اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارسال نامه اعتراضی ایران به آژانس



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,نامه اعتراضی ایران به آژانس

 

اخبار سیاست خارجی - ارسال نامه اعتراضی ایران به آژانس

در آستانه اجلاس شورای حکام و کنفرانس عمومی نامه اعتراض‌آمیز ایران علیه تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال شد.

به گزارش ایسنا، رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با ارسال نامه‌ای به یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به تجاوز اخیر پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز کشورمان در نطنز، این اقدام تجاوزکارانه را قویا" محکوم نموده و ضمن اشاره به غیرقابل نقض بودن حریم تاسیسات صلح آمیز هسته ای خواستار محکومیت آن از سوی جامعه بین المللی گردید.

در بخشی از این نامه آمده است: " این اقدام که بدنبال یاوه سرائی های مکرر مقامات این رژیم در تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، نقض فاحش تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران به‌شمار رفته و برخلاف اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد می‌باشد" .

در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به قطعنامه‌های آژانس در همین زمینه آمده است: "این اقدام تجاوزکارانه که ماهیت واقعی رژیم اسرائیل را بار دیگر آشکار می‌سازد، بر خلاف قطعنامه‌های کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر غیرقابل نقض بودن حریم فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز و از جمله قطعنامه های شماره 533 و 444 کنفرانس عمومی می باشد، که طی آنها تصریح شده است که "هرگونه حمله نظامی و یا تهدید علیه تاسیسات هسته ای مربوط به اهداف صلح آمیز نقض اصول منشور ملل متحد، حقوق بین‌المللی و اساسنامه آژانس بشمار می رود ".

همچنین در پایان این نامه ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای اتخاذ کلیه اقدامات مشروع و لازم در دفاع از تمامیت خود محفوظ می داند، نسبت به چنین اقدامات تحریک آمیزی که پیامدهای جدی برای متجاوز دربرخواهد داشت، هشدار داده شده و از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته شده است تا این اقدام تجاوزکارانه که نقض اساسنامه آژانس و قطعنامه های آن بشمار می رود را محکوم کند.

همچنین درخواست شده است تا این نامه به عنوان سند رسمی آژانس منتشر گردد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ بازرس اسبق آژانس به اتهامات آژانس علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال نامه دولت مصر به مجلس ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,ارسال نامه دولت مصر به مجلس

 

اخبار سیاست خارجی - ارسال نامه دولت مصر به مجلس ایران

رئیس هیأت اعزامی مجلس به غزه، با اشاره به ارسال نامه دولت مصر به مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نامه بر اقدامات هیأت اعزامی تنها در چارچوب کمک‌رسانی تأکید شده است.

حسن کامران‌دستجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، از ارسال نامه دولت مصر به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این نامه حدود 15 روز پیش از سوی دولت مصر به پارلمان ارسال شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از موارد نامه ارسالی دولت مصر به مجلس شورای اسلامی، نحوه و نوع ارسال کمک‌های بشر دوستانه و پزشکی ایران به غزه بوده است، افزود: همچنین در این نامه چارچوب‌هایی برای افراد اعزامی به غزه تعیین شده است.

وی ادامه داد: در دستور‌العمل دولت مصر آمده است که اقدامات هیأت اعزامی باید تنها در چارچوب کمک‌رسانی باشد.

رئیس هیأت اعزامی مجلس به غزه، با تأکید بر اینکه مقامات مصری باید همراهی و تلاش جدی را برای سفر هیأت پارلمانی ایرانی به مصر انجام دهند، افزود: ما برای سفر به غزه بسیار مصمم هستیم. 

اخبار سیاست خارجی - خانه ملت