اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از جلسات خصوصی خبر داریم!



احمد نجابت,عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران,اصولگرایان

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:
از جلسات خصوصی خبر داریم

روزنامه شرق  در گفتگو با احمد نجابت نوشت :

برای کمتر کسی از کسانی که با روزنامه یا خبرگزاری نیمچه سروکاری دارند، ممکن است با شبه‌جمله‌های «شنیده‌ها حاکی است»، «یک منبع آگاه خبر داد»، «یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت» و... آشنا نباشد و طبیعی است همیشه برای مخاطب این پرسش مطرح باشد که «خب این «شنیده» یا «منبع آگاه» چقدر موثق است؟» و طبیعی‌تر اینکه پاسخی در میان نیست مگر اینکه شما هم بتوانید به یک منبع آگاه دست پیدا کنید!

 

«احمد نجابت» عضو شورای مرکزی «جمعیت ایثارگران» و عضو ادوار نمایندگان مجلس یکی از کسانی است که خبری شنیده و آن را با خبرگزاری «تسنیم» در میان گذاشته است. او گفته: «تشکل‌های منحل‌شده مشارکت و مجاهدین انقلاب برای تصاحب وزارت علوم و آموزش‌وپرورش خیز برداشته‌اند و در جلسات داخلی خود گفته‌اند ما در چهارسال اول رسما از روحانی حمایت نمی‌کنیم و فقط در این دو وزارتخانه فعال خواهیم بود.»

 

ما هم با او گفت‌وگو کردیم تا بدانیم شنیده او از کجا بوده است. متن این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:
‌ شما در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفتید که «تشکل‌های منحل‌شده مشارکت و مجاهدین انقلاب در جلسات داخلی خود گفته‌اند ما در چهارسال اول رسما از روحانی حمایت نمی‌کنیم و فقط در این دو وزارتخانه فعال خواهیم بود.» درست است؟
بالاخره خبر داریم، مشارکتی‌ها و مجاهدینی‌ها و کارگزاران... من در مجلس چهارم و پنجم نماینده مجلس بودم، مخبر کمیسیون بودم، آقایان اختلافاتی داشته‌اند... خبر داریم. اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها می‌گویند...


‌ شما از کجا این را می‌دانید مگر جلسه خصوصی نبوده است؟
اگر سایت‌ها و روزنامه‌ها را ببینید متوجه می‌شوید.


‌ چطور؟ اینها مگر جلسات خصوصی نیست؟
از جلسات بیرون می‌آید بالاخره. از جلسات ما هم بیرون می‌آید...


‌ از جلسات خصوصی خبرها چطور به دست شما می‌رسد، شما گفته‌اید در جلسات داخلی‌شان...
ببینید خبرهای محرمانه را آبدارچی‌ها زودتر از روسا باخبر می‌شوند. از جلسات داخلی همه تشکل‌ها بیرون می‌آید. آقای حجاریان مصاحبه می‌کند می‌گوید تدلیس شد، مصاحبه بوده... آقای کرباسچی می‌گوید مجلس افراطی برخورد کرد...


‌ شما اخبار داخلی را از کجا باخبر می‌شوید؟
مگر اصلاح‌طلبان دو وزارتخانه مهم نمی‌خواهند؟


‌ شما بفرمایید.
نه شما جواب مرا بدهید.


‌ من خبرنگارم و من سوال می‌پرسم.
نه شما باید بگویید... شما جوانید باید یاد بگیرید، پخته شوید...


‌ من زنگ زدم از شما بپرسم تا یاد بگیرم.
شما بگویید، مگر اصلاح‌طلبان این دو وزارتخانه را نمی‌خواهند؟


‌ از من می‌پرسید، من می‌گویم نه نمی‌خواهند.
نه ببین آقاجان... ببینید آقای «توفیقی» آدم علمی است، آقای «میلی‌منفرد» آدم علمی است اما در مجلس جوری حرف می‌زند که... بالاخره من ایشان را می‌شناسم و اختلاف داریم در مبانی... در جریان بوده‌اند، در جریان تیر 78 بوده‌اند. آنها می‌گویند ما حمایت رسمی نمی‌کنیم که اگر مشکلات اقتصادی حل نشد به اسم آنها تمام نشود...


‌ نگفتید اخبار محرمانه از کجا می‌آید؟
در جلسات همه تشکل‌ها و گروه‌ها می‌گویند؛ شرعا کسی حق ندارد مطالب را بیرون ببرد... در فراکسیون‌ها؛ فراکسیون اقلیت، فراکسیون اعتماد، امید، رهروان... افرادی که معتدلند نه تند نه... میانه‌رو هستند بیرون می‌آورند...


‌ یعنی افرادی نفوذی‌اند یا شنود گذاشته می‌شود؟
نه... نفوذ و شنود نخ‌نما شده است. ما با آقای «خاتمی» اختلاف داشتیم اما جلسه‌ای، پنج‌نفر از مجلس با ایشان داشتند، گفتند شنود شده... آقای «مطهری» می‌گوید شنود شده... ببینید اینها بازی‌های سیاسی است. برای ستاد آقای «موسوی» پزشک‌ها را دعوت کردند از چپ و راست، قدیم و جدید، مخالف و موافق بودند همه به من گفتند بیا من نرفتم...


‌ آقای نجابت از موضوع دور نشویم. شما از اخباری که محرمانه است و در جلسات داخلی مطرح می‌شود، چطور باخبر می‌شوید و می‌گویید در جلسات داخلی، فلان حرف زده شد، شنود است یا نفوذی است؟
شنود وظیفه ما نیست... ببینید، شما خبرنگارید، مطالعه کنید، سایت‌ها و روزنامه‌ها را بخوانید. آبدارچی‌ها زودتر می‌فهمند.


‌ یعنی از طریق نفوذی است؟
از همه جلسات بیرون می‌آید پخش می‌شود... هیچ فرقی هم ندارد؛ اصولگرا، اصلاح‌طلب بیرون می‌آید. آبدارچی‌ها زودتر از روسا می‌فهمند... ببینید شما فردا باید جواب بدهید در پیشگاه خدا... اگر برای خدا قلم می‌زنید اصولگرا و اصلاح‌طلب اصلا در روز قیامت نیستند... ما در پیشگاه خدا باید جواب بدهیم./شرق



 


ویدیو مرتبط :
مدیران هنری در جلسات خصوصی چه می گویند ؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نهاوندیان عنوان کرد:حمایت روحانی از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی



رئیس‌جمهور ,محمد نهاوندیان

نهاوندیان عنوان کرد:حمایت روحانی از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور حمایت کامل خود را از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و خواستار اهتمام جدی این شورا در اجرایی کردن قوانین به ویژه قانون بهبود فضای کسب و کار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزاری این نشست در نخستین ماه آغاز کار دولت جدید را بسیار خجسته توصیف و آن را امیدبخش برای آغاز حرکتی جدی و مستمر دولت برای ایجاد ارتباط دوسویه با بخش خصوصی ارزیابی کرد.

رییس اطاق بازرگانی ایران افزود: این اقدام دولت نه به عنوان اقدامی مقطعی بلکه به عنوان حرکتی نهادساز در مهندسی اقتصاد کشور است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: همراهی بخش خصوصی با دولت به صورت قانونی نهادینه و امروز دولت می‌تواند در مقابله با چالش‌ها و مشکلات، فعالان اقتصادی را به عنوان یاوران جدی خود در عرصه قلمداد کرده و به آنها اتکاء کند.

رییس اطاق بازرگانی ایران با بیان این جمله که، شاید در طول تاریخ تأسیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان نهادی قانونی، هرگز این میزان از حضور نمایندگان دولت را شاهد نبوده، گفت: تاریخ شورا دو فصل متمایز در سال نخست تأسیس دارد و در ابتدا حضور بهتری مشاهده می‌شد.

نهاوندیان افزود: برخی وزرای دولت دهم در شورا شرکت می‌کردند و وزیر اقتصاد نیز به عنوان رییس شورا در این جلسه حضوری منظم داشت، اما از سال دوم به بعد و همزمان با طرح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس وزرا از حضور در این جلسات منع شدند.

رییس دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: با این وجود جلسات را به دلیل ضرورت، اهمیت و مفید بودن آن برگزار می‌کردیم تا اینکه در ماه آخر معاونان وزرا نیز حضوری بسیار کمرنگ داشته و به ناچار جلسات متوقف شد.

نهاوندیان با اشاره به حضور نمایندگان دولت، قوه مقننه و قضائیه در کنار نمایندگان بخش خصوصی در افتتاحیه مرحله جدید جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این حضور را موید اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای تعامل دو سویه دولت و بخش خصوصی دانست.

رییس دفتر رییس‌جمهور اظهار داشت: رییس جمهور نیز حمایت کامل خود را از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و خواستار اهتمام جدی این شورا در اجرایی کردن قوانین به ویژه قانون بهبود فضای کسب و کار شد.

در این جلسه، اعضای حاضر، به بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای همکاری دو جانبه دولت و بخش خصوصی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو به ویژه در بخش اقتصاد و برون رفت از این شرایط فعلی پرداختند.

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، علاوه بر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رییس اطاق بازرگانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، جمعی از وزرا، نمایندگان قوه مقننه و قضائیه و نمایندگان بخش خصوصی کشور حضور داشتند./فارس