اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارسال گوشت قربانی حجاج به 28 کشور


مسئول واحد قربانی سازمان حج و زیارت، ایران را منظم‌ترین کشور در ساماندهی برنامه قربانی گوسفندان روز عید قربان دانست و گفت: «به خاطر این برنامه‌ریزی صحیح صبح روز عید قربان ۴۵ درصد قربانگاه‌ها در اختیار ایران است.»

واحد مرکزی خبر: مسئول واحد قربانی سازمان حج و زیارت، ایران را منظم‌ترین کشور در ساماندهی برنامه قربانی گوسفندان روز عید قربان دانست و گفت: «به خاطر این برنامه‌ریزی صحیح صبح روز عید قربان ۴۵ درصد قربانگاه‌ها در اختیار ایران است.»

ناصر حویزاوی با بیان اینکه قربانی پنجمین عمل واجب حج است که در روز دهم ذابحان حرفه‌ای با نظارت روحانیون و نیروهای ستادی و مسئولان واحد قربانی انجام می‌دهند، گفت: «گوسفندهای عید قربان قبل از انتقال به قربانگاه توسط ناظران شرعی، ذابحان حرفه‌ای، نیروهای ستادی حراست و بازرسی ستاد مکه مکرمه در مزرعه‌های الجابری و الحربی بازدید شده و صحت شرعی آنها بررسی می‌شود.»

وی افزود: «در فرآیند عملیات ذبح بالغ بر 650 دامپزشک از کشور میزبان بر سلامت گوشت گوسفندان نظارت دارند.» براساس گزارش سازمان حج و زیارت، مسئول طرح قربانی با تاکید بر اینکه گوسفندان با رعایت موازین شرعی و با نظارت نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری به نیابت از زائران ذبح می‌شود، عنوان کرد: «گوشت قربانی توسط بانک توسعه اسلامی به 28 کشور اسلامی که نیازمند هستند، ارسال می‌شود.»

حویزاوی شروع عملیات ذبح گوسفندان را ساعت 7 صبح روز عید قربان اعلام کرد و ادامه داد: «72 ذابح در مدت 7 ساعت عملیات ذبح حدود 64 هزار گوسفند را برعهده دارند و در هر ساعت حدود 10 هزار گوسفند ذبح می‌شوند.

 البته ذابحان برای همه قربانی انجام می‌دهند اما خودشان موفق به انجام مناسک حج نمی‌شوند.» وی افزود: «مبلغ 352 هزار تومان بابت قربانی در ایران از زائران دریافت شده است و تمام عملیات ذبح در پنج قربانگاه معیصم، آبی راست و چپ و قرمز راست و چپ انجام می‌شود. 22 هزار گوسفند در قربانگاه معیصم و مابقی در قربانگاه‌های آبی و قرمز ذبح می‌شوند.»

ناصر حویزاوی منظم‌ترین کشور در ساماندهی و نظام کنترلی و توزیع و ذابحان و برنامه قربانی گوسفندان روز عید قربان را کشور ایران دانست و افزود: «به خاطر این برنامه‌ریزی صحیح صبح روز عید قربان 45 درصد قربانگاه‌ها در اختیار ایران است و پس از اتمام کار ایران قربانگا‌ه‌ها در اختیار سایر کشورها قرار می‌گیرد.»

مسئول طرح قربانی با توجه به اینکه اولین قربانی هموطنان ایرانی به نیت حضرت ولی‌عصر(عج) و سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و سلامتی ملت شریف ایران انجام می‌شود، گفت: «با پایان عمل قربانی، زائران حلق و تقصیر انجام می‌دهند و از احرام خارج می‌شوند.»


ویدیو مرتبط :
مردم گوشت قربانی مذاکرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شش کشور واردات گوشت برزیلی را ممنوع کردند



شش کشور واردات گوشت برزیلی را ممنوع کردند

به گزارش رویترز، تاتیانا پرازرس – وزیر تجارت خارجی برزیل – گفت: شش کشور از جمله شیلی بعد از کشف یک نمونه از بیماری جنون گاوی در برزیل در ماه گذشته واردات گوشت گاو خود را از برزیل ممنوع اعلام کردند.

برزیل که بزرگترین صادرکننده گوشت گاو در جهان است، اعلام کرده در صورتی که این شش کشور ممنوعیت‌های خود را لغو نکنند از آن‌ها به سازمان جهانی تجارت شکایت خواهد کرد.

وزیر تجارت خارجی برزیل تاکید کرد که گوشت گاو تولیدی در این کشور برای مصرف ایمن است. به گفته وی برزیل تمامی استانداردهای مربوط به بهداشت گاو را در فرایند تولید گوشت گاو رعایت می‌کند.

چین، ژاپن، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، شیلی و اردن شش کشوری هستند که واردات گوشت گاو برزیلی را به کشورهای خود ممنوع اعلام کرده‌اند.

وزیر تجارت خارجی برزیل همچنین اعلام کرد که تنها 4.4 درصد از کل صادرات گوشت گاو این کشور به دلیل ممنوعیت‌های اعلام شده آسیب دیده است./ایسنا