اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزیابی بانک جهانی از درآمد ایرانیان



اخبار,اخباراقتصادی,درآمد سرانه در ایران

 
 اخباراقتصادی - ارزیابی بانک جهانی از درآمد ایرانیان

بانک جهانی در تازه ترین فهرست خود از درآمد ملت های جهان، میزان درآمد ایرانیان در سال مالی 2015 را ˈمتوسط رو به بالاˈ ارزیابی کرده است.

به گزارش بانک جهانی، کشورهایی که تولید سرانه در آنها یکهزار و 45 دلار یا کمتر باشد، کم درآمد؛ کشورهایی که تولید سرانه در آنها بیش از یکهزار و 45 تا 12 هزار و 746 دلار باشد، میان درآمد؛ و کشورهایی که تولید سرانه در آنها بیش از 12 هزار و 746 دلار باشد، پردرآمد دسته بندی شده اند.

همچنین چهار هزار و 125 دلار، مرز درآمد متوسط رو به بالا و متوسط رو به پایین در گروه ˈمیان درآمدهاˈ در نظر گرفته شده است.

تولید سرانه با تولید ناخالص ملی (GNI) تقسیم بر جمعیت کشور برابر است.

بر این اساس، کشورهایی چون افغانستان، تاجیکستان، کره شمالی، میانمار، بنگلادش، آفریقای مرکزی و بسیاری از کشورهای فقیر آفریقایی در گروه کشورهای کم درآمد جای گرفتند.

مصر، ارمنستان، هندوستان، پاکستان، سوریه، اوکراین، ازبکستان، قرقیزستان، اندونزی، گرجستان، مولداوی، مغرب (مراکش)، فلسطین (شامل کرانه باختری و غزه)، یمن و شماری از کشورهای آفریقایی در گروه ملت هایی با درآمد ˈمتوسط رو به پایینˈ قرار گرفتند.

در این گزارش، کشورهای ایران، چین، آرژانتین، برزیل، مکزیک، رومانی، عراق، ترکیه، اردن، لبنان، مالزی، جمهوری آذربایجان، مجارستان، قزاقستان، ترکمنستان، و شماری دیگر از کشورها در گروه درآمدهای ˈمتوسط رو به بالاˈ جای گرفتند.

بانک جهانی همچنین درآمد سرانه در ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان، سوییس، کانادا، کره جنوبی، روسیه، هلند، زلاندنو، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت و شماری دیگر از کشورها را در رده کشورهای پردرآمد دسته بندی کرده است.
 اخبار اقتصادی - تابناک


ویدیو مرتبط :
کسب درآمد ایرانیان 21

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصر رسما خواستار دریافت کمک مالی از بانک جهانی شد



 

 

اقتصاد‌ مصر ,مصر

 

بانک مرکزی مصر رسما خواستار دریافت کمک مالی یک میلیارد دلاری از بانک جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس بانک جهانی طی بیانیه ای اعلام کرد درخواست رسمی دولت مصر برای دریافت کمک مالی یک میلیارد دلاری برای بازسازی ساختارهای اقتصادی این کشور را دریافت کرده است. بر اساس این گزارش بانک جهانی افزود مذاکرات در خصوص نحوه پرداخت این کمک مالی به دولت مصر در حال جریان است و تصمیم گیری در این خصوص هر چه زودتر اتخاذ خواهد شد.

بر این اساس مصر ماه گذشته نیز از صندوق بین المللی پول خواستار دریافت کمک مالی ۳.۲ میلیارد دلاری شده بود. میزان ذخایر ارزی مصر طی ماههای اخیر به شدت کاهش یافته است. ذخایر ارزی مصر از ۳۶ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۰ به کمتر از ۱۸ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۱ رسیده است .

پس از سقوط رژیم حسنی مبارک در مصر این کشور هنوز دستخوش تنشهای سیاسی داخلی است و این مساله تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد مصر داشته است . مسعود احمد دبیر بخش خاور میانه صندوق بین المللی پول تاکید کرد اقتصاد مصر علی رغم ساختارهای قوی با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو است و دولت این کشور باید برای جلب رضایت صندوق بین المللی پول در زمینه دریافت کمکهای مالی ثبات سیاسی لازم را در این کشور برقرار کند .... /   خبرگزارى فارس