اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از «محمدرضا گلزار» چه خبر؟


فریدون جیرانی برای ساخت جدیدترین فیلم خود با نام «سایه» به دنبال سرمایه‌گذار است و همچنین احتمال دارد در یک پروژه سینمایی دیگر با محمدرضا گلزار همکاری کند.

خبرگزاری مهر: فریدون جیرانی برای ساخت جدیدترین فیلم خود با نام «سایه» به دنبال سرمایه‌گذار است و همچنین احتمال دارد در یک پروژه سینمایی دیگر با محمدرضا گلزار همکاری کند.

 فریدون جیرانی کارگردان سینما این روزها به دنبال تامین بودجه برای ساخت فیلم سینمایی «سایه» است تا بعد از جذب سرمایه گذار برای ساخت این فیلم سینمایی درخواست پروانه ساخت کند. «سایه» در ژانر پلیسی-جنایی و درباره یک کاراگاه ایرانی است.

نگارش سناریو این فیلم سینمایی به زودی به پایان می رسد و آن چه که مشخص است اینکه جیرانی به دنبال بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار برای بازی در این فیلم سینمایی است. البته قرار نیست محمدرضا گلزار سوپر استار سال های قبل سینمای ایران، در این پروزه با جیرانی همکاری کند.

اما فریدون جیرانی و محمدرضا گلزار در فکر ساخت یک فیلم سینمایی دیگر با همکاری هم هستند که ساخت این فیلم سینمایی به سال آینده موکول شده است.

فریدون جیرانی که به تازگی فیلم سینمایی «خواب زده ها» به تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد را ساخته و آن را در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش گذاشت، در حال نگارش یک سریال تلویزیونی در ژانر پلیسی-جنایی است که به زودی آن را هم به مرحله تولید می‌رساند.


ویدیو مرتبط :
چرخاندن توپ محمدرضا گلزار + کلیپ باهال از گلزار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كسی از محمدرضا گلزار خبر دارد؟


سال پیش در چنین روزهایی شایعه‌ای در محافل سینمایی دهان به دهان نقل می شد.داستان گیتاریست گروه آرین كه با حمایت یك سوپر‌استار ، تجربه سینمایی خود را می‌خواست آغاز كند...

 
 
 
 
 هفت صبح:  10 سال پیش در چنین روزهایی شایعه‌ای در محافل سینمایی دهان به دهان نقل می شد. داستان گیتاریست گروه آرین كه با حمایت یك سوپر‌استار ، تجربه سینمایی خود را می‌خواست آغاز كند.

از تهیه‌كنندگانی می‌گفتند كه از شرط‌گذاری سوپراستار معروف برای دادن نقش اول به گیتاریست جوان آرین عصبانی بودند و حتی قراردادشان را لغو كرده بودند اما سماجت آن سوپراستار جواب داد و آن گیتاریست جوان وخوش قیافه راهی سینما شد. اتفاقی كه سینمای تجاری ایران هرگز از آن متضرر نشد. در بهمن سال 81 تماشاگران اولین بار او را در فیلم شام آخر فریدون جیرانی دیدند .

در مقابل هانیه توسلی و كتایون ریاحی. نامش محمدرضا گلزار  بود، با چهره‌ای معصوم كه بلافاصله همراهی تماشاگر را به دست می‌آورد و بیانی متوسط...او جای خالی سوپر‌استار مرد در سینمای تماشاگر پسند را به سرعت پر كرد.كاری كه هیچ‌كس حتی بازیگران ماهرتر و قدرتری مثل فروتن ،عرب‌نیا و رادان نتوانستند انجام دهند. در یك دهه‌ای كه متعاقب شام آخر آمد، نام گلزار همواره مترادف اقبال تماشاگران و موفقیت فیلم در گیشه بود. او یك تنه میلیاردها تومان سود برای سینمای ایران درآمد داشت و البته دستمزدهای نجومی خودش هم شهره آفاق شده بود.



 مثل چند صد میلیونی كه برای یك هفته كار در دموكراسی در روز روشن گرفت یا دستمزد نجومی‌اش برای بازی در سریال ساخت ایران. مهندس و گیتاریست سابق‌، بچه محله اندیشه عباس‌آباد ،در این یك دهه جزیره اطمینان دریای متلاطم سینمای ما بود. جلوتر از مهنازافشار و امین حیایی و الناز شاكردوست.

 او به ندرت نقش آفرینی متمایزی انجام داد(به جز بوتیك).به لحاظ هنری برخلاف رادان و فروتن و حامد بهداد و شهاب حسینی كوچكترین جاه‌‌طلبی سینمایی نداشت. مهناز افشار از یك همبازی مناسب گلزار تا سطح بهترین بازیگران زن سینمای ایران پیش رفت اما گلزار در همان دایره قدیم چرخ می‌زد. شاید تن آسا بود...شاید هم سینما دغدغه اصلی‌اش نبود...شاید هم این تله تهیه‌كننده‌ها بود تا گلزار آن شمایل مردم پسند معمول را رها نكند. هرچه بود تماشاگران دوستش داشتند حتی به قیمت اینكه بسیاری او را نماد احیای سینمای فارسی می‌دانستند.

اما شاید دوره او هم تمام شده باشد. پس از شكست پروژه سریال شبكه خانگی ساخت ایران ،آخرین فیلم او تو و من با یك فروش حقیرانه آخرین نفس‌هایش را در سینماهای تهران می‌كشد. با فروش روزانه كمتر از كمدی جنگی ضد گلوله. با فروشی معادل یك دوازدهم كلاه قرمزی در هر روز. آن هم در فیلمی  كه سازندگانش در همه زمینه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند.

 از میكس الناز شاكردوست و بهنوش بختیاری گرفته تا غمزه‌های گل درشت و كرشمه‌های پر آب و تاب و البته فامیل بازی درجه یك !دوران گلزار تمام شده است؟پس از یك دهه؟بازیگر 37 ساله سینمای ما در سنی كه همه ستارگان بزرگ تازه قدرت نمایی اصلی‌شان شروع می‌شود به حاشیه سینما خواهد رفت؟راستی گلزار الان كجاست؟