

22 ـ خدمات کشاورزی میثاق گیلان

23 ـ باشگاه ورزشی داماش ایرانیان

24 ـ شرکت خدمات خط و ابنیه فنی

25 ـ مروارید درخشان اریا

26 ـ صنایع غذایی ترچین طبخ ایرانیان

27 ـ ستاره درخشان درفک

28 ـ شرکت آریا سنگ زرین ایرانیان

29 ـ شرکت گسترش منیزیم آریا

30 ـ شرکت فولاد اکسین خوزستان

31 ـ شرکت فولاد یار ایرانیان

32 ـ شرکت میلاد حدید پارسیان

33 ـ شرکت آریا پندار پارسیان

34 ـ شرکت فولاد عمومی ایرانیان

35 ـ شرکت فولاد فام اسپادانا

36 ـ شرکت الیت بندر انزلی

37 ـ شرکت ایمن ترابر آریا

38 ـ شرکت مشاوره و مدیریت تدبیر منصور

39 ـ شرکت روغن کشی دانه طبیعت البرز

40 ـ شرکت برنا پیوند الوند

41 ـ خانم مه آفرید امیرخسروی

42 ـ آقای مهرگان امیرخسروی

43 ـ آقای مرداویج امیرخسروی

44 ـ آقای محمدرضا رژیمند

45 ـ خانم سارا خسروی

46 ـ خانم طوبی عبدالله زاده سیاهکلی

تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
طنز: اختلاس گر!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به دارایی‌های اختلاس‌گر میلیاردی؛امیر منصور آریا سی و چهارمین شركت بزرگ ایران



 

 

نگاهی به دارایی‌های اختلاس‌گر میلیاردی؛امیر منصور آریا سی و چهارمین شركت بزرگ ایران

 

 

در حالی كه دیروز وزیر امور اقتصاد و دارایی از بازداشت مدیر عامل شركت توسعه سرمایه گذاری به اتهام اختلاس ۲۸۰۰ میلیارد تومانی خبر داد، نگاهی به گذشته نشان می دهد كه شركت متعلق به امیر منصور آریا به عنوان سی و چهارمین شركت بزرگ ایران در سال ۱۳۸۹ معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر اقتصاد دیروز بعد از جلسه غیرعلنی خود با نمایندگان مجلس رسما اعلام كرد كه براساس آخرین اطلاعات او متهم اصلی پرونده اختلاس اخیر در نظام بانكی دستگیر شده است. حسینی اگرچه به نام فرد بازداشت شده اشاره ای نكرد اما بدون شك این فرد مدیرعامل شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریاست.

اما در حالی كه حسینی خبر خروج پول های اختلاس شده از كشور را تكذیب كرد، در همین حال رییس كل بانك مركزی نیز اعلام كرد كه دارایی های شرکت "امیرمنصور آریا" بلوکه شده است.

به گفته بهمنی شركت امیر منصور آریا بیش از ۳۸ کارخانه دارد که سه کارخانه را هم همین اخیرا خریداری کردند که باید به آن رسیدگی بیشتری شود.

پیشتر پیمان نوری، رییس سازمان خصوصی سازی نیز به ایسنا اعلام كرده بود كه از ۳۰ اردیبهشت ۸۸ تا دوم خرداد ۸۹ مجموعا بخش یا کل سهام چهار شرکت به مجموعه سرمایه گذاری منتسب به امیر منصور آریا واگذار شد. این مجموعه ها شامل ۹۴.۹۶ درصد از سهام ماشین سازی لرستان، ۹۵.۲ درصد از سهام گروه صنعتی فولاد ایران، ۹۵ درصد از سهام مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) و ۳۹.۵ درصد از سهام فولاد اکسین بوده است.

اختلاس گر میلیاردی؛ سی وچهارمین شركت بزرگ ایران!

اما جالب اینجاست كه بدانید شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا كه این روزها اخبار اختلاس ۲۸۰۰ میلیارد تومانی آن فضای اقتصادی كشور را تحت تاثیر خود قرار داده، در سال مالی ۱۳۸۸ توانسته بود عنوان سی وچهارمین شركت بزرگ ایران را از آن خود كند.

در رده بندی ۱۰۰ شركت برتر ایران در سال گذشته شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا با فروشی معادل ۱۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال در سال مالی ۸۸ موفق شده بود، با صعود چشمگیر ۸۸ پله ای عنوان سی وچهارمین را در بین بزرگترین شركت های ایران به خود اختصاص دهد.

فروش این شركت در سال مالی ۱۳۸۷ تنها دو هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال بود و این شركت در رده بندی قبلی شركت های بزرگ ایران رتبه ۱۲۲ را به دست آورده بود. به این ترتیب می توان نیجه گرفت كه فروش این شركت ظرف یك سال مالی پنج برابر شده است.

جالب اینجاست كه عمده تخلفات شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا نیز در همین مقطع زمانی كه این شركت به جمع ۱۰۰ شركت برتر ایران پیوست، رخ داده است.

شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا هولدینگی بوده كه شرکت های زیرمجموعه آن در زمینه های مختلفی مانند صنایع غذایی، فلزی، معدنی، شیمیایی، برق، خدمات مهندسی، مشاوره، ماشین سازی و غیره فعالیت دارند..... /   خبرگزارى ایسنا