اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ازدواج بین سیاه و سفید زیاد شده است


آمارها حاکی است، میزان ازدواج بین نژاد سیاهان و سفید پوستان در آمریکا، از 3 درصد در 30 سال پیش به حدود ده درصد در سال 2008 افزایش یافته است.

به گزارش یو اس ای تودی، در آمریکا، آمار ازدواج بین دو نژاد سفید و سیاه  روبه روز  در حال افزایش است. به گفته یکی از جامعه شناسان دانشگاه اوهایو، افزایش آمار ازدواج بین سیاه و سفید،  نشانگر کم رنگ شدن عقاید نژاد پرستانه در آمریکا است.

البته نرخ ازدواج بین این دو نژاد، بسیار پایینتر از آمار ازدواج بین سفیدپوستان با دیگر نژادها در آمریکا است.

بر اساس گزارش، در آمریکا میزان آمار  ازدواج آسیایی ها با سفیدها با روبرو بوده که دلیل آن افزایش مهاجرت آسیایییها به آمریکا و افزایش حق انتخاب همسر، از میان هم کیشان خود آنها است.

براساس مجله آمریکایی ازدواج و خانواده، در ساال 2008 آمار ازدواج بین سیاه و سفید، 10/7 درصد بوده در حالیکه این میزان  در سال 1980 3 درصدثبت شده است.

بر اساس گزارش این ازدواجهابیشتر در میان سیاهانی روی می دهد که از سطح بالایی از تحصیلات برخوردارند، زیرا ادمه تحصیل سبب تعامل بیشتر آنهابا سفید پوستان در مقاطع تحصیلی ، محل کار و یا در همسایگی می شود.

منبع: برنا



ویدیو مرتبط :
ازدواج سفید، نسلی سیاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«همباشی‌ سیاه» به‌ جای «ازدواج‌ سفید»


یک روانشناس و جامعه شناس با اشاره به اینکه واژه ازدواج سفید واژه ای مثبت برای امر قبیح همخانگی است، گفت: عنوان مناسب تر برای این موضوع همباش‌های سیاه است.

خبرگزاری شبستان: یک روانشناس و جامعه شناس با اشاره به اینکه واژه ازدواج سفید واژه ای مثبت برای امر قبیح همخانگی است، گفت: عنوان مناسب تر برای این موضوع همباش‌های سیاه است.

امان الله قرایی مقدم، روانشناس و جامعه شناس با اشاره به اینکه 33 درصد دختران میل به تجردگرایی دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات ازدواج وجود دارد، همچنین ترس از ازدواج و مسئولیت پذیری در بین جوانان در حال افزایش است جوانان میل بیشتری به زندگی مجردی پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: با بالارفتن سن ازدواج روابط نادرست، دوستی های خیابانی، در دسترس قرار گرفتن دوستان جنس مخالف باعث افزایش پدیده همباش های سیاه شده است.

وی در تفسیر این موضوع گفت: متاسفانه همخانگی جوانان بدون هیچ تعهد، قانون و توجیه شرعی را ازدواج سفید نامیده اند در حالی که ازدواج امری مقدس و پیوندی شرعی است در حالی که این همخانگی هیچ کدام یک از ویژگی های ازدواج و سپیدبودن را ندارند.

قرایی مقدم معتقد است: این افراد فاسد که عرف، شرع و قانون عملشان را تأیید می کند با نامگذاری ازدواج سپید به دنبال وجهه دادن به این عمل قبیح هستند.

وی با بیان اینکه ازدواج سپید کلمه ای مثبت برای عملی قبیح است، خاطرنشان کرد: این دو کلمه جوانان را به این عمل تشویق می کند در حالی که نام آن همباش های سیاه بوده که از قبل از انقلاب در کشور وجود داشته و آدمی را به یاد دوران توحش و بی بند و باری می اندازد.

به گفته این جامعه شناس، عاقبت همباش های سیاه چیزی جز بدبختی و فساد نیست و باعث افزایش فساد در جامعه می شود.