اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ازدواج دختران ژاپنی بدون داماد



اخبار,اخبار گوناگون,ازدواج دختران ژاپنی بدون داماد

اخبار گوناگون - ازدواج دختران ژاپنی بدون داماد

دختران و زنان مجرد ژاپنی با پرداخت تنها هزار و 700 پوند می توانند بدون وجود داماد پیراهن سفید مخصوص عروسی را بپوشند و جشن باشکوهی برای عروسی بگیرند.

 این ابتکار را شرکتی ژاپنی مطرح کرده و تا به حال 10 دختر مجرد برای برگزاری این مراسم ثبت نام کرده اند.

به گفته سخنگوی این شرکت ژاپنی که در «کیوتو» در جنوب این کشور فعالیت دارد، این طرح برای شاد کردن زنان کارمند که تصمیم ندارند با ازدواج کردن مشغله زندگی شان را زیاد کنند یا دخترانی که شکست عشقی خورده اند، اجرا می شود.

این شرکت برای متقاضیان، لباس عروسی، آرایشگاه، دسته گل، ماشین عروس و حتی یک داماد برای عکس هایشان عرضه می کند و پس از مراسم، عروس تنها دو روزی به یک منطقه خوش آب و هوا برای ماه عسل می رود.

مسئولان شرکت ژاپنی امیدوارند با استقبال زنان و دختران از این طرح سود قابل توجهی نصیبشان شود.

 

اخبار گوناگون - روز نو

 


ویدیو مرتبط :
طنز جواب داماد در ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلک چینی ها برای ازدواج با دختران ایرانی!



 

کلک چینی ها برای ازدواج با دختران ایرانی!

 

 

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه مشاهده شده است که در قشم برخی از چینی‌ها با تغییر هویت خود اقدام به ازدواج با دختران ایرانی می‌کنند، نسبت به گسترش این پدیده هشدار داد.

 

به گزارش فارس ، مهین زارع در جمع مدیران با اشاره به اهمیت ازدواج و نقش آن در تکامل جوانان، اظهار داشت: امروزه و طی سال‌های اخیر این مقوله در کشور بعضا دچار تحولاتی شده است که در این راه همواره شاهد فراز و نشیب‌هایی هستیم.

وی افزود: دین مبین اسلام دستورات متعدد و سفارشات متنوعی را در مورد ازدواج و اهمیت آن به مسلمانان سفارش کرده و در همین راستا است که تا می‌توانیم باید جامعه را در راستای ازدواج آگاهانه، آسان و به موقع راهنمایی کنیم.

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه این سازمان به همراه تشکل‌های مردم نهاد طی سال‌جاری برنامه‌های متعددی را در راستای ترغیب هر چه بیشتر جوانان به ازدواج و پایداری ازدواج‌ها اجرایی کرده، اضافه کرد: امید است با توجه بیشتر در برنامه‌های کلان به سازمان‌های مردم نهاد شاهد حصول نتایج هر چه بهتر در این راستا باشیم.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علل ناپایداری برخی از ازدواج‌ها و افزایش آمار طلاق در استان یادآور شد: علل متعددی به عنوان عوامل طلاق و جدایی زوجین در سال‌های اولیه زندگی تاکنون احصا شده که در این میان باید با رصد و سنجش دلایل نسبت به تقلیل و ارائه راه حل‌ها کوشا باشیم.

این مسئول با اشاره به پدیده ازدواج‌های غیرقانونی ادامه داد: در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که برخی از اتباع خارجه و به ویژه افاغنه غیرمجاز اقدام به ازدواج با اتباع ایرانی می‌کردند که حاصل این امر در بعد قابل توجهی گسترش زنان و کودکان بی‌سرپرست است.

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه در پی اطلاع‌رسانی و ارتقای درک جامعه از تبعات نامطلوب ازدواج‌های غیرقانونی با اتباع غیرمجاز افاغنه شاهد فروکش کردن این نوع ازدواج‌ها طی سال‌های اخیر در استان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به تغییر هویت برخی از اتباع چینی برای ازدواج با دختران ایرانی در قشم هشدار داد و افزود: اتباعی از کشور چین در قشم حضور دارند که با تغییر هویت خود با دختران ایرانی ازدواج می‌کنند که به نظر می‌آید باید در این بخش پیشگیری‌های لازم به عمل آید چرا که در صورت گسترش این پدیده باید شاهد تولد فرزندان بی‌هویت و بی‌سرپرست در اینگونه مناطق باشیم.

زارع اضافه کرد: ارتباط حوزه اجتماعی سازمان ملی جوانان را که نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود گزارش‌هایی مبنی بر این وجود دارد که جوانان و کودکانی هستند که به دلیل عدم مشخص بودن هویتشان نمی‌توانند در مراکز آموزشی و سوادآموزی حضور یابند.../فارس