اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی بورسیه‌های غیرقانونی را اعلام کنید



اخبار,اخبارسیاسی,بورسیه‌های غیرقانونی


 اخبار سیاسی - اسامی بورسیه‌های غیرقانونی را اعلام کنید

  یک استاد رشته ارتباطات دانشگاه های تهران می‌گوید: وزیر علوم باید بدون هر گونه تسامح اسامی افرادی را که به طور غیر قانونی در سال‌های اخیر بورسیه شده‌اند اعلام کند.

محمد سلطانی فر، در پاسخ به سوالی درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم در زمینه بورسیه ها اظهار داشت: فرجی دانا باید در مورد بورسیه های غیر قانونی شفاف عمل کند . وی درباره بازگشت برخی دانشجویان ستاره دار به تحصیل نیز گفت: اگر فرجی دانا از رسانه ها به خوبی استفاده می کرد و مردم را همراه خود می ساخت، نه تنها این مسایل به عنوان نقطه ضعف وزارت علوم مطرح نمی شد بلکه از آنها به عنوان افتخارات یاد می شد.

این استاد علوم ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا برخی نمایندگان اصرار به استیضاح وزیرعلوم دارند، گفت: نمایندگان برای کسب رای در انتخابات آینده مجلس به خوبی جایگاه دانشگاه ها را شناخته و شاید طرح موضوع استیضاح وزیرعلوم نیز به همین دلیل باشد. رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برخورد نمایندگان در بحث استیضاح وزیر علوم گفت: باید بدانیم انتخابات مجلس پیش روی ما است و نمایندگان دو بستر وزارت کشور و وزارت علوم را برای ادامه حضورشان در مجلس و کسب آرای لازم، مناسب می بینند.

از نظر سلطانی فر وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها، دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه جریان سازی می توانند برای نمایندگان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی مهم و قابل توجه باشند. سلطانی فر با بیان این جمله که ˈ امیدوارم تحلیلم درست نباشد ˈ، گفت : نمایندگان به خوبی می دانند فشار آوردن برروی این دو نکته می تواند به سود آنها باشد. وی در باره نظر نمایندگان مجلس در باره شیوه انتخاب روسای دانشگاه ها، تصریح کرد: در هر دولتی رییس دانشگاه سیاست های دولت را دنبال می کند و چرا باید توقع داشته باشیم که دولت تغییر کند اما رییس دانشگاه تغییر نکند؟ سلطانی فر اضافه کرد: تغییر روسای دانشگاه ها با توجه به تغییر دولت در همه کشورهای دنیا به صورت مشترک دیده می شود.

وی در باره اینکه آیا فضای دانشگاه ها نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تغییر زیادی در فضا دانشگاه ها مشاهده نکرده ام زیرا زمانی دانشجو می تواند تغییرات را باور کند که قوه مجریه قادر به دفاع از حقوق دانشجویان باشد. این استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه دو مدل برخورد با دانشجویان از زمان گذشته وجود داشته است، تصریح کرد: در مدل اول با دانشجویان از درون دانشگاه و توسط شخص رییس دانشگاه برخورد می شد و در مدل دوم فضای بیرون بر دانشگاه تاثیرگذار بود؛ خوشبختانه امروز فضای داخلی دانشگاه بسیار بهتر شده است و حتی روسای دانشگاه ها خود را سپر برخورد با دانشگاه ها و دانشجویان کرده اند و این اتفاق بسیار خوب و امید بخشی است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی فضای دانشگاه ها عقلانی، منطقی و علمی تر شده است، تصریح کرد: سطح مسوولان دولت تدبیر و امید با دولت قبل متفاوت است و این مساله در دانشگاه های کشور نیز کاملا مشهود است. سلطانی فر در باره افت کمی مقالات علمی دانشگاه های ایران خاطرنشان کرد: این اتفاق به دلیل نگاه غلط به رشد مقالات در حوزه بین المللی رخ داده است. رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: زمانی که مجله ای برای چاپ مقالات ما حاضر به دریافت پول باشد، پس این مجله سطح پایینی دارد و چاپ مقالات در این گونه مجلات سودی برای ما نخواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه نگاه دنیا به شکلی است که اگر بخواهیم مقالات خود را در مجلات سطح بالا هم چاپ کنیم، باید نگاه حاکم بر آن مقالات را تغییر دهیم. این استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه انتشار مقاله در مجلات علمی نمی تواند ملاک درستی برای ارزیابی سطح علمی کشور باشد، افزود: به طور مثال شما اگر بخواهید مقاله ای را با موضوع سلطه غرب در یک نشریه مطرح چاپ کنید حتی اگر مطلب شما بار علمی خوبی هم داشته باشد، شاهد چاپ آن نخواهید بود.

 اخبار سیاسی - بهار نیوز


ویدیو مرتبط :
بورسیه های غیرقانونی در دولت احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: استیضاح‌کنندگان نمی‌خواهند اسامی بورسیه‌های غیرقانونی فاش شود



اخبار,اخبار سیاسی ,بورسیه‌های غیرقانونی

 

اخبار سیاسی - نماینده مجلس: استیضاح‌کنندگان نمی‌خواهند اسامی بورسیه‌های غیرقانونی فاش شود

وی با اشاره به این که فهرست اسامی دریافت کنندگان بورسیه های غیر قانونی را ندارد ولی از آن آگاه است، اظهار کرد: کسانی که لیست را در اختیار دارند می خواهند این لیست را روز استیضاح در اختیار نمایندگان قرار دهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: از منابعی شنیده ام که قرار است اسامی دریافت کنندگان بورسیه های غیر قانونی در روز استیضاح در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

حجت الله درویش پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به این که از مخالفان استیضاح است اظهار داشت: در طول این یکسالی که فرجی دانا مسند وزارت علوم را بر عهده گرفت فرصت آنچنانی به وی داده نشد و وزیر غلوم بیشتر درگیر مسائل حاشیه ای بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این یکسال بیشتر درگیر کشمکش های و دعواهای سیاسی بود و همین دلیل های سیاسی باعث طرح استیضاح شده است.

وی با اشاره به این که فهرست اسامی دریافت کنندگان بورسیه های غیر قانونی را ندارد ولی از آن آگاه است، اظهار کرد: کسانی که لیست را در اختیار دارند می خواهند این لیست را روز استیضاح در اختیار نمایندگان قرار دهند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: بیشتر ناراحتی استیضاح کنندگان به دلیل عزل و نصب ها و افشای مساله بورسیه های غیرقانونی است، زیرا نمی خواهند این اسامی فاش شود.
اخبار سیاسی - ایرنا