اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"ازدواج موقت" دستمایه كاسبی می شود!


یك سایت اینترنتی كه ادعا دارد با دفتر رسمی ازدواج همكاری می كند، به معرفی خانم ها برای ازدواج یك ساعته به مبلغ 60 تا صد هزار تومان می پردازد.

جام جم آنلاین: یك سایت اینترنتی كه ادعا دارد با دفتر رسمی ازدواج همكاری می كند، به معرفی خانم ها برای ازدواج یك ساعته به مبلغ 60 تا صد هزار تومان می پردازد.

در این سایت صفحه ای بعنوان پروفایل خانم ها در نظر گرفته شده كه در این پروفایل مشخصات 10 زن وجود دارد كه برای هر زن یك كد (از عدد یك تا 10) در نظر گرفته شده است.


در این پروفایل مشخصات خانم ها با اطلاعات زیر وجود دارد:

سن، یائسه بودن یا نبودن، مطلقه بودن، قد، وزن، داشتن مسكن و منطقه اسكان، پرونده بهداشت و سلامت، خصوصیات ظاهری هر یك از خانم ها، میزان مهریه برای عقد یك ساعته و سن همسر تقاضا شده درج شده است.

این سایت همچنین یك خط شماره تلفن ایرانسل معرفی كرده كه مشتریان بعد از انتخاب هر كد، باید نام خود و یك شماره ثابت جهت تماس را به همراه كد انتخاب شده به این شماره ارسال كنند تا پس از كنترل از طرف مسئولین سایت، شماره حساب برای واریز هزینه معرفی كد، ارسال گردد.

البته مشتریان فقط هزینه معرفی كد را پرداخت می كنند و مبلغ مهریه یك ساعته هر خانم هم حضوری به خود آنان پرداخت می شود.

خبرنگار ما با شماره موبایل ذكر شده در این سایت تماس گرفت. فرد پاسخ دهنده گفت كه ما برای فعالیت مجوز داریم و سایت ما هم ثبت شده است.

او البته اضافه كرد كه فقط به سوالاتی در خصوص نحوه فرستادن خانم ها و مسایلی از این دست پاسخ می دهد و برای اطلاعات بیشتر باید یك ساعت دیگر تماس بگیرم و با مدیر سایت صحبت كنم.

یك ساعت بعد برای صحبت با مدیر سایت، مجددا با همان شماره تماس گرفته شد، فرد مذكور اعلام كرد كه مدیر سایت فعلا حضور ندارد و باید عصر تماس بگیرم.

 خبرنگار ما در همین زمینه برای بررسی فعالیت این سایت با كارشناس مسایل فقهی و مذهبی و همچنین با عبدالرضا عزیزی رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس تماس گرفت.

محمد تقی رهبر رئیس فراكسیون روحانیون مجلس هشتم معتقد است فعالیت این گونه سایت ها در واقع یك نوع اشاعه فحشا و ترویج فساد در جامعه است و مسئولان و متولیان امر باید با احساس مسئولیت در این زمینه برخورد جدی داشته باشند.

وی با بیان اینكه ازدواج در جامعه ساز و كار مشخصی دارد، گفت: در فقه شیعه بر عفاف و حیاء خیلی تاكید شده است و نباید با راه اندازی اینگونه سایت ها، قبح این مسایل شكسته شود و ارزش ها به مسخره گرفته شوند.

نماینده سابق اصفهان در مجلس افزود:این گونه اقدامات با فرهنگ عفاف اجتماعی در تضاد است و مسئولین باید وارد كار شوند و با آن مقابله كنند.

رهبر تاكید كرد: نباید به بهانه ازدواج موقت، بی بندوباری را در جامعه ترویج داد.

وی اضافه كرد: در چند سال اخیر فرهنگ خانواده و مسایل عفاف مورد هجمه زیاد قرار گرفته و مسئولین باید در این زمینه تدابیر خاصی بیندیشند.

این روحانی تصریح كرد: اگر چه از نظر مسایل فقهی، زنی كه یائسه باشد، نیاز به عده نگه داشتن ندارد، ولی نباید این گونه به ترویج فساد و فحشا در جامعه پرداخت.

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس هم فعالیت این گونه سایت ها را غیرقانونی اعلام كرد و گفت: نیروی انتظامی بعنوان نهاد مسئول در برخورد با فساد و فحشا باید در این زمینه برخورد كند.

عبدالرضا عزیزی اضافه كرد: چنین مراكزی غیر قانونی هستند و نیروی انتظامی باید حتما وارد این ماجرا شود.

وی تصریح كرد: مجلس برای مقابله با اینگونه مسایل و ترویج این نوع ازدواج ها و برای مقابله با اقدامات اینگونه سایت ها، با علما مشورت و بر اساس نظر علما عمل خواهد كرد.

در همین زمینه یك كارشناس رسانه تأكید دارد كه وزارت ارشاد از چند سال قبل پایگاهی را برای ساماندهی پایگاه های اینترنتی راه اندازی كرده است اما متأسفانه اطلاعاتی كه در این سایت وارد شده قبل از اینكه مورد بررسی كارشناسی و قانونی قرار گیرد تا حدودی در اختیار مراجعین قرار دارد.

این كارشناس رسانه اضافه كرد: در حالی كه حجم بالای آدرسهای وارد شده در پایگاه ساماندهی وزارت ارشاد همچنان در انتظار تعیین تكلیف هستند، تعلل بی پایان مسئولان اداره مطبوعات داخلی وزارت ارشاد برای رسیدگی به این اطلاعات مجال سوء استفاده را برای این دسته سایت‌های متخلف فراهم كرده است كه لازم است مسئولان این اداره سریعتر چاره ای برای این مشكل تدبیر كنند.

وی افزود: متأسفانه این سایت و برخی سایتهای مشابه و غیر آن با سواستفاده از این سهل انگاری وزارت ارشاد كه گویا قرار نیست خط پایانی بر آن باشد، صرفاً با وارد كردن مشخصات سایت خود در این پایگاه مدعی فعالیت قانونی و تایید شده از سوی وزارت ارشاد هستند.        


ویدیو مرتبط :
ا shia شیعه ازدواج اسلامی ازدواج ایرانی ازدواج موقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی فصل 'ازدواج موقت' و 'ازدواج مجدد'



 

 

 

بررسی فصل 'ازدواج موقت' و 'ازدواج مجدد'

همراه با تذكر پی در پی نمایندگان آغاز شد؛

بررسی فصل 'ازدواج موقت' و 'ازدواج مجدد' لایحه حمایت خانواده در مجلس

آغاز بررسی فصل سوم لایحه حمایت خانواده و مواد 21 تا 23 با موضوع ازدواج موقت و ازدواج مجدد دائم با تذكرات پی درپی نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی همراه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی بنایی نماینده ملایر و از اعضای فراكسیون اصولگرایان مجلس اخطار قانون اساسی داد و خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: شما یكی از ذخایر اصلی آینده جمهوری اسلامی ایران هستید مواظب باشید با این لایحه ضربه فنی نشوید.

وی افزود: زمانی كه كلیات این لایحه مطرح شد، ماده 23 كه در خصوص شرایط ازدواج مجدد دائم است، حذف شد.

وی تاكید كرد كه این ماده نباید در جزییات بررسی شود. اما هم اكنون در جزییات لایحه حمایت خانواده آمده است. این با روح قانون اساسی به ویژه ماده 10 قانون اساسی مغایر است.

بنایی از رییس مجلس خواست كه مواد 23 و 22 لایحه حمایت خانواده كه مغایر ماده 10 قانون اساسی است از این لایحه حذف شود.

سید مهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه نیز در تذكری مواد 21 و 23 لایحه حمایت خانواده را خلاف اصل 19 و 20 قانون اساسی بیان كرد.

فاطمه رهبر نماینده تهران نیز در هنگام بررسی ماده 22 لایحه حمایت خانواده كه در خصوص ثبت نكاح موقت است در اخطار قانون اساسی گفت: این ماده برخلاف اصل 22 قانون اساسی است.

وی افزود: دولت موظف است برای رعایت حقوق زن در همه جهات با رعایت موازین اسلامی اقداماتی را انجام دهد از جمله حمایت از مادران در دوران بارداری و حضانت فرزند.

وی تاكید كرد: اگر قرار باشد در طی 9 ماه بارداری عقد موقت ثبت شود اما مرد زیر بار نرود، اثبات ازدواج موقت مشكل است و باید تا تولد نوزاد و انجام آزمایشی ژنتیكی صبر كرد.

این عضو فراكسیون زنان مجلس ادامه داد: در این صورت تجمل دوران بارداری برای زن مشكل است.

در این هنگام لاریجانی رییس مجلس اظهار داشت: زن در این شرایط می‌تواند شكایت كند.

اما فاطمه رهبر پاسخ داد: در دوران بارداری تشخیص 'نسب' مشكل است و مادر تا دوران تولد نوزاد باید منتظر باشد.

رهبر پیشنهاد داد: برای بررسی بیشتر ماده 22 در صحن علنی مراعا (مسكوت) گذاشته شود.

شهاب الدین صدر نایب رییس دوم مجلس و رییس سازمان پزشكی قانونی نیز به فاطمه رهبر پاسخ داد كه در دوران بارداری از طریق آزمایش می‌توان 'نسب' جنین را مشخص كرد.

در این هنگام لاریجانی گفت كه مشكل خانم رهبر نیز رفع شد.

پیشنهاد سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در خصوص ماده 21 ثبت نكاح دائم و فسخ و طلاق نیز با واكنش مجلس روبه‌رو شد.

ابطحی كه پیشنهاد خود را بسیار با هیجان مطرح كرد، با بیان این كه هم اكنون میلیون‌ها گوش متوجه مجلس است، گفت: پیشنهاد می‌كنم كه ازدواج موقت و دائم ثبت رسمی شود.

این پیشنهاد ابطحی با مخالفت محمدرضا خباز نماینده كاشمر و موافقت زهره الهیان نماینده تهران همراه شد كه در نهایت به تصویب نمایندگان نیز نرسید.

از آغاز جلسه علنی امروز مجلس فاطمه راكعی و الهه كولایی دو نماینده مجلس ششم در صحن علنی حضور دارند...../تحلیل:ایرنا