اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از سخنرانی های شهید مطهری در دانشگاه های رژیم گذشته تا ممانعت اوباش از سخنرانی فرزندش در دانشگاه شیراز



اینان ابتدا در حق نظام جفا می کنند به خاطر این که در دهه 50 پدر شهید او با چنین رفتارهایی رو به رو نمی شد و مدعیان خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان می ریزند.

دکتر علی مطهری که برای ایراد سخنرانی با موضوع «اسلام و آزادی» به شهر شیراز سفر کرده بود با حمله اوباش معروف به گروه فشار نه تنها امکان حضور در این برنامه را پیدا نکرد که مورد ضرب و شتم هم قرار گرفت.

هر چند در گفتاری دیگر این رخداد از حیث همزمانی با انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظامی و به مثابه خود نمایی گروه فشار بررسی شده و حاوی نکات صریح و روشنی است اما به یک نکته دیگر نیز می توان پرداخت.

حمله کنندگان که پیش تر از طریق برخی سایت ها هشدار بوده اند چنانچه سخنران از موضوع خارج شود و به بحث های دیگر بپردازد برخورد می کنند زودتر از موعدی که قرار گذاشته بودند طاقت از کف دادند. زیرا  قبل از آن که نماینده تهران وارد محل سخنرانی شود تصمیم به برخورد گرفتند.

با این توصیف خط قرمز آنان روز به روز عقب تر می آید و حالا صرف سخنرانی درباره «اسلام و آزادی» را هم بر نمی تابند.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 
علی مطهری نماینده اصول گرای مجلس شورای اسلامی و یک چهره سیاسی – فرهنگی است اما نام او بیش و پیش از هر موضوع دیگر یادآور پدر او - استاد شهید مرتضی مطهری - است و به همین خاطر نمی توان این اتفاق را از این منظر نقد نکرد.

به عبارت روشن تر مهاجمان نه تنها یک نماینده مشهور مجلس را مورد حمله قرار دادند که به یک «فرزند شهید» - آن هم شهیدِ شهیری در اندازه و آوازه مرتضی مطهری - هجوم بردند و توهین کردند و شیشه های اتومبیل حامل او را که یک تاکسی بود شکستند. یعنی چنان از دایره اخلاق دور افتاده اند که دست به حرکاتی می زنند که نسل قبلی این موجودات رعایت می کرد. شیشه اتومبیل می شکستند اما شیشه اتومبیل خود فرد را نه شیشه تاکسی را.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 
کتک می زدند اما مراقب بودند به صورت و چشم آسیب نرسد. محاصره می کردند و مانع سخنرانی می شدند مانند ماجرای خرم آباد اما کمتر این گونه مستقیم یورش می بردند و برای برخی احترامی نسبی هم قائل بودند.

آیا می توان مدعی سخنگویی خانواده های شهیدان بود و در عین حال به یک فرزند شهید حمله کرد یا خانواده شهید نیز تا هنگامی قابل احترام و تکریم است که همسو با اینان باشد و همه باید یک سخن را تکرار کنند؟


در واقع اینان نه تنها با علی مطهری که با اندیشه مرتضی مطهری هم مخالف اند و سخن گفتن را حق انحصاری خود می دانند و خودشان تصمیم می گیرند و مجازات می کنند.

انگیزه این نوشتار اما تنها ابراز انزجار از چنین رفتارهایی نیست که هیچ عقل سلیمی این رفتارها را نمی پذیرد. غرض بیان این نکته است که این مدعیان بیش از آن که به سوژه حمله و به افراد منتظر سخنرانی ظلم کنند در حق جمهوری اسلامی جفا می کنند زیرا رهبری عالی نظام دستور برپایی کرسی های آزاد اندیشی داده است و اینان با آزادی اندیشه مقابله می کنند.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 شهید مطهری در دانشگاه تهران


آیا این که 40 سال پیش  آیت الله مرتضی مطهری در لباس یک روحانی حامی امام خمینی(ره) و مخالف رژیم وقت و به عنوان استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران امکان حضور و سخنرانی در انجمن اسلامی مهندسین و انجمن اسلامی پزشکان را داشت و احدی متعرض او نمی شد -و مجموعه این سخنرانی های متعدد و مستمر به صورت کتاب جمع آوری و منتشر شده- اما فرزند او در نظامی که پدرش ایدئولوگ آن بوده و خود وی هم نماینده مجلس آن است و مسوول مستقیم حفظ و نشر آثار پدرش نیز هست امکان سخن گفتن نمی یابد، جفا به جمهوری اسلامی و بیشترین خدمت به متهم کنندگان نیست؟

 

اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 شهید مطهری در جریان انقلاب، همگام با بزرگان دیگر انقلاب


البته تا سخن از شهید مطهری به میان می آوری از پسر نوح می گویند اما مگر می توان همه را پسر نوح لقب داد؟ این گونه تمثیل ها را نمی توان به همه سرایت دارد و مدام یکی را به عنوان مصداق معرفی کرد.

 اینان ابتدا در حق نظام جفا می کنند به خاطر این که در دهه 50 پدر شهید او با چنین رفتارهایی رو به رو نمی شد و مدعیان خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان می ریزند.

در مرتبه بعد در حق دیانت ستم می کنند چون با ادعای صیانت از سومین حرم تشیع تقابلی را میان دین و فرهنگ دامن می زنند که هیچ گاه در شیراز سابقه نداشته است. به راستی کدام آموزه شیعی می گوید درخیابان ها ، مهمانی را تعقیب کنی، او را کتک بزنی و به او دشنام مستوجب حد (مانند حرامزاده) بدهی؟!

  اگر یک لحظه تصور می کردند که استاد شهید مرتضی مطهری نظاره گر این رفتار است شاید شرم می کردند و شاید هم بهتر آن باشد که تصور نکنند چون بیم آن هست که از او نیز شرم نکنند.


اخبار سیاسی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی دکترخدادوست در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز باز هم حاشیه ساز شد + واکنش فرماندار شیراز



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حضورعلی مطهری در دانشگاه شیراز برای دومین بار حاشیه ساز شد.

در حالی که طبق اعلام قبلی سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز با دعوت عمومی همراه بود اما نیروی حراست دانشگاه شیراز طی یک ساعت گذشته درهای دانشگاه را بسته و حتی از ورود دانشجویان نیز جلوگیری می کند.

از طرفی به گفته یکی از اعضای حراست دانشگاه شیراز یکی از معاونین دانشگاه شیراز لیستی را شامل تعدادی از رسانه ها در اختیار حراست قرار داده که تنها این رسانه ها می توانند وارد دانشگاه شوند که در این لیست نامی از خبرگزاری مهر و تعداد دیگری از رسانه ها نیست.

دقایقی پیش تجمع پشت در دانشگاه شیراز به حدی زیاد شد که حتی ممانعت مامورین حراست نیز دوام نیاورد و دانشجویان با فشار آوردن به در وارد حیاط دانشگاه شدند اما مامورین حراست دانشگاه درهای ورود سالن سخنرانی را نیز قفل کردند و همچنان دانشجویان پشت دربهای بسته ایستادند. این وضعیت در حالی است که حسن عباسی نیز در یکی دیگر از سالن های دانشگاه شیراز در حال سخنرانی است.

 

 ---------------------------

فرماندار شیراز :

هیچ گونه مشکل امنیتی در سخنرانی علی مطهری وجود نداشت

فرماندار شیراز گفت: با هماهنگی های انجام شده هیچ گونه مشکل امنیتی قبل و در حین سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز وجود نداشت.

حیدر عالیشوندی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل درهای دانشگاه شیراز بر روی دانشجویان بسته شد، گفت: با توجه به اتفاقات گذشته در خصوص حضور علی مطهری در دانشگاه شیراز، فضای امشب تا حدودی حساس بود و از طرفی دانشجویان نیز همواره دارای شور و نشاط هستد.

وی در خصوص عدم وجود اسم برخی از رسانه های برای حضور در جلسه سخنرانی علی مطهری گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار بود روابط عمومی دانشگاه اسامی تمام خبرنگاران رسانه ها را اعلام کند تا مشکلی برای ورود آنها ایجاد نشود و اگر هم امشب شما در لیست آنها نبوده اید من پیگیری خواهم کرد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه تشکل ها همواره در دانشگاه فعال هستند تاکید کرد: به طور حتم تشکل های سیاسی باید با شور و نشاط با یکدیگر رقابت کنند اما باید مباحث مختلفی رعایت شود.

وی تاکید کرد: جوانان و دانشجویان نشاط سالم را به جامعه منتقل کنند. رقابت باید سالم باشد و آرامش همواره اولویت است.

عالیشوندی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و برگزاری سخنرانی های مختلف در شهر شیراز، برنامه ریزی جامع و کاملی جهت حضور تمام خبرنگاران و رسانه ها در مراسم ها انجام خواهیم داد.

اخبار سیاسی - مهر