اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از شمال تا جنوب ایران در تعقیب زوج شیاد


زن و شوهر شیادی که از شمال تا جنوب کشور تحت تعقیب قرار داشتند سرانجام دستگیر و به تهران منتقل شدند.

روزنامه شرق: زن و شوهر شیادی که از شمال تا جنوب کشور تحت تعقیب قرار داشتند سرانجام دستگیر و به تهران منتقل شدند.

فردی روز دوم مرداد با مراجعه به کلانتری گاندی به ماموران خبر داد خودروی پژو206، مبلغی وجه نقد، مقداری طلا و جواهرات و کارت عابربانک وی توسط یکی از دوستانش دزدیده شده است.

مالباخته به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران معرفی شد و به کارآگاهان گفت: «دوست 10ساله‌ام به‌نام پژمان به خانه‌ام آمد و شب آنجا ماند. وقتی صبح از خواب بیدار شدم، دیدم پژمان نیست. بعد از 10دقیقه متوجه شدم سوییچ 206 نیست کمی بیشتر که وسایل خود را وارسی کردم، فهمیدم تمام مدارک شناسایی خودرو همراه دو حلقه انگشتر برلیان و کارت عابربانک و رمزش نیز سرقت شده. بعد از آن موبایلم را دیدم و مشاهده کردم ساعت دو بامداد از بانک برایم پیامک برداشت پول آمده است.»

کارآگاهان پس از شناسایی محل برداشت پول از حساب مالباخته، به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند و مطمئن شدند دزدی توسط پژمان انجام شده، آنها بلافاصله با راهنمایی مالباخته به محل سکونت پژمان در بلوار فردوس رفتند اما دریافتند این مرد همراه همسرش به‌نام ناهید متواری شده است.  کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند چند نفر علیه زوج فراری به اتهام صدور چک‌های بلامحل شکایت کرده‌اند و پرونده‌ای جداگانه برای آنها در شعبه 1010 مجتمع قضایی ولی‌عصر تشکیل شده و به موجب آن ناهید به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار دارد. در حالی‌که بررسی‌ها برای دستگیری زوج جوان ادامه داشت پژو206 مسروقه روز اول شهریور در منطقه شهرزیبا کشف شد و کارآگاهان متوجه شدند پژمان خودرو را با همدستی همسرش از طریق انتشار آگهی فروخته است.

خریدار خودرو به کارآگاهان گفت: «وقتی آگهی فروش پژو را دیدم با شماره‌ای که در آن نوشته شده بود تماس گرفتم و با فروشنده که زنی جوان بود مقابل مجتمعی مسکونی در شهرزیبا قرار گذاشتم بعد از توافق بر سر قیمت، 30میلیون‌تومان را به‌صورت نقدی پرداخت کردم و قرار شد مابقی پول را پس از انتقال سند و در محضر بپردازم اما پس از آن دیگر مالک خودرو پاسخگوی تماس‌هایم نبود.»

کارآگاهان مجتمعی را که ناهید مقابل آن با خریدار پژو قرار گذاشته بود شناسایی و بعد از تحقیق اطمینان پیدا کردند زوج تحت تعقیب در آنجا سکونت ندارند. یکی از اهالی مجتمع با دیدن «ناهید» او را شناخت و گفت: «چندروز پیش این زن را با ظاهری آراسته جلوی در مجتمع دیدم، او خودش را از بستگان همسایه طبقه بالا معرفی کرد؛ او حتی زنگ واحد مرا زد و درخواست مقداری آب کرد و من نیز به تصور اینکه واقعا از بستگان همسایه طبقه بالای مجتمع است، به او آب دادم. این زن نیز بسیار مودبانه از من تشکر و خداحافظی کرد.»

خریدار خودرو نیز به کارآگاهان گفت: «روزی که برای خرید خودرو به در مجتمع رفته بودم، از فروشنده ماشین یک لیوان آب خواستم و او نیز پس از رفتن داخل مجتمع، مجددا با پارچ آب برگشت. من آن زمان اطمینان یافتم این مجتمع، محل سکونت فروشنده ماشین است و با این اطمینان 30میلیون‌تومان را به‌صورت نقد پرداخت کردم.»

تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه داشت تا اینکه یکی از اهالی شمال کشور شکایتی جدید را علیه این زوج مطرح کرد و معلوم شد آنها پس از متواری‌شدن از تهران پراید شاکی را با چک‌های بلامحل خریده‌اند.

دستور توقیف پراید و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد و پلیس بندرعباس به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اطلاع دادند این خودرو توقیف و زن و مردی که سرنشین آن بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ صفدر جانپرور، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: متهمان به تهران منتقل شدند و با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفتند. همچنین با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به سرقت از منزل شاکی اصلی پرونده، محل فروش دو انگشتر برلیان در مرکز تهران شناسایی و انگشترها به ارزش تقریبی 15میلیون‌تومان کشف و به مالباخته پس داده شد.»


ویدیو مرتبط :
پژوهشگر حوزه قفقاز: منافع ملی ایران در گرو کریدور شمال به جنوب است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیروی هوایی اسرائیل در مقابل ایران در شرایط سختی قرار خواهد گرفت/ایران، اسرائیل را از شمال، جنوب و شرق محاصره کرده است



بولتون: نیروی هوایی اسرائیل در مقابل ایران در شرایط سختی قرار خواهد گرفت/ایران، اسرائیل را از شمال، جنوب و شرق محاصره کرده است

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: فکر می کنم، اوباما معتقد است که می تواند راهی برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای پیدا کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت که او معتقد است، منازعه اسرائیل و فلسطین در غزه نتیجه ی مستقیم آزمایش توانایی اسرائیل توسط ایران برای مقابله با حملات در چندین جبهه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی در گفتگو با فاکس نیوز گفت: این ایران است که می خواهد نشان دهد که می تواند (اگر نیاز باشد) در واکنش به حمله ی اسرائیل به تاسیسات نظامی هسته ای تهران از حماس و حزب الله استفاده کند.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: اگر اسرائیل تصمیم به انجام اقدامی در خصوص برنامه هسته ای نظامی ایران بگیرد، نیروی هوایی اسرائیل  در شرایط سختی قرار خواهد گرفت، چراکه نمی تواند در آن واحد در 3 محل باشد.

بولتون با بیان اینکه "نیروهای هوایی اسرائیل نمی توانند بر فراز ایران، غزه و دره بقاع حضور داشته باشند" اظهار داشت: ایران عمدا حماس را تحریک کرد تا نشان دهد، توانایی ایجاد تهدید مستقیم علیه اسرائیل را از طریق موشک هایی که برای حزب الله و حماس فراهم کرده را دارد.

وی اضافه کرد: دولت اوباما ترجیح می دهد که واقعیت و آنچه در خاورمیانه در حال وقوع است را نادیده بگیرد و برای توافق با ایران مذاکره کند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: فکر می کنم، اوباما معتقد است که می تواند راهی برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای پیدا کند.

وی افزود: ایران ضعف و اسیب پذیری را در اسرائیل حس می کند.  ایران می خواهد مشخص سازد که اسرائیل را محاصره کرده است، از شمال با حزب الله و از جنوب با حماس و از شرق توسط توانایی هایش./انتخاب