اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از پرداخت حقوق بازنشستگان چه خبر؟


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان خبر داد.

دکتر سید تقی نوربخش در حاشیه گردهمایی تبیین سیاست‌های کلان سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر 14 بند ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت مشمول سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی که 12 درصد تولید درمان در کشور را در 80 بیمارستان و 300 مرکز سرپایی بر عهده دارد و همچنین به عنوان یک سازمان بیمه‌گر ملزم به اجرای بندهای این سیاست ابلاغی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی در تولید دارو، مباحث مربوط به امنیت غذایی و صنعت نیز نقش موثری دارد و به همین خاطر دبیرخانه و ستاد اجرایی پیگیری سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این سازمان تشکیل شده است و به طور جدی بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پس از گفتمان سازی، برنامه‌های عملیاتی مربوط به تک تک بندهای این سیاست را تدوین خواهیم کرد، اظهار کرد: قطعا این برنامه‌های عملیاتی در بودجه بندی سال 94 سازمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنای برنامه قانون ششم توسعه نیز خواهد بود. قطعا بسیاری از فرایندهای تامین اجتماعی در راستای سیاست‌های ابلاغی است و توانسته است پاسخگوی دغدغه‌های تاریخی تمام کارشناسان سلامت باشد. ما باید به جایی برسیم که بیمار دغدغه‌ای جز بیماری‌اش نداشته باشد و بتوانیم تا چند سال آینده رتبه اول درمان در منطقه آسیای جنوب غربی را از آن خود کنیم. امیدواریم نقش موثری در اجرای سیاست‌های ابلاغی سلامت داشته باشیم.

نوربخش در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی برای نخستین بار افزایش حدود 20 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را روز گذشته پرداخت کرده است. در مورد افراد مشمول بند 11 تامین اجتماعی این مستمری به طور کامل پرداخت شده است و درباره افراد مشمول بند 91 مبلغی به صورت علی الحساب واریز شده و منتظر دستور هیئت وزیران هستیم.


ویدیو مرتبط :
پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت/ 700 هزار تومان پرداختی با 30 سال حق بیمه



پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت/ 700 هزار تومان پرداختی با 30 سال حق بیمه

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان احتمالا در اردیبهشت ماه محاسبه و پرداخت می شود.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در سال جاری بر اساس مصوبه دولت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 25 درصد افزایش پیدا کرده است و این افزایش در حقوق ماه آینده آنان در نظر گرفته می شود.

وی از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای افزایش حقوق ها خبر داد و تاکید کرد: هنگامی که افزایش 25 درصدی اعلام شده به طور حتم در بودجه اعتبار مورد نیاز برای تامین آن نیز اختصاص داده شده است و اگر هم چنین نباشد تا زمان پرداخت بودجه آن تامین می شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حقوق 700 هزار تومانی بازنشستگان در سال جاری نیز گفت: حقوق 700 هزار تومانی شامل تمامی بازنشستگان نمی شود و تنها افرادی این حقوق را می گیرند که 30 سال حق بیمه کامل پرداخت کرده باشند که البته تعداد آنان نیز کم نیست.

به گفته خبازها، بازنشستگان حقوق فروردین خود را دریافت کرده اند به همین دلیل اعمال افزایش حقوق آنان از اردیبهشت خواهد بود و مابه‌التفاوت ماه‌ اول نیز همراه با حقوق به حساب‌شان واریز می شود./مهر