اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از سرگیری پرواز مستقیم تهران ـ مادرید / رابطه گردشگری ایران و اسپانیا توسعه می یابد



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,مادرید

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعلام اینکه برقراری پرواز تهران مادرید از نظر اقتصادی کاملا قابل دفاع است گفت: رابطه ایران و اسپانیا در ماه‌های آینده به صورت جدی توسعه پیدا می‌کند، به‌خصوص که قرار است وزیر خارجه این کشور به ایران بیایند و من هم در ملاقاتی که با وی خواهم داشت، این موضوع را یادآوری می‌کنم.

به گزارش مهر، سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور  از 22 تا 26 ژانویه برابر با 2 تا 6 بهمن‌ در مادرید اسپانیا در حال برگزاری است و  فعالان بخش خصوصی و متولیان گردشگری ایران نیز در آن حضور دارند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که برای شرکت در نمایشگاه گردشگری فیتور عازم اسپانیا شده است در روز دوم بهمن ماه در جمع خبرنگاران فعال در نمایشگاه فیتور 2014 حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

در این نشست که مرتضی صفاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشتند، نجفی گفت: اسپانیا در عین حال که در چارچوب اتحادیه اروپا سیاست‌هایش را تنظیم می‌کند، اما همواره جزو دوستان ایران بوده و خوشحالیم که این رابطه در سال‌های گذشته هرگز خصمانه نبوده است.

نشست خبری نجفی در اسپانیا
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: امروز با آقای سویا درباره تقویت روابط در بخش‌های صنعت، انرژی و گردشگری گفت‌وگو کردیم. به خصوص در زمینه حمل و نقل ریلی امکان همکاری‌های زیادی قابل بررسی است و در ایران ظرفیت توسعه قطار تندرو حداقل به میزان 1500 کیلومتر وجود دارد که اسپانیا می‌تواند در تکنولوژی و سرمایه‌گذاری این طرح مشارکت کند. در زمینه خودروسازی و قطعات خودرو هم به همین ترتیب است.

وی افزود: در بخش گردشگری هم اسپانیا از کشورهای قوی و باتجربه به شمار می‌رود که ما می‌توانیم از تجربه اسپانیا برای توسعه گردشگری در ایران استفاده کنیم. البته حدود 12 سال پیش قرارداد همکاری گردشگری میان ایران و اسپانیا منعقد ولی اجرایی نشده است که در همین رابطه تصمیم گرفتیم تا برنامه عملیاتی همکاری‌های دو کشور را تنظیم کنیم.

نشست خبری
نجفی یادآور شد: همچنین از وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا دعوت کردم که به همراه فعالان سه بخش صنعت، انرژی و گردشگری این کشور به ایران سفر کنند که ایشان هم ابراز علاقه و آمادگی کردند.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دیدار با خانواده سلطنتی اسپانیا هم ابراز داشت: ولیعهد اسپانیا با وزاری شرکت‌کننده در فیتور 2014 دیداری داشتند و من ایشان و همسرشان را صمیمی و بامحبت دریافتم. ولیعهد اسپانیا در این دیدار نسبت به توسعه همکاری‌های ایران و کشورهای غربی و حل مشکلات و محدودیت‌‌های ایجاد شده طی سال‌های اخیر ابراز امیدواری کردند و من هم گفتم که ما در برای حل یک به یک مسایل جدی هستیم.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: رابطه ایران و اسپانیا در ماه‌های آینده به صورت جدی توسعه پیدا می‌کند، به‌خصوص که قرار است وزیر خارجه این کشور به ایران بیایند و من هم در ملاقاتی که با ایشان خواهم داشت، این موضوع را یادآوری می‌کنم.

بازدید از نمایشگاه
نجفی درباره سرمایه‌گذاری در ایران هم خاطرنشان کرد: در منطقه ما بیشتر کشورها دستخوش ناآرامی‌هایی هستند و تنها کشوری که طی سال‌های اخیر در منطقه مشکل امنیتی نداشته، ایران است. همچنین در ایران منابع عظیم انرژی داریم که انرژی ارزان‌قیمت برای سرمایه‌گذاری‌ها را تأمین می‌کند. البته بازار 75 میلیونی ایران هم بازاری وسیع به شمار می‌رود. البته قانونی هم برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که در این زمینه کمک خواهد کرد.از سوی دیگر ایران نفوذ قابل توجهی روی کشورهایی همسایه‌اش دارد و بنابراین سرمایه‌گذاری در ایران به راحتی می‌‌تواند به آن بازارها دسترسی پیدا کند.

تصمیم گیری درباره پرواز ایران و مادرید
وی درخصوص مشکلات پیش رو برای جذب توریست خارجی یادآور شد: دسته اول مشکلات سیاسی است و به فضای عمومی بین‌المللی بازمی‌گردد که با شروع فعالیت دولت جدید، این مشکلات به سمت حل شدن پیش می رود. طی سه ماه اخیر، تقاضا برای سفر به ایران از رشد قابل توجهی برخوردار شده و حتی برخی نشریات اروپایی پیش‌بینی کرده‌اند که ایران در سال 2014 از مقاصد اصلی گردشگری در جهان باشد.

بازدید از نمایشگاه
نجفی ادامه داد: دسته دوم مشکلات به مدیریت و سازماندهی توریسم در کشور بازمی‌گردد. موضوعاتی نظیر تعیین بازار هدف و برنامه‌ریزی برای بازاریابی، صدور روادید، تأمین امکانات رفاهی برای عزت بیشتر گردشگران در سفر به ایران و استفاده از فضای مجازی. در همه این زمینه‌ها برنامه‌هایی را شروع کرده‌ایم که آثارش به تدریج مشاهده خواهد شد.

بازدید از نمایشگاه
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره پرواز مستقیم تهران مادرید هم گفت: برقراری این پرواز از نظر اقتصادی کاملا قابل دفاع است و وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا هم ابراز امیدواری کردند که از سر گرفته شود.

احیای تفاهم نامه های  گردشگری منعقد شده میان ایران و اسپانیا
رئیس سازمان میراث فرهنگی، همچنین در این سفر دیداری با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا داشت. وی در این دیدار گفت: دانش و تجربه کشور اسپانیا در زمینه گردشگری می‌تواند کمک زیادی برای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص باشد.

نجفی ضمن دعوت از همتای اسپانیایی خود برای سفر به ایران در اولین فرصت ممکن، برای توسعه همکاری‌های دو کشور در سه حوزه صنعت، انرژی و گردشگری ابراز آمادگی و امیدواری کرد.

دیدار با وزیر صنعت و گردشگری اسپانیا
لوپز وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا نیزدر این دیدار فیتور را رویداد مهمی در اقتصاد اسپانیا برشمرد و گفت: بر خلاف مسایل اقتصادی اخیر کشور، تعداد گردشگران خارجی اسپانیا در سال 2013 بالغ بر 60 میلیون نفر بوده است.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای فراهم آمدن فرصت‌های جدیدی برای همکاری‌ها و منافع دوجانبه یادآور شد: اسپانیا آمادگی دارد تا در زمینه‌های انرژی بازیافتی، خورشیدی و پنلی، زیرساخت‌های ریلی، خودروسازی و گردشگری تجارب مفید خود را به ایران ارائه کند.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با اعلام آمادگی برای سفر به ایران اظهار داشت: فرصت خوبی پیش آمده تا مفاد تفاهم نامه هایی که سال‌ها پیش بین دو کشور منعقد شده، احیاء و اجرایی شود.

 


ویدیو مرتبط :
حضورسازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریزدر نمایشگاه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرواز مستقیم تهران ـ سئول پس از 40 سال


خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ امروز جمعه به نقل از دولت این کشور خبر داد که در پی برداشته شدن تحریم های بین المللی، برای اولین بار در 40 سال گذشته پرواز مستقیم بین ایران و کره جنوبی برقرار می شود.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ امروز جمعه به نقل از دولت این کشور خبر داد که در پی برداشته شدن تحریم های بین المللی، برای اولین بار در 40 سال گذشته پرواز مستقیم بین ایران و کره جنوبی برقرار می شود.

وزارت ترابری کره جنوبی اعلام کرد که مجوز پرواز به شرکت هواپیمایی کره که بزرگترین شرکت هواپیمایی کره جنوبی می باشد داده می شود تا بار و مسافر را چهار بار در هفته بین سئول و تهران جابجا کند.

وزارت ترابری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: 'ایران منابع طبیعی و مصرف کنندگان فراوانی دارد. این کشور یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی کره جنوبی در دهه 70 قرن بیستم بود و گشایش خط هوایی مستقیم مبادلات تجاری دو کشور را توسعه داده و همکاریهای دوجانبه را تقویت می کند.'

سازمان هواپیمایی کره جنوبی این مجوز را در رقابت با هواپیمایی آسیانا دریافت کرد و پیش بینی می شود که پروازهای خود را از سال جاری میلادی آغاز کند.

یونهاپ می نویسد؛ کره جنوبی و ایران در سال 1998 (1377) توافق کردند که شرکتهای هواپیمایی کره جنوبی هفته ای چهار بار مسافر و بار به ایران حمل کنند. منتها هیچ پرواز مسافری کره ای تاکنون در ایران فرود نیامده است در صورتیکه ایران ایر تا سال 2007 (1386) پروازهای تهران - سئول را با توقف در پکن انجام می داد. پس از تحریمهای هسته ای ایران، این خط هوایی تعلیق شد.

یونهاپ برآورد می کند سالانه 40 هزار نفر در پروازهای مستقیم ایران 80 میلیونی و کره جنوبی 50 میلیونی جابجا شوند.