اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس


در گوشه کنار این شهر هستند محله‌هایی که رویای سفید و شیشه‌ای ساکنان سیاهشان تنها در گذر از دریچه تنگ سرنگ و منفذ باریک پایپ‌های مه گرفته و رد تای زرورق معنا می‌شود.

فرارو: در گوشه کنار این شهر هستند محله‌هایی که حکایتشان روایتی است از جنس دلهره و ناامنی؛ محله‌هایی که رویای سفید و شیشه‌ای ساکنان سیاهشان تنها در گذر از دریچه تنگ سرنگ و منفذ باریک پایپ‌های مه گرفته و رد تای زرورق معنا می‌شود.

از امنیت اینجا می‌پرسیم و جواب می‌دهد: برای ما دیدن این چیزها عادی شده ولی همین چند دقیقه پیش یکی از دوستانم که برای کاری اینجا آمده بود می‌گفت که برای رد شدن از این منطقه و از میان معتادان و مواد فروشان ، 3 بار آیت الکرسی خوانده..

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

اینجا برای این معتادان از خانه‌شان هم امن‌تر است؛ این‌ وضعیت هر شب این‌جاست و به سرپناهی امن برای دزدان و معتادان و مال‌خران تبدیل شده.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

در گوشه کنار این شهر هستند محله‌هایی که حکایتشان روایتی است از جنس دلهره و ناامنی. محله‌هایی که رویای سفید و شیشه‌ای ساکنان سیاهشان تنها در گذر از دریچه تنگ سرنگ و منفذ باریک پایپ‌های مه گرفته و رد تای زرورق معنا می‌شود.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

تاریکی دالان‌های تو در تو و هیکل آد‌م‌سیاه‌هایی که در کنار کرکره پایین مغازه‌ها لم داده‌اند و فندک زیر حباب پایپ و زرورق می‌چرخانند، بدجوری دل را خالی می‌کند.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

چهره ده‌ها آدم‌سیاه که جلوی هریک بساطی از انواع لنگه کفش، کیف پول رنگ‌ورو رفته، سنجاق قفلی، دمپایی چرک و کثیف و حتی مسواک دسته دوم و ... پهن است، بدجوری توی ذوق می‌زند.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

آدم‌سیاه‌هایی که خود را لا‌به‌لای لباس‌های بلند و گشاد چنان پیچیده‌اند که تشخیص مرد و زنشان در نگاه اول ممکن نیست.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

آن‌قدر سرد و تاریک بود که تشخیص دختری بیست و چند ساله از بین ده‌ها اشباح سیاه دیگر، چیزی شبیه معجزه بود. شبح سیاهی که دخترانه‌گی‌اش از میان کلاه مشکی و بالاپوشی که از فرط کثیفی، سیاه شده، تنها از چشم‌ها و صورت معصومش سرک می‌کشید.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

فاطمه از دو سال کارتن خوابی‌اش در میان آدم سیاه‌ها می‌گوید یکی از هفت پاتوق فرحزاد؛ بیغوله‌ای که پا گذاشتن به آن حتی برای کارتن‌خواب‌های غریب هم پر خطر است.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

لحظه‌ای کنار آتش افروخته مرد و زن جوانی می‌نشینیم و نفسی چاق می‌کنیم؛ آنقدر گرم بازی دودشان هستند که حتی سر بالا نمی‌کنند تا جوابمان را بدهند.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

حاشیه بزرگراه چمران. آلونکی که پناهگاه کارتن خوابها و معتادین است؛ کوره پز خانه های حاشیه پایتخت.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

در روزهای بلند تابستان و سرمای شب‌های زمستان؛ هستند مردان و زنانی که در آسمان این شهر ستاره‌ای ندارند. آدم‌سیاه‌هایی که سهمشان از زندگی، کارتنی کبره بسته است.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

فروشنده مواد مخدر در یکی از هفت پاتوق فرحزاد ؛ بیغوله‌ای که پا گذاشتن به آن حتی برای کارتن‌خواب‌های غریب هم پر خطر است.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

گشتن در آشغالها و یافتن چیزی که به دردشان بخورد برای کارتن خوابها و معتادین امریست عادی. سگها و کارتن خوابها در زمستان بهترین دوست یکدیگرند و سرما را باهم سر می‌کنند.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

برخی از کارتن خوابها در زمستان از اتوبوسی به اتوبوس دیگر میروند تا شب سرد زمستانی را سر کنند.

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

تولد معین، نوزاد معتاد در کنار اتوبان آزادگان در تهران که بدلیل فقر مالی و بی خانمانی پدر و مادر حتی اوراق هویت نیز نداشت.(توضیح: معین پس از مجروح شدن توسط سگ ولگرد به بهزیستی انتقال یافت).

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

از اینجا با آیت‌الکرسی رد شوید

حاشیه اتوبان آزادگان ، محل تولد معین کوچکترین کارتن خواب پایتخت. تولد معین ، نوزاد معتاد، در کنار اتوبان آزادگان در تهران که بدلیل فقر مالی و بی خانمانی پدر و مادر حتی اوراق هویت نیز نداشت.(توضیح: معین پس از مجروح شدن توسط سگ ولگرد به بهزیستی انتقال یافت). حاشیه یکی از اتوبانهای پایتخت.


ویدیو مرتبط :
آیت الکرسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در اینجا حتماً گم می‌شوید! +عکس


در شهر بارسلونا اسپانیا منطقه ای قرار دارد به نام ایكزامپل كه در قرن 19 دهم بدلیل رشد شهر اسپانیا ساخته شد.

تاپ ناپ: در شهر بارسلونا اسپانیا منطقه ای قرار دارد به نام ایكزامپل كه در قرن 19 دهم بدلیل رشد شهر اسپانیا ساخته شد. در منطقه ای به وسعت 7/5 كیلومتر مربعالگوی یكسانی برای ساخت و ساز انتخاب شد. الگویی كه طراحش ایلدفونز كردا بوده است.

بلوك های ساخته شده در این منطقه به گونه ایست كه دور تا دور هر یك ، ساختمان هایی با ارتفاع یكسان و در وسط آنها باغ در نظر گرفته شده بود. این نوع ساخت و ساز نمایی جالب و یكدست را از بالا پدید خواهد آورد . تاپ ناپ شما را به دیدن عكس هایی از این منطقه تحسین بر انگیز در اسپانیا جلب میكند.