اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ازدواج بر روی سقف هواپیمای در حال پرواز! (+عكس)



 

 

ازدواج بر روی سقف هواپیمای در حال پرواز

 

دختر و پسر انگلیسی در اقدامی بسیار خطرناک ، روی سقف دو هواپیمای در حال پرواز پیوند زناشوییبستند.

 

 

«کتی هاجسون»۲۳ ساله و «دارن مک والترز» ۲۴ ساله چندی پیش در شهر «سرینیستر» انگلیس به هم دل بستند و تصمیم به ازدواج گرفتند.

 

دختر و پسر عاشق پیشه که می خواستند پیوندی متفاوت و به یاد ماندنی داشته باشند دست به اقدامی بسیار خطرناک زدند.

 

آنان در جشن ازدواجشان ، مهمانان را به فرودگاه دعوت کردند.سپس «کتی» که لباس سپید عروسی به تن داشت روی بال چپ هواپیمای تزیین شده سفید و قرمز ایستاد.«دارن» هم با کت و شلواردامادی روی بال راست هواپیمای دیگری ایستاد و کشیش «جرج برینگهام» مانند آنان روی سومین پرنده آهنین قرار گرفت.

 

«آیا دارن مک والترز را به همسری می پذیری؟»

 

این سوالی بود که وقتی سه فروند هواپیمای کوچک در «سرینیستر» به بلندای ۳۰۰ متری سطح زمین رسیدند ؛ کشیش از «کتی» پرسید.

 

دختر ماجراجو که سوار بر پرنده خوشبختی بود با صدای بلند فریاد زد «بله» و بدین ترتیب رسما همسر «دارن» شد.

 

مهمانان حاضر در فرودگاه که با میکروفون های ویژه ، صدای عروس را شنیدند برای وی و شوهرش دست زدند و آرزوی خوشبختی کردند.

 

سال گذشته نیز عروس و داماد چینی با پیوند بین زمین و آسمان،خبرنگاران زیادی را به جشن خود کشیدند.«ژیانگ دژانگ» و «تی گوانگ جیو» که با هم در یک شرکت خدماتی کانمینگ (غرب ایالت یونان) چین کار می کنند مقابل چشمانحیرت زده مهمانان ، از برج بالا رفتند ، از کمربند ایمنی آویزان شدند و پیمان زناشویی بستند./ایسكا نیوز


ویدیو مرتبط :
نشت آب از سقف هواپیمای در حال پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربودن هواپیمای در حال پرواز با تلفن همراه



ربودن هواپیمای در حال پرواز با تلفن همراه

با استفاده از نرم‌افزار اندروید تلفن همراه می‌توان کنترل یک هواپیمای تجاری در حال پرواز را بدست گرفت که این امر، ضعف سیستم ناوبری هواپیماهای مدرن را نشان می‌دهد.

طی سال های اخیر کارشناسان امنیت پرواز نسبت به آسیب پذیری سیستم های ناوبری و ارتباطی هواپیماهای مدرن هشدار داده اند.

هکرهای موسوم به کلاه سفید (white hat) پیش از این بخشی از ضعف امنیتی این سیستم ها از جمله چگونگی امکان ربودن ارتباطات هوا به زمین هواپیما و حتی نمایش هواپیماهای «شبح» بر روی صفحات راداری را نشان داده بودند.

در کنفرانس امنیتی در آمستردام هلند، یک محقق اسپانیایی ابعاد تازه ای از آسیب پذیری سیستم ناوبری هواپیماهای مدرن را تشریح کرد که نشان می دهد، با استفاده از نرم افزار اندروید تلفن همراه می توان کنترل یک هواپیمای تجاری در حال پرواز را بدست گرفت.

«هوگو تسو» تأکید می کند: از این سیستم می توانید برای تغییر ناوبری هواپیمای در حال پرواز استفاده کنید.

وی با تشریح ضعف امنیتی سیستم 35 ساله استاندارد ارتباطات هوا به زمین موسوم به ACARS‌ خاطر نشان می کند: این سیستم برای انتقال اطلاعات بین هواپیما و برج مراقبت شامل داده های ناوبری مورد استفاده در سیستم مدیریت پرواز هواپیما (FMS) بکار می رود.

سیستم های مدرن FMS‌ در حقیقت ماژول های رایانه ای هستند که با اتاقک خلبان (کاکپیت) و سایر سیستم های رایانه ای هواپیما در ارتباط هستند، اما این سیستم‌های پیشرفته داده هایی که از طریق ACARS از برج مراقبت دریافت می کنند را مورد بازبینی و تأیید قرار نمی دهند.

سیستم ارتباطات هوا به زمین (ACARS)‌ ضریب امنیتی بسیار پایینی داشته و هواپیما قادر به تشخیص صحت پیامی دریافتی از برج مراقبت نیست؛ در این شرایط با نرم افزار اندروید تلفن همراه می توان داده های نادرستی برای هواپیما ارسال کرد.

«تسو» با کمک یک قطعه نرم افزاری مخرب موسوم به SIMON، در اختیار گرفتن کنترل سیستم مدیریت پرواز هواپیما (FMS) را نشان می دهد.

در این روش از یک نرم افزار توسعه یافته اندرویدی و یک نرم افزار رادیویی استاندارد برای ساخت نرم افزار PlaneSploit‌ استفاده می شود؛ این نرم افزار قادر به وارد کردن داده ها از نرم افزار FlightRadar24 برای مکان یابی پروازها در محدوده رادیویی و استفاده از ACARS برای آپلود کردن برنامه نرم افزاری مخرب SIMON بر روی سیستم مدیریت پرواز هواپیما (FMS) هدف است./ایسنا