اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از سرطان نترسید، می توان درمانش کرد



اخبار,اخبار اجتماعی,سرطان

یک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان گفت: سرطان ترسناک نیست، چراکه قابل درمان است و به موازات افزایش شیوع و بروز سرطان، پیشرفت‌های زیادی در درمان این بیماری هم ایجاد شده است.»

دکتر هادی موسی‌خانی اظهار کرد: بیماری سرطان، ناشی از تأثیر عواملی، نظیر ژنیتک، تغذیه و نژاد است و با توجه به ماشینی شدن زندگی، افزایش آلاینده‌های محیطی و تغییر اکوسیستم طبیعی، میزان شیوع این بیماری نیز افزایش یافته است.

وی افزود: سن ایجاد سرطان یا بروز آن کاهش پیدا کرده، به طوری که از دوران نوزادی تا دوران پیری، در هر مرحله زندگی انسان، احتمال بروز سرطان وجود دارد، هر چند که در بعضی از دوره‌های زندگی این احتمال بیشتر از بقیه است.

دکتر موسی خانی گفت: درمان بیماری سرطان پیشرفت‌های داشته است و در خیلی از موارد با استفاده از درمان‌هایی، نظیر جراحی، رادیوتراپی، کموتراپی، پیوند مغز و استخوان و سلول‌های بنیادی، به جرأت می‌توان گفت که دیگر سرطان، مساوی با مرگ نیست.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی با اشاره به اینکه شاید شما در اطرافیان و آشناهای خودتان افرادی را می‌شناسید که چندین سال با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و در حال حاضر هم از سلامتی برخوردار است، اضافه کرد: این پیشرفت در کنترل بیماری باعث شده خیلی از افراد با متوقف کردن و حتی در بعضی از موارد با ریشه کن کردن بیماری به زندگی خود ادامه دهند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با تأکید به اینکه تقویت روحیه و اهمیت به مسائل اعتقادی، در کنار مصرف داروهای رایج، نقش بسزایی در بهبودی فرد دارد، اظهار کرد: در نظام هستی، هر معلولی، علتی دارد و در مورد سرطان، اگر نمی‌توانیم علت را کاملاً از بین ببریم باید با استفاده از داروهای مخصوص و توکل به خدا و تقویت روحیه، جلوی رشد این بیماری را گرفت. حتی در مواردی خاص و یا عود بیماری، با انجام پیوند استخوان، می‌توان جان بیمار را نجات داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه، با بیان اینکه در مورد اکثریت به اتفاق سرطان‌ها امید به زندگی افزایش پیدا کرده است، ولی تأکید می‌کنم حتماً از درمان‌های رایج و زیر نظر فوق تخصص خون و آنکولوژی استفاده شود؛ اظهار کرد: گذشته از موارد بیان شده، روش‌های درمانی جدید نظیر ژن تراپی در حال پیشرفت بوده و به یقین در چند سال آینده به جایی خواهیم رسید که سرطان مثل یک بیماری مُزمن نظیردیابت یا فشارخون درمان خواهد شد.

همیشه پیشگیری، بهتر از درمان است
این فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان، گفت: با همه این تفاسیر، هنوز در علم پزشکی، پیشگیری بهتر از درمان است و تا جایی که امکان دارد باید با تغییر سبک زندگی، داشتن تغذیه سالم و توجه به انجام فعالیت‌های ورزشی، از ابتلا به بیماری‌ها، به ویژه سرطان، پیشگیری کنیم.

دکتر موسی‌خانی در پایان تأکید کرد: اگر کسی مبتلا به سرطان شد، نباید زندگی را پایان یافته تلقی کند، بلکه با توکل به خدا و اعتماد به پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژی و همراهی و همیاری اعضای خانواده، با قدرت تمام به جنگ این بیماری رفته و مطمئن باشد که به امید خدا، آینده خوبی در انتظار پیشرفت علم به سوی تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها قرار دارد.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آنچه باید درباره سرطان حنجره بدانید، موسسه ، درمان و آموزش سرطان|گفتار توان گستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می‌توان سرطان مغز را تشخیص داد؟



 

چگونه می‌توان سرطان مغز را تشخیص داد؟

 

باید بدانید که از بیست سال پیش تا کنون این سرطان روند فزاینده ای داشته است، که شاید علت این افزایش مسائل زیست محیطی باشد.

 

سرطان مغز: تومورهای مغزی خطرناکند، چه خوش خیم باشند چه بدخیم سرطان مغز هم مانند بسیاری از تومورهای دیگر می‌تواند خوش خیم (کم شدت و متمرکز) و یا به شدت سرطانی و بدخیم باشد و به بافت های مجاورش حمله کند. البته، سرطان های مغز، حتی خوش خیم شان هم می‌توانند خطرناک باشند، چرا که تومورها می‌توانند عملکردهای مغزی را تنها به علت دربرگرفتن بافت های مجاور (بینایی، شنوایی، حافظه و...)، مختل کنند.

 

علائم سرطان مغز چست؟
سرطان مغز چه خوش خیم و چه بدخیم، ممکن است علائم یکسانی داشته باشد. علائم متنوع اند و می‌توانند مزمن (دائمی) و یا متناوب باشند.

مشخص ترین علامت سرطان مغز، سردردهای مکرر است، خصوصاً دردهایی که طولانی مدت باشند.

علائم دیگر بنابر محل قرار گرفتن سرطان مغز متفاوت هستند:
تهوع و استفراغ، خصوصاً صبح ها.
گیج بودن، حواس پرتی و سرگیجه.
مشکلات بینایی و شنوایی.
مشکلات رفتاری (از دست دادن هماهنگی، بی حسی و کرخی، ضعف و...).
دشوار بودن تمرکز، مشکلات حافظه و آشفتگی.
مشکلات خلق و خو و شخصیت.

 

چند نکتۀ احتیاطی ضروری
اگر چه دلایل بروز سرطان مغز نامشخص اند، در عوض، می‌دانیم که قرار گرفتن در معرض برخی آلاینده ها، خصوصاً آفت کش ها، احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، باید بدانید که قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیس مانند امواج تلفن همراه و آنتن ها، نیز به شدت در افزایش خطر و پیشرفت سرطان مغز مورد اتهام هستند. در نتیجه، برای رعایت احتیاط، برای صحبت کردن با تلفن همراه از گوشی و هندزفری استفاده کنید (این کار باعث می‌شود که گوشی تلفن از سرتان دور باشد) و این شیوۀ استفاده از تلفن را به کودکان تان هم آموزش دهید!
منبع:salamat.ir