اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی امضا کنندگان طرح دو فوریتی برجام


امروز طرح دو فوریتی« اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام » را جلسه علنی در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: امروز طرح دو فوریتی« اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام » را جلسه علنی در دستور کار قرار دارد.

به گفته محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس که این طرح تا صبح امروز به امضای 75 نماینده رسیده بوده اما در طول جلسه علنی تعداد امضاها افزایش یافته و به بیش از 100 امضا رسیده است.

اسامی برخی از این نمایندگان به شرح زیر است:

بروجردی، حقیقت پور، جلالی، باهنر، سبحانی نیا، باقری، حسن پور بیگلری، عبدالرضا عزیزی، جلیل سرقلعه، حیدرپور شهرضایی، محمد علیپور، رحیم زارع، ثروتی، عزیزی پارسانی، میرگلو بیات، رهبر، قوامی، پشنگ، عبدالله زاده، قاسم عزیزی، عبدی، محسنی ثانی، بهمنی، منصوری آرانی، عثمانی، دامادی، ناصری، پیرموذن، نبی الله احمدی، پاپی زاده، سید هادی حسینی، شوهانی، محمد صادقی، وحید احمدی، مصری، کاتب، تاجگردون، دستغیب، فرهنگی، قربانی، حسینی صدر، عبدالکریم حسین زاده، رحمنی، الیاس طاهری، سبحانی فر، جعفرزاده ایمن آبادی، ملک شاهی، محبی، قاضی پور، نعیمی رز، کولیوند، عباس رجایی، موسوی لارگانی، سادات ابراهیمی، سیدمحمد علی موسوی، ندیمی، بهمئی، سید شریف حسینی، قادری، هروی، غلام محمد زارعی، انصاری، رجبی، غلامرضا نوری، آشوری تازیانی، بت کلیا ، نعمتی، جلیلی، فریدونی، منوچهری، افتخاری، شریعت نژاد، کاشانی، دهدشتی و احمد توکلی.


ویدیو مرتبط :
تصویب طرح یک فوریتی برجام توسط مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایندگان طرح سه فوریتی را نخوانده امضا کردند!



 مذاکرات هسته‌ای,طرح سه فوریتی  هسته‌ای

نمایندگان طرح سه فوریتی را نخوانده امضا کردند!

نمایندگانی که درخواست باز‌پس‌گیری امضای خود را داشتند، مدعی شده‌اند که طرح را نخوانده امضا کرده‌اند. به آنان گفته‌اند‌ این یک بیانیه است و امضا‌کنندگان به نیت بیانیه، پای طرح را امضا کرده‌اند.

نمایندگان طرح سه فوریتی را نخوانده امضا کردند!نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز در آستانه برگزاری مذاکرات ژنو، اقدام به مطرح کردن طرح سه فوریتی کردند که در ظاهر دولت را ملز‌م به حفظ حقوق هسته‌ای و مصادیق آن در مذاکرات هسته‌ای و در چهارچوب معاهده NPT می‌کند.

به گزارش «تابناک»، این طرح که به امضای ۱۱۰ نماینده رسیده، به صورت زیر مطرح شده و داری چهارده بند است:

بنا بر این گزارش، نمایندگان ملت در مجلس نهم که منتخب مردم ‌و از جانب ملت هستند، با تصویب این قانون، از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.

۱ ـ ادامه توسعه سایت‌ها و کارخانجات غنی‌سازی وابسته (از جمله کارنامه غنی‌سازی نطنز) برای تولید سوخت نیروگاه‌های قدرت هزار مگاواتی تا سقف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای بنا بر برنامه.

۲ ـ ادامه اقدام به ‌‌نصب سانتریفیوژ‌های نسل دوم و سوم و جایگزین کردن آن‌ها با سانتریفیوژ‌های نسل اول به منظور بهره‌وری اقتصادی و صنعتی تولید اورانیوم با غنای مورد نیاز بر پایه برنامه‌های اجرایی سازمان انرژی اتمی.

۳ ـ ادامه ذخیره‌سازی اورانیوم غنی شده برای سوخت سه ساله یک نیروگاه (نیروگاه موجود و توسعه آینده).

۴ ـ ادامه اقدام به اکتشاف و توسعه معادن اورانیوم در سطح کشور بر اساس برنامه.

۵ ـ ادامه تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد برای رفع نیاز به تولید میله‌های سوخت، تولید رادیودارو‌ها و پرتودرمانی، سایر مصارف صلح‌آمیز هسته‌ای بنا بر نیاز داخل و بازار تجارت.

۶ ـ ادامه و تکمیل کارخانه آب سنگین اراک جهت بهره‌مندی ملت ایران به ویژه بیماران سرطانی.

۷ ـ ادامه همکاری‌های لازم با آژانس هسته‌ای، تلاش و اقناع افکار عمومی برای مقابله با تهاجمات دشمنان برای محروم کردن ملت ایران از حقوق مسلم هسته‌ای خود.

۸ ـ چنانچه هر یک از نهادهای حکومتی طرف مذاکره هسته‌ای، تحریم‌ها یا اقدامات غیر دوستانه‌ای ‌علیه نهاد‌ها و اشخاص جمهوری اسلامی اسلامی ایران تصویب یا اعمال نماید، دولت مکلف است اقدامات تلافی جویانه از جمله تقدیم لایحه برای تصویب در مجلس شورای اسلامی را انجام دهد.

۹ ـ هر گونه موافقت با خواسته‌های طرف مقابل نباید خارج از معاهده NPT باشد.

۱۰ ـ حمایت و حفاظت همه جانبه از دانشمندان و کار‌شناسان حوزه هسته‌ای کشور.

۱۱ ـ ایجاد امکان تعامل با کشورهای بی‌طرف و دوست و مستقل در همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای.

۱۲ ـ تولید محصولات تجاری هسته‌ای به ویژه داروهای هسته‌ای و امکان صادرات آن‌ها در راستای حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی.

۱۳ ـ توسعه مرکز و پژوهشگاه‌ها و دانشکده‌های هسته‌ای و تجهیز هر چه بیشتر آن‌ها.

۱۴ ـ اقدام برای معرفی چهره‌های مظلوم دانشمندان هسته‌ای شهید ملت ایران در سطح بین‌الملل و مجامع بین‌المللی و ثبت شده این مظلومیت در سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی هسته‌ای.

ذکر این مهم لازم است که پس از جمع‌آوری امضا توسط کریمی قدوسی که طراح این طرح نیز هست، برخی از نمایندگان برای پس گرفتن امضا مراجعه کرده‌اند و این نماینده از باز‌پس‌دهی امضا جلوگیری کرده است.

گفتنی است، نمایندگانی که درخواست باز‌پس‌گیری امضای خود را داشتند، مدعی شده‌اند که طرح را نخوانده امضا کرده‌اند. به آنان گفته‌اند‌ این یک بیانیه است و امضا‌کنندگان به نیت بیانیه، پای طرح را امضا کرده‌اند.

اما کریمی قدوسی ‌در پاسخ به این‌ که برخی از نمایندگان ندانسته طرح را امضا کرده‌اند، گفت: نمایندگان مسئول امضای خود هستند و باید طرح را کامل بخوانند.

در پایان یادآور می‌شویم، دکتر احمدرضا دستغیب، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ این طرح را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست و گفت: این طرح چه تثبیت شود و چه‌ نشود، به ضرر نظام است، زیرا ما از روند مذاکرات در حال حاضر بی‌اطلاع هستیم و شاید برخی از مفاد این طرح ‌‌کامل اجرا نشود.
/تابناک