اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از دیپلماسی فقط لبخند زدن را یاد نگرفته‌ ایم


بذرپاش گفت: ما از دیپلماسی لبخند زدن و عکس گرفتن را یاد نگرفته‌ایم و پیش خود فکر می کنیم یک روز باید جواب فرزندان شهدای هسته ای را بدهیم.

خبرگزاری مهر: دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد میزبان مناظره مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلانی بود.

در آغاز این مناظره کواکبیان با اشاره به حقیقت سیاست خارجی از دیدگاه امام بیان کرد: در بحث سیاست خارجی از دیدگاه امام خمینی اصول و مبنایی تعریف شده و در این بین بحث استکبار ستیزی مقوله‌ای مهم و بنیادین است.

دبیر کل حزب مردم سالاری ادامه داد: در روز 16 آذرماه 1342 سه دانشجو مسلمان و ضد استکبار شهید شدند تا جنبش دانشجویی تداوم یابد لذا در عرصه سیاست خارجی امام هم مسئله مبارزه با مظاهر استکباری در سلطه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وجود دارد و بر این اساس با هر کشور قلدرماب و زورگویی که حقوق سایر کشورها را به رسمیت نمی شناسد سرسازش نداریم.

وی بیان کرد: حمایت از محرومان و مستضعفان جهان نیز یکی دیگر از محورهای سیاست خارجی امام(ره) است و در این راستا در هرجایی که فریاد مظلومی برخاسته شود وظیفه داریم حمایت لازم را به عمل آورده و با مستکبران مقابله کنیم.

کواکبیان مسئله تعامل مثبت با جامعه جهانی را یکی دیگر از محورهای سیاست خارجی از دیدگاه امام راحل دانست و افزود: ما هیچ دعوایی با جامعه جهانی نداریم و نمی خواهیم هیچ تنشی با دولت های مختلف داشته باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ضد رژیم صهیونیستی است لذا این کشور باید با اتحاد سایر کشورهای مسلمان با انجام تبلیغات گسترده ریشه این رژیم منحوس را نابود کند اما در این میان نباید به فکر لشکرکشی باشیم زیرا تنها راه مقابله با کشورهای مستکبر انجام عملیات روانی است.

کواکبیان با تاکید بر اینکه نظام اسلامی بر سر اصول قاطعیت دارد اما در مقوله فروع کوتاه می آید، افزود: مطابق فرموده مقام معظم رهبری و اصطلاح نرمش قهرمانانه، نظام اسلامی با هیچ قدرتی سرسازش ندارد اما در برابر فروع می‌توانیم انعطاف داشته باشیم.

بدبینی به آمریکا از سر خصومت شخصی نیست

در ادامه مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به سخنان کواکبیان گفت: امام راحل در اواخر عمر گرانقدرشان صحبت هایی را در حوزه سیاست خارجی و رابطه با آمریکا مطرح کردند که اگر این سخنان را عده ای بشنوند امام را نیز تندرو می دانند در حالی که حضرت روح الله تمام سخنانی که مطرح می‌کردند از سردرایت و هوشمندی بود.

وی افزود: یکی از صحبت‌هایی که حضرت امام(ره) همواره مطرح کردند این بود که جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا بدبین است و این بی اعتمادی از سرخصومت شخصی نیست.

به گفته وی نظام اسلامی مطابق تجارب خود درباره این کشور قضاوت می‌کند و این نظام خاطرات تلخی را از این کشور به یاد دارد.

امروز هم آمریکا در حق جمهوری اسلامی لطفی نداشته است

وی با بیان اینکه برخی می گویند مشکلاتی که آمریکا برای ایران بوجود آورده مربوط به گذشته است، افزود: امروز هم آمریکا در حق جمهوری اسلامی لطفی نداشته طوری که در سال 89 تحریم های فراوان و قطع نامه های متعددی علیه ایران وضع کرد و در حال حاضر هم با وجود اینکه در حال مذاکره هستیم گزینه ای نظامی از دهان این کشور نمی افتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سردمداران آمریکا حتی به تحریم غذا و دارو که ربطی به مسئله هسته‌ای نداشت دست زدند و عملیات‌های خرابکارانه ای را بر ضد نظام اسلامی انجام دادند و  از حادثه سال 88 به بعد با اقدامات روانی متعدد و راه اندازی 120 شبکه خارجی زبان علیه جمهوری اسلامی به دنبال اختلاف افکنی قومی و ملیتی و تجزیه ایران بودند.

کواکبیان نیز سپس صحبت‌های بذرپاش را سیاهه‌ای از جنایت آمریکایی ها دانست و عنوان کرد: اگر به راستی همه جنایت‌ها منتسب به آمریکایی‌هاست پس نقش محمود احمدی‌نژاد را نیز نباید دست کم بگیریم زیرا او یکی از عوامل صدور قطعنامه‌های متعدد و افزایش تحریم‌ها بود.

وی یادآور شد: احمدی نژاد قطع نامه‌ها را کاغذ پاره می‌دانست و به همین دلیل است که در دولت نهم و دهم 8 قطع نامه علیه جمهوری اسلامی صادر شد.

وی با بیان اینکه نحوه برخورد و دیپلماسی با  آمریکا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: در بحث مذاکرات ژنو نیز اعتقاد دارم می‌توانستیم برخی بندهای قطع نامه را قوی تر نوشت اما همین میزان نیز ارزشمند است زیرا حداقل تا 6 ماه دیگر قطع نامه نخواهیم داشت.

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: این توافق نامه گشایشی را هم در بحث سیستم بانکی، دارویی و پتروشیمی ایجاد می کند و ما هیچ تعهدی نداریم اگر آنان احتمالا زیرمذاکره بزنند به تعهدات خود پایبند باشیم.

وی تاکید کرد: در زمینه مراکز هسته ای نیز قرار نیست توقفی صورت بگیرد لذا معتقدم تا اینجا ما موفقیتی را بدست آورده ایم.

چرا ظریف قطع نامه را کاغذ پاره دانست؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز سپس در پاسخ به این سخن کواکبیان که احمدی نژاد قطع نامه را کاغذ پاره می‌دانست عنوان کرد: اگر احمدی‌نژاد این سخن را گفت پس چرا ظریف نیز قطع نامه را کاغذ پاره دانست.

بذرپاش با اشاره به اینکه بنده برخلاف کواکبیان و دوستانش آمریکا را کدخدا نمی‌دانم، یادآور شد: روحانی در سال  82 مسئول پرونده هسته‌ای ایران بود و درست در همان موقع تاسیسات هسته‌ای پلمپ شد و این امر درحالی است که در ادبیات دیپلماسی غیرمودبانه‌ترین اقدام پلمپ کردن است.

پلمپ کردن و تعطیلی تاسیسات هسته ای هنر سیاست خارجی نیست

وی ادامه داد: علیرغم پلمپ هسته ای غرب ما را محور شرارت عنوان کرد و من در حقیقت نمی‌دانم علاقه دولت فعلی به تعطیلی و توقف چیست چرا در هنگام مذاکره مطرح می‌کند که خزانه جمهوری اسلامی خالی است و آیا با گفتن این حرف طرف خارجی باید به ما امتیاز دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پلمپ کردن و تعطیلی تاسیسات هسته‌ای هنر سیاست خارجی نیست و نظام اسلامی باید بر سر اصول خود بایستد و این سیاست خارجی امام است.

کواکبیان در ادامه سخن خود با اعلام اینکه ما آمریکا را کدخدا نمی‌دانیم و علاقه‌ای به تعطیلی تاسیسات هسته‌ای نداریم، افزود: رئیس جمهور نیز هیچ گاه آمریکا را کدخدا ندانسته بلکه گفته است که کشورهای اروپایی، آمریکا را کدخدا می دانند.

وی خطاب به بذرپاش بیان کرد: آن هنگام که من با آمریکا مبارزه می‌کردم شما کوچک بودید لذا شک نکنید ما آمریکا را راس استکبار می‌دانیم اما روش برخورد با این کشور نباید به گونه ای باشد که بدبخت شویم.

دبیر کل حزب مردم سالاری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید تیم مذاکره کننده را حمایت کرد و مصوبات شورای امنیت عالی به استحضار رهبری می‌رسد و رئیس جمهور بدون مشورت رهبری اقدامی انجام نمی‌دهد.

ظریف قطعنامه‌های یک جانبه آمریکا را کاغذ پاره دانسته است


وی با بیان اینکه ظریف قطع نامه‌های یک جانبه آمریکا را کاغذ پاره دانسته و در زمینه قطع نامه های شورای امنیت سخنی نگفته است، افزود: اگر اقتصاد رو به راه بود و نرخ بیکاری و تورم کاهش می یافت می توانستیم با دست بالا در مذاکرات حاضر شویم اما امروز در بدترین وضع اقتصادی به سر می بریم و بنده شخصا با روشی که کشور را به لب پرتگاه نظامی ببرد مخالف هستم اما اگر آمریکایی ها بخواهند کوچکترین تعرضی بکنند پای جنگ خواهیم رفت.

دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: نظام اسلامی می‌تواند هم حقوق هسته ای را داشته و هم قطع نامه نداشته باشد و واقعیت این است که داشتن غنی سازی 20 درصدی به صرفه اقتصادی نیست و برفرض هم اگر برنامه هسته ای ایران متوقف شود چیزی را از دست نداده ایم و به غیرت و عزت ما لطمه نمی زند.

بذرپاش نیز با از سرگرفتن سخنان خود تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها گفته اند که من از کلیات مذاکرات هسته ای حمایت می‌کنم اما این به معنای این نیست که هیچ کس در جزئیات حرفی نزند.

دولت فعلی اجازه اظهار نظر در زمینه انرژی هسته ای را نمی دهد

وی با اعلام اینکه امروز در زمینه ماجرای هسته ای کوچکترین انتقادی نمی توان انجام داد، افزود: دولت فعلی اجازه اظهارنظر در این خصوص را نمی دهد و در حقیقت این همان دولتی است که دم از آزادی بیان می‌زد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در متن بیانیه ژنو در مورد حق غنی سازی چیزی دیده نشده است و هنگامی که به مسئولان سیاست خارجی می‌گوییم آمریکا عنوان کرده حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت نمی شناسیم آنان با برخوردی تند مطرح می کنند که شما صحبت رسانه های صهیونیستی را گوش می کنید.

بذرپاش با اعلام اینکه اصلی ترین تحریم های ما نفتی و مربوط به جابجایی پول در شبکه بانکی است، افزود: 6 ماه دیگر اگر تحریم های نفتی جمهوری اسلامی را هم بردارند نظام اسلامی ضمانتی برای گذاشتن بر روی میز مذاکره ندارد و حرف ما این است که در دور بعد دست جمهوری اسلای خالی است.

وی ادامه داد: بی تردید اگر مواد و تجهیزات هسته ای را هم از جمهوری اسلامی بگیرند دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.

بذرپاش گفت: نظام اسلامی در دوره های گذشته نیز مذاکره کرده است اما هیچ گاه به نفع ایران نبوده است.

چوب لای چرخ دولت گذاشتن کار آسانی است


در ادامه کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری یادآور شد: در توافق نامه ژنو عبارت دو پهلویی مطرح شده مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی حق غنی سازی را دارد و 5 کشور اروپایی نیز این غنی سازی را به رسمیت شناخته اند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها اگر مدعی شده اند که بر سر غنی سازی جمهوری اسلامی توافق نکرده اند به خاطر حمایت از اسرائیل است.

کواکبیان اظهار کرد: چوب لای چرخ دولت گذاشتن کار آسانی است اما باید منطقی بود و در این راستا امثال افرادی مانند آقای بذرپاش اگر سوالی از رئیس جمهور دارند چرا در دوران احمدی نژاد سوال نمی کردند.

دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه اگر امروز 19 هزار سانترفیوژ تولید کردیم حاصل مقاومت ملت بوده است، افزود: بی تردید اگر این دولت بخواهد پای خود را کج بگذارد اولین کسی که جلوی او قد علم می کند کواکبیان است.

وی تصریح کرد: برای من دولت یازدهم با دولت قبلی هیچ فرقی ندارد اما معتقدم نباید بدون دلیل از این دولت انتقاد کرد.

دبیر کل حزب مردم سالاری عنوان کرد: امروز آنچه که ما می خواهیم رسیدن به حقوق هسته ای و عدم صدور قطع نامه است و من معتقدم دولت یازدهم تاکنون نشان داده که این هنر را دارد.

کواکبیان با اشاره به آینده مذاکرات هسته ای بیان کرد: اعتقاد دارم که اجماع داخلی، هم بستگی درونی و قدرت درونی بزرگ ترین پشتوانه نظام اسلامی در مذاکرات خواهد بود و در این راستا باید از اختلافات و مباحثاتی که باعث تفرقه می شود پرهیز کنیم.

از دیپلماسی لبخند زدن و عکس گرفتن را یاد نگرفته‌ایم

بذرپاش نیز سپس در انتهای سخنان خود گفت: ما از دیپلماسی لبخند زدن و عکس گرفتن را یاد نگرفته‌ایم و پیش خود فکر می کنیم یک روز باید جواب فرزندان شهدای هسته ای را بدهیم.

وی با اشاره به وقایع سال 88 و خطاب به کواکبیان بیان کرد: امروز به من و دوستانم می‌گویند تندرو درحالی که در سال 88 همان دولت انتخابات را برگزار و تائید کرد و نظام متهم به تقلب شد اما در سال 92 همان دولت انتخابات دیگری را برگزار کرد و به بهترین انتخابات تاریخ ایران تبدیل شد و به راستی اگر در سال 88 تقلب بود پس چرا امسال تقلب صورت نگرفت و آیا این امر به این خاطر نیست که دوستان خود شما برسرکار آمده اند.


ویدیو مرتبط :
نقد جالب استاد رحیمپور به "دیپلماسی لبخند"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانمی که برای لبخند زدن باید 15 هزار پوند هزینه کند +عکس



خانمی که برای لبخند زدن باید 15 هزار پوند هزینه کند +عکس

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش پرداد به نقل از دیلی میل: "گابریلا اندروز" 48 ساله مشخصات زنی است که درمان دندانهایش نیمه کاره مانده است و پزشک معالجش وی را رها کرده و به کشورش بازگشته است ، او برای این عمل حدود 4 هزار پوند هزینه کرده بود که حالا با نیمه کاره ماندن آن  مجبور است 15 هزار پوند دیگر بپردازد تا بتواند بار دیگر لبخند بزند.

وی قصد داشت عمل ایمپلنت دندانی انجام دهد و برای اینکه نتیجه کار تضمین شده باشد تصمیم گرفت در یک کلینیک خصوصی این کار را انجام دهد در مرحله اول پزشک دندانهای اورا کشید و در مرحله بعد دو حفره با استخوانهایی شبیه دندانهای کوچک برای او گذاشت تا ایمپلنت را روی آنها سوار کند اما نهایتا وقتی این خانم برای درمان نهایی به کلینیک رفت متوجه شد پزشک معالجش برای همیشه از آنجا رفته است و او مانده است با صورتی که شبیه هیولاها شده است.

او میگوید دیگر اعتماد به نفسش را از دست داده است و تصور میکند همه به او نگاه میکنند او حتی قادر به خوردن غذا و یا درست صحبت کردن نیست و این مسئله به شدت وی را میرنجاند.

این خانم از کلینیکی که دکتر دندانپزشکش در آن کار میکرده است شکایت کرده است تا دست کم غرامتی بگیرد و بتواند به درمان دندانهایش ادامه دهد./پرداد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب