اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزیابی علم الهدی از تاثیر تحریم ها بر کشور


امام جمعه مشهد با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم اظهار کرد: در این مدت بالاترین رشد را در همه زمینه‌های علم و فناوری داشتیم . آیا این رشد غیر عنایت پروردگار و دعاهای نیمه شب امام زمان(عج) بوده است؟

ایسنا: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گف: در اینکه تحریم‌ها برای ما ضرر داشته و مشکل ساز بوده است، جای تردیدی نیست اما باید پرسید آیا تحریم‌ها ما را بیچاره و مستأصل کرده است؟ آیا تحریم‌ها کار را به جایی کشانده که حل همه مشکلات به لغو آن وابسته است؟ مطمئنا این طور نیست.

وی ادامه داد: ده ماه پس از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی تحریم‌ها آغاز شد. امروز 35 سال و سه ماه است که ما در تحریم به سر می‌بریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در جنگ هشت ساله هم ما تحریم بودیم تا جایی که به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند. ما گلوله و لوله توپ نداشتیم اما پس از هشت سال، ما موشک ساز از دل جنگ بیرون آمدیم.

علم الهدی تاکید کرد: در این مدت هر چه به اقتدار و صلابت ما افزوده می‌شد و هر چه قدر انقلاب اسلامی صادر می‌شد و موجب بیداری ملت‌ها می‌گشت، دشمن به تحریم‌های خود می‌افزود با این حال در این مدت بالاترین رشد را در همه زمینه‌های علمی و فناوری داشتیم و در برخی علوم در جایگاه پنجم یا هفتم دنیا ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد:‌ همه این موفقیت‌ها از دل تحریم‌ها به وجود آمد. امروز باید پرسید که چه کسی این رشد را نصیب ما کرد. آیا غیر از عنایت پروردگار و دعاهای نیمه شب امام زمان(عج) بوده است؟ آیا ما توان دیگری داشتیم.

خطیب نماز جمعه مشهد خاطر نشان کرد: آیا امروز باید همه این مسائل را نادیده گرفت و بگوییم حل مشکلات به لغو تحریم‌ها وابسته است؟

وی با اشاره به آیه 52 سوره مائده گفت:‌ بر اساس این آیه انسان‌هایی که در دل‌شان نسبت به دشمن ترس دارند افرادی دچار مرض توصیف شده‌اند. بر اساس این آیه آن‌ها می‌گویند ما می‌ترسیم دشمن ما را از هستی ساقط کند. در ادامه این آیه خداوند می‌فرماید چرا اینگونه حساب نمی‌کنید که شاید خداوند شما را پیروز کرد یا امری از جانب خود برای شما آورد.

علم الهدی خاطر نشان کرد: تمام قدرت‌ها در برابر آنچه از جانب خداوند آید، مغلوب هستند.

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن در سوره توبه اظهار کرد: بر اساس آیه 24 این سوره اگر انسان از، از دست دادن خانواده، همسر،‌ ثروت،‌ تجارت و غیره می‌ترسد، خداوند می فرماید اگر این مسائل برای شما محبوب‌تر از جهاد در راه خدا است پس منتظر باشید تا عذاب خدا نازل شود.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نماز جمعه جای دولت ستیزی،‌ جناح‌گرایی و برخورد سیاسی نیست، تاکید کرد: نماز جمعه جای عبادت است . تمام حرف ما در سه چیز خلاصه می‌شود. بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امام (ره) ایشان اتکا به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده او و نیز بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر را به عنوان یکی از اصول امام خمینی(ره) بر شمردند.

وی اضافه کرد:‌ مقام معظم رهبری نیز فرمودند طبیعت کار یک ملت این است که در امر او مشکلاتی به وجود بیاید. اعتقاد ما این است که مسئولین آن ملت باید به تقویت ساخت درونی نظام اهمیت داده و از درون خود را تقویت کنند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد:‌ اگر امام (ره) و رهبر را قبول ندارید ،‌ قرآن را که قبول دارید. آیه قرآن نیز وعده عذاب به شما می‌دهد. ان شاء الله مسئولین ما به قرآن و رهنمودهای امام و رهبری توجه داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولین هم در برنامه ریزی،‌سیاست گذاری و اجرا به این سه نکته توجه کرده و بر این اساس برنامه ریزی کنند.


ویدیو مرتبط :
پیام تصویری آیت الله علم الهدی به همایش منهای عزت+تحریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله علم‌الهدی: تحریم‌ها دلبستگی مردم به نظام را افزایش می‌دهد



آیت‌الله علم‌الهدی: تحریم‌ها دلبستگی مردم به نظام را افزایش می‌دهد

 

امام جمعه مشهد گفت: فشارها و تحریم‌های غرب، دلبستگی مردم به ولایت و نظام و حضور با نشاط آنها در عرصه‌های انقلاب را افزایش می‌دهد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، در جمع روحانیون و طلاب حاضر در اردوی زیارتی، آموزشی بصائر در مجتمع اقامتی محمدرسول‌الله مشهد اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران از نگاه دنیا به‌عنوان یک نظام ولایی و خدایی شناخته می‌شود و این مسئله در گذر زمان بیشتر از قبل احساس می‌شود.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: دلبستگی و نزدیکی انقلاب به جریان ولایت، رهبری و امام زمان (عج) از روز اول آن بسیار بیشتر شده است و در این میان تحریم‌های غربی، نه تنها بی‌اثر است، بلکه دلبستگی مردم به ولایت را نیز افزایش می‌دهد و سبب حضور بانشاط‌ تر آنها در عرصه‌های مختلف انقلاب می‌شود.

 

علم‌الهدی گفت: مردم در سایه رهبری داهیانه امام خامنه‌ای، در عرصه‌های گوناگون انقلاب، با نشاط و شادابی حاضر می‌شوند، اما از طرف دیگر شاهد هستیم که در درون دولت و مجلس، برخی اختلافات، همچنان وجود دارد.

 

وی با اشاره به رویکرد دشمنان انقلاب اسلامی یادآور شد: در مقابل نزدیکی مردم ولایتمدار ایران به کانون و نقطه محوری نظام یعنی ولایت فقیه، فشارها و تهدیدها علیه انقلاب نیز زیاد شد، در حالی که در اوایل پیروزی انقلاب، خیلی از سفارتخانه‌ها با مسئولان ایرانی نشست و برخاست داشتند و حتی انگلیس آن زمان خود را به عنوان دوست به ایران متصل می‌کرد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: بحران‌های زیادی در کشور به وجود آمد، جریان فتنه طوری بود که اگر 25 خرداد سال 88 یک نفر با اطلاعات عمیق و واقعی می‌خواست ارزیابی کند، نمی‌توانست پیش‌بینی کند که سه روز دیگر نظام پابرجاست یا نه، با این حال مدیریت رهبر انقلاب باعث نشاط و پابرجایی نظام و مردم شد.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در مقابل همه این فشارها، حاشیه‌های نظام و زاویه‌داران با ولایت مشخص شده و به عرصه دشمن رفته‌اند، گفت: 93 درصد اپوزیسیون خارج از کشور از وابستگان قدیمی این نظام هستند، اما این انقلاب هر روز به مقام عصمت و ولایت نزدیک‌تر می‌شود.

علم‌الهدی افزود: دشمن همیشه تک بعدی وارد مقابله با ما می‌شد، اما امروز همه ترفندهایش را به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، در طول 33 سال گذشته، بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و می‌توان عنوان کرد که هر کدام از این بحران‌ها دارای شرایط منحصربه فردی بوده‌اند.

 

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، روز به روز به نقطه خاص وابستگی به امام زمان(عج) نزدیک‌تر می‌شود و این موضوع انقلاب را در شرایط حساس‌تری قرار می‌دهد.

علم‌الهدی تاکید کرد: در جریان تکامل انقلاب اسلامی ایران، دوستان و دشمنان، مرز خود را با یکدیگر مشخص کردند و امروز، دشمنان نظام، کاملا برای مردم شناخته شده هستند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در شرایط کنونی، وظیفه خطیری که بر عهده تمام مسئولان نظام است، این است که با تمام قوا در خدمت مردم باشند و از مشکلات مردم غافل نشوند.

علم‌الهدی افزود: نباید کار را تمام شده تلقی کنیم و خود را در شرایط پیروزی تصور کنیم، زیرا این امر تبعات منفی زیادی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه، پایگاه امام زمان(عج) است و ما لشگر و نوکر امام زمان(عج) هستیم، گفت: شرایط امروز می‌طلبد که قوی‌تر از گذشته در وسط میدان قرار بگیریم و به موقعیت بحرانی خود و نقطه اتصالمان به ولایت توجه بیشتری کنیم..../عصر ایران