اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از کارگردان «من سرهنگ نیستم» چه خبر؟


بسیاری او را یکی از عوامل موثر در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می دانند. مستندسازی که با ساختن فیلم تبلیغاتی «من سرهنگ نیستم» در روزهای پایانی رقابت های انتخاباتی، فضا را به شدت به سود روحانی کرد و در کنار حمایت های جناح های معتدل و اصلاح طلب، روحانی را در رقابت با قالیباف در شرایط برتری قرار داد.

هفته نامه تماشاگران امروز - فرهاد عشوندی: بسیاری او را یکی از عوامل موثر در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می دانند. مستندسازی که با ساختن فیلم تبلیغاتی «من سرهنگ نیستم» در روزهای پایانی رقابت های انتخاباتی، فضا را به شدت به سود روحانی کرد و در کنار حمایت های جناح های معتدل و اصلاح طلب، روحانی را در رقابت با قالیباف در شرایط برتری قرار داد.

او به تازگی آخرین حلقه ارتباطی اش با دولت قطع شده است. حسین دهباشی که مشاور رییس کتابخانه ملی بود به حکم مسئول کارگزینی از مسئولیتش برکنار شد تا رسانه های دلواپس این اتفاق را نماد بی تحملی دولت روحانی در نقدپذیری لقب بدهند؛ اتفاقی که پس از انتقادهای دهباشی از برجام در اینستاگرامش افتاده است.

چرا کارگردان «من سرهنگ نیستم» از روحانی جدا شد؟

الان دیگر می توانیم بگوییم ارتباط حسین دهباشی با دولت قطع شده است؟

- راستش فکر می کنم معنای نامه ای که از مسئول کارگزینی کتابخانه ملی برایم زده اند، همین باشد که دیگر آنجا مسئولیتی ندارم و ارتباطم با دولت به کلی قطع شده است.

چرا انتقاد یک یاز مشاوران نزدیک به دولت که نقش پررنگی در انتخابات و موفقیت تیم دولت داشته، تحمل نمی شود؟

- واقعا من هم در این پیروزی موثر بوده ام؟ فکر می کردم فقط آقای قالیباف در پیروزی آقای روحانی نقش داشته است. (می خندد)

الان رسانه های اصولگرا رفتن شما را نماد کم تحملی دولت نسبت به نقد می دانند.

- دوستان اصولگرایی که الان اینها را می گویند لازم است یادشان بیاید دولت اصولگرای قبلی چطور با اعضایش برخورد می کرد. من که در سنگال یا با اس ام اس برکنار نشدم. به هر حال دوستان یک توافقاتی داشتند که من در نوشته هایم رعایت نکردم و به نقطه پایان همکاری رسیدیم. حالا این یعنی یک گام بلند در تحمل پذیری دولت نسبت به دوره قبل. ان شاءالله 2800 سال دیگر به جایی می رسیم که اگر کسی را برکنار کردیم برایش مراسم تودیع هم بگیریم. (می خندد)

حسرت نمی خورید که مثلا کلیپی برای 100 روزگی دولت ساخته اید و الان آهنگ پیشواز خیلی از مدیران دولتی است اما خودتان جایی آن حوای ندارید؟

- به کاری که آن زمان کردم اعتقاد دارم. همیشه اعتقاد دارم حضور آقای روحانی فرصتی استراتژیک برای کشور است. ایشان را خیلی دوست دارم و اصلا خیلی از دوستان عزیزم در دولت هستند اما این دلیل نمی شود که چون به دولت نزدیک هستم، تمام تصمیمات دولت را هم قبول داشته باشم.

ولی اینکه از درون دولت منتقد باشید، تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

- دقیقا همینطور است. سیاست یکسری قواعد دارد. اگر شما در روزنامه تان ساز مخالفی با سردبیر بزنید، کارتان به جدایی می کشد. این اتفاق در لیبراسیون فرانسه هم می افتد اما مثلا میزان تحمل آنها ممکن است با ما تفاوت داشته باشد.

به هر حال شما منتقد برجام بودید که بزرگترین دستاورد دولت است.

- دقیقا؛ ولی انتقادهای من از برجام، به عنوان یک شهروند و کسی که علوم سیاسی خوانده، اما تیم دولت نمی توانند این را قبول کنند. من می گویم این راهکار درستی نبود اما دوستان خوبم در دولت به درستی می گویند مسیری که دولت های قبلی رفته بودند، چاره ای غیر از این را برای دولت نگذاشته بودند. برایم مهم است که این را بگویم؛ حسین دهباشی دنبال سهم نبوده و دینی به گردن دولت ندارد که اگر الان نتوانسته با قواعد نظمی کار دولتی کنار بیاید، بگوییم از دولت طلب دارد.

یکی از تحلیل ها هم این است که شاید برنامه ای برای مجلس دارید؟

- مجلس؟ تا حالا کی دید کسی به صورت مستقل از تهران رأی بیاورد؟ من بچه تهران هستم و اگر قرار باشد به مجلس بیایم، باید از تهران بیایم. با این دوتا انتقاد نیم بند و با طرز فکری که دارم که در لیست اصولگراها قرار نمی گیرم.

اصلاح طلب های منتقد دولت چطور؟

- اصلاح طلب منتقد اصلا داریم؟ الان حتی محمدرضا خاتمی برجام را دستاوردی بزرگ برای کشور می داند و مدام از رسیدن به راهکاری سخن می گویند که لیستی از طیف معتدلان را انتخاب کنند که بتوانند در انتخابات حاضر باشند. با این شرایط من در آن لیست هم قرار نمی گیرم! نه؛ برنامه ای برای مجلس هم ندارم.


ویدیو مرتبط :
من سرهنگ نیستم، حقــــوقدانم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس تلفنی قذافی با رئیس جمهور الجزایر/بوتفلیقه: حاضر به صحبت با سرهنگ نیستم



 

 

 

تماس تلفنی قذافی با رئیس جمهور الجزایر/بوتفلیقه: حاضر به صحبت با سرهنگ نیستم

 

رویترز نوشت: یک روزنامه الجزایری نوشت: معمر قذافی رهبر مخلوع لیبی با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر تماس گرفت تا با او درباره ورود به الجزایر گفتگو کند ولی بوتفلیقه حاضر به صحبت با او نشد.

الجزایر روز دوشنبه اعلام کرد همسر و دو پسر و تنها دختر قذافی با عبور از مرز الجزایر وارد این کشور شده اند که این مسئله موجب شد شورای ملی انتقالی لیبی خواستار استرداد آنها به لیبی به منظور محاکمه آنان شد. روزنامه الجزایری الوطن به نقل از منابع نزدیک به ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد گمان می رود قذافی در شهرک غدامس در مرز بین لیبی و الجزایر باشد. با گذشت بیش از یک هفته از زمان سقوط طرابلس به دست مخالفان قذافی هنوز از محل حضور وی اطلاعی در دست نیست.

یک فرمانده بلندپایه نظامی در شورای ملی انتقالی لیبی روز پنج شنبه گفت گمان می رود قذافی در شهرک بنی ولید در یکصد و پنجاه کیلومتری جنوب شرق طرابلس باشد. الوطن در نسخه اینترنتی خود اعلام کرد قذافی تلاش کرد تلفنی با بوتفلیقه تماس بگیرد ولی رئیس جمهور الجزایر حاضر به گفتگو با او نشد.

وی افزود، یکی از مشاوران رئیس جمهور الجزایر به نمایندگی از بوتفلیقه از قذافی عذرخواهی کرد و گفت بوتفلیقه در دسترس نیست و اکنون سرگرم رسیدگی به مسائل الجزایر است. این منبع به زمان تماس قذافی با بوتفلیقه اشاره نکرد. به نوشته الوطن، این نخستین بار نیست که قذافی یا برخی از دستیارانش به منظور گفتگوی احتمالی تلاش می کنند با بوتفلیقه تماس بگیرند ولی الجزایر موضعی روشن و بی طرفانه اتخاذ کرده است و با مداخله در امور داخلی لیبی مخالف است. تاکنون امکان تماس با دولت الجزایر برای توضیح دادن درباره این موضوع فراهم نشده است. مراد مدلسی وزیر امور خارجه الجزایر نیز روز پنجشنبه گفت الجزایر به قذافی پناه نخواهد داد هرچند به همسر و سه فرزندش اجازه داده است وارد خاک الجزایر شوند.

شورای ملی انتقالی لیبی این اقدام الجزایر را محکوم کرده است. الجزایر تنها همسایه لیبی در شمال افریقا است که هنوز شورای انتقالی را به رسمیت نشناخته است.

مسئولان الجزایری می گویند از نفوذ برخی اسلام گرایان تندرو به شورای ملی انتقالی لیبی نگرانند و بیم آن دارند سازمان القاعده در سرزمینهای مغرب اسلامی از هرج و مرج در لیبی برای دستیابی به سلاح و مواد منفجره استفاده کند..../تحلیل:انتخاب