اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ازدواج مجدد با شناسنامه امانتی پسرعمو!



ازدواج مجدد با شناسنامه امانتی پسرعمو!

رئیس پلیس آگاهی كرمان از دستگیری مردی خبرداد كه با شناسنامه امانتی پسرعمو ازدواج مجدد كرده بود.

به گزارش ایسنا،‌سرهنگ پوررضا قلی با بیان اینکه در 24 مردادماه سالجاری پرونده‌ای برای بررسی از کلانتری 13 کرمان در مورد شکایت زنی به نامه «فاطمه» به این پلیس ارجاع داده شد گفت: شاکیه در اظهارات خود عنوان کرد که 6 ماه قبل با مردی به نام «محمدحسین» به صورت رسمی ازدواج کرده‌ام که بعد از گذشت چندماه متوجه شدم که همسرش دارای سه جلد شناسنامه است که در یکی از شناسنامه‌ها در قسمت مشخصات همسر، مشخصات زن دیگری ثبت شد.

رئیس پلیس آگاهی كرمان در ادامه با بیان اینکه شاکیه در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که پس از بررسی‌ها متوجه شده است که شوهرش قبل از این با زنی دیگر در مشهد ازدواج کرده است گفت: این زن در ادامه عنوان کرد که همسرش با یک شناسنامه دیگر او را فریب داده چرا که به عنوان مردی مجرد با او ازدواج کرده است.

پوررضاقلی با بیان اینکه پس از وصول پرونده و کسب دستور قضایی متهم شناسایی و دستگیر شد گفت: متهم پس از دستگیری به جرم خود اقرار کرد و عنوان کرد که حدود دوسال قبل با دختر خاله‌اش در مشهد ازدواج کرده اما پس مراجعه به کرمان شناسنامه اصلی او مفقوده شدکه اقدام به اخذ شناسنامه‌المثنی از ثبت احوال کرده اما پس از مدتی مجددا شناسنامه اولیه را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه متهم با وجود یافتن شناسنامه مفقود شده خود، مراتب را به ثبت احوال اطلاع نمی‌دهد گفت: این مرد در ادامه در محل کار خود که مغازه فروش فرش و موکت دارد با شاکیه آشنا می‌شود و برای اینکه همسرجدیدش از ازدواج اولش اطلاع پیدا نکند، شناسنامه پسرعمویش به نام «علی» را به صورت امانت از وی گرفته و پس از محو مشخصات علی، عکس خود را تحریر و الصاق و اقدام به ازدواج با شاکیه می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی كرمان افزود: متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار داده شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ازدواج مجدد (بخش۱)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج مجدد با شناسنامه جعلی



 

 ازدواج مجدد با شناسنامه جعلی

 

مردی كه با جعل شناسنامه و مجرد نشان دادن خود اقدام به فریب خانمی كرده بود و وی را به عقد خود درآورده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ بیدمشكی، رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ضمن تایید این خبر گفت: در پی شكایت خانمی مبنی بر اینكه مردی كه با جعل شناسنامه و مجرد نشان دادن خود اقدام به فریب و ازدواج با اینجانبه كرده است بلافاصله شوهر زن دستگیر و كارآگاهان با بررسی مدارك شناسایی و لپ تاب وی به صحت ادعای زن شاكی پی بردند.

بیدمشكی ادامه داد: متهم در بازجویی ها اقرار كرد ازطریق اینترنت با شاكی كه ساكن مشهد می باشد آشنا و با طرح این ادعا كه مجرد می باشد و به قصد ازدواج با وی از محل سكونت خود در شیراز به مشهد مراجعه و با ارائه شناسنامه جعلی نظر شاكی را جلب و وی را به عقد خود درمی آورد كه پس از مدتی همسر وی مشكوك شده و متوجه می شود متهم همسر دیگری نیز داشته و اقدام به شكایت می نمایند. در بررسی های بعدی مشخص شد متهم علاوه بر جعل شناسنامه و كارت ملی، اقدام به جعل كارت شناسایی مراكز دولتی و نظامی نیز نموده و برای جلب ا عتماد شاكی سال تولد خود را از ۱۳۳۹ به ۱۳۴۸ تغییر داده است.

وی گفت: در اثناء رسیدگی به پرونده، همسر سابق متهم نیز به پلیس آگاهی مشهد مراجعه و عنوان نمود همسرش هنگام ازدواج با وی نیز متوسل به چنین ترفندی گردیده است. با تكمیل تحقیقات پرونده به همراه متهم به مرجع قضایی تحویل شد و متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد...../ خبرگزارى ایسنا